Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 22:18:44

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-06-2008, 19:58:44 
Reus
Reus

hello..
zoals de titel al aangeeft..
ik ben op zoek naar een alternatieve mbo opleiding..
hbo kan ik niet doen, want heb geen mbo afgemaakt..(dat ben ik overigens ook niet van plan vanwege 'sociale fobie')
ik wil gewoon een opleiding doen waarbij ik mezelf kan zijn.. en dat kan ik niet bij mensen die niet zo denken enzo als mij.. 'erg lastig i know maar het is nu even niet anders'
zoiezo wil ik een alternatieve opleiding doen.. iets in de vorm van therapiën..
ik ben al op i.net wezen zoeke maar ik krijg veel hbo opleidingen.
ben tijd terug dan wel naar een open dag geweest in amersfoort.. voor de opleiding (naam kwijt) voor hypno, regressie, nlp bladiebla.. was wel interessant..

maar dat was dus helemaal in amersfoort, ik zoek er 1 in de buurt van rotterdam.. zeker omdat ik geen werk heb, geen ov heb enz.. worden de kosten om er te komen ook veel..

dus als iemand een tip heeft?
ik hoor het graag

BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 07:59:38 
Groentje
Groentje

Meestal is het zo dat wanneer je een alternatieve ‘opleiding’ volgt dat je daarna zelfstandig aan de slag moet. Dat betekent dus in veel gevallen een eigen praktijk. De maatschappij opent zich weleens waar steeds meer voor het alternatieve, maar wellicht is het verstandig om toch een MBO studie te volgen waarmee je een wat bredere basis hebt om op terug te vallen.

Geld hebben we allemaal nodig, en je moet jezelf in de toekomst kunnen onderhouden. Zo te lezen schat ik dat je nog vrij jong bent, en papieren zeggen tegenwoordig veel. Een diploma is erg belangrijk.

Je zult altijd veranderen. Verandering is de enige stabiele factor in je leven. Mijn advies, zoek een opleiding die je een brede basis geeft in de zorg, of misschien iets medisch? Het is wellicht niet wat je zoekt, maar het zal je helpen met je sociale fobie, en het garandeert je een financiële zekerheid. Tijdens je studie kun je thuis nog steeds beginnen met meditatie en het zoeken naar jezelf / God.

Probeer realistisch te zijn en een beetje vooruit te denken. Sta jij op dit moment stevig genoeg in je schoenen, of is er eerst wat voorwerk nodig? De stap naar het alternatieve kun je altijd nog maken. In mijn oren klinkt het ernaar dat jij eerst wat meer levenservaring op dient te doen. Je dient eerst jezelf naar een bepaalt niveau te brengen voordat je anderen kunt helpen.

BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 08:49:30 
Feniks
Feniks

ik vind het dapper van je dat je een opleiding in het therapeutische vlajk zoekt maar ik weet niet of dit verstandig is als je nog kampt met een sociale fobie.
mijn leraren vragen ons altijd: als je zelf niet gezond en heel bent, hoe verwacht je dan iemand anders te helpen? je zou jezelf leegzuigen in de poging een ander te helpen.

maar als je het echt wilt houd niemand je niet tegen. ik zeg alleen dat je moet oppassen dat je een hulpverlenende opleiding niet kiest om jezelf beter te leren kennen. dit werkt niet zo.

pas op jezelf meid.

veel succes in je zoektocht

truitje

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 12:35:45 
Reus
Reus

hey bedankt voor de reacties..
ik ben nu 19 jaar..
de rede da k geen mbo opleiding wil doen is omdat ik me daar totaal niet op me gemak voel en mezelf dus alleen maar weer ga kwellen.. ben niet voor niks gestopt met spw4..
bij de alternatieve opleidingingen heb ik helemaal geen last van m'n sociale fobie, omdat ik voel dat hun heel anders zijn.. en mensen niet beoordelen en dat soort dingen, ik voel me daar thuis..
k weet idd dat het daarna de bedoeling is om iets voor je zelf te beginnen, dat ben ik ook van plan, samen met m'n moeder.
en meestal is het bij die opleidingen, dat je in het 1e jaar aan je zelf ga werken en je eigen onzekerheden/problemen aanpak..zodat je daarna je volledig kan richten op de persoon die je hulp vraagt..
ik ben al sinds da k hier op de aarde ben bezig met het zoeken naar me zelf,, ik maak bepaalde dingen mee, en daardoor kan k andere ook helpen..
ik maak alles maar "kort" mee.. maar gelukkig kom ik er ook weer snel uit omdat ik uit o.a depressiviteit..AM .. daar leer ik juist weer uit en die inzichten wil ik andere mensen ook geven die daar last van hebben.

Maarja! k hoop dat ik toch een opleiding zal vinden want mbo ga k nie meer doen (misschien later) :kiss:

BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 13:54:36 
Elf
Elf

Hey butterfly.

Misschien komt dit wat gevoelig over, maar ik denk dat je beter wat aan je sociale fobie kunt doen. Ik begrijp heel goed hoe jij je voelt, dit hebben veel mensen die erg gevoelig zijn, maar de opleiding die je wilt gaan doen ga je niet halen als je dit probleem niet oplost. Ik heb zelf een tijd zo'n opleiding gevolgt en omdat je therapeut wordt krijg je te maken met heel veel zelfreflectie. Er wordt dus letterlijk over jou gepraat en je wordt bekritiseerd juist omdat je te maken krijgt met mensen die dit ook gaan doen.

Niet die mensen op jouw MBO opleiding zijn het probleem, maar de manier hoe jij ermee omgaat. Wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat je een opleiding zoekt die meer bij je past? Een alternatieve studie is zoals hierboven al is gezegd geen broodwinning bovendien zul je ervaren dat heel veel mensen al 30+ zijn die deze studies volgen.

Ik hoop dat je er nog goed overnadenkt.

succes

Miracle

BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 15:41:13 
Reus
Reus

bedankt..

ik vind het niet erg dat ik bekritiseerd word en dat soort dingen.. daar heb k juist wat aan..
k zit nu al een jaar bij regressietherapeut om iets aan sociale fobie te doen en andere dingen op te lossen
ook wil ik binnekort een assertiviteitstraining doen..
en dan kijken of t allemaal wa beter ga..

BerichtGeplaatst: 28-06-2008, 10:48:16 
Elf
Elf

Succes butterfly! Goed van je dat je er al vollop meebezig gaat. Overal waar energie in wordt gestopt groeit. En daardoor los je de problemen uiteindelijk ook op.

BerichtGeplaatst: 28-06-2008, 17:06:27 
Reus
Reus

dnkjewel!! :kiss:

BerichtGeplaatst: 03-11-2010, 00:26:46 
Reus
Reus

Haii mensjes,

ben ik weer xD

ik wilde dus eigenlijk dezelfde vraag stellen maar zie dat ik hier al een topic over had geopend 2 jaar terug hahaha.
heb weer even jullie berichtjes doorgelezen.
ik heb nog steeds geen opleiding gedaan.
ik heb volop aan mezelf gewerkt. dat was ook wel nodig, en nu sta ik bijna waar ik wil zijn, alleen ontbreken er uiteraard een aantal dingen.
ik ga in januari de opleiding voor energetisch therapeut volgen die duurt 2 jaar, en dat ga ik volgen bij mijn eigen therapeut.
alleen het probleem is, wat jullie hieronder ook al zeiden, ik heb wel een mbo-diploma nodig.. voor de mensen die bij mij komen als ik m'n praktijk open.. wil ik wel ergens bij aangesloten zijn, zodat die mensen daarvoor verzekerd zijn en niet alles uit eigen zak hoeven te betalen.
ik heb dus ook een studieschuld van spw4.. omdat ik die niet heb afgerond, maar ze hadden 3 jaar geleden toen ik ermee stopte tegen mij gezegd, dat ik 10 jaar de tijd had om een mbo diploma te halen..zodat ik die studieschuld niet hoeft te betalen.
Nu moet ik in januari dus al ineens gaan beginnen met afbetalen, maar ik geloof dat als ik binnen die 10 jaar ( nu 7 ) nog een mbo diploma haal dat ik het geld weer terugkrijg.

Ik zoek dus een opleiding in de buurt van rotterdam, en wel iets in de richting van life coach, iets met psychologie in ieder geval. en dan zoek ik OF een thuisopleiding met een erkend diploma die dus ook onder een mbo-diploma valt.
of ik zoek iets voor 1 a 2 avonden in de week, en van niet al te lange duur ( dus langer dan 2 jaar zie ik niet echt zitten)
ik zit de hele avond al te spitten op internet maar ik vind bijna alleen maar hbo opleidingen of dingen die mij niet interesseren of die 4 jarig zijn.

ik zoek wel echt iets wat bij mijn interesse past..

weet iemand iets???

liefs

BerichtGeplaatst: 03-11-2010, 12:18:43 
Reus
Reus

hey waterkristal.
bedankt voor je reactie

maar dat is toch niet wat ik zoek..
:wave:

BerichtGeplaatst: 03-11-2010, 19:33:56 
Reus
Reus

Ja dat zie ik wel, welke opties er over blijven :wink:

Het zijn sowieso ook allemaal van die opleidingen die lang duren, en ben natuurlijk ook niet voor niks gestopt met spw4, als ik dat interessant vond had ik er net zo goed op kunnen blijven haha.
en bij dit soort opleidingen moet je ook stages gaan lopen en dat soort dingen, en ik wil natuurlijk in het nieuwe jaar een eigen praktijk beginnen, dus dan wil ik ook niet nog eens stage erbij gaan lopen.

Verpleegkunde is echt sowieso niet mijn ding, en de kant waar ik naartoe wil, doktersassistent al helemaal niet.
scw vind ik opzich wel interessant.. voordat ik spw4 deed, twijfelde ik ook of ik scw wilde doen, misschien kan ik is zoeken naar scw opleidingen voor avondopleidingen.
mbo kunst & cultuur ook niet echt mijn ding.

ook zit ik te twijfelen of ik andere bij het LOI een opleiding thuis ga volgen, want er staat bij dat dat ook erkende mbo opleidingen zijn.
daar hebben ze ook de opleiding voor SCW4, en daar doe je 2.5 jaar over ongeveer.
Het is opzich wel handig denk ik die opleiding, omdat ik in de toekomst ook met groepen kinderen dingen wil gaan doen, zoals uitstapjes, dan met een spiritueel thema =)
dus ik denk dat ik dat is ff goed ga bekijken.

BerichtGeplaatst: 03-11-2010, 19:36:22 
Reus
Reus

oowww ik zie alweer dat je zelfs bij die LOI opleiding stage moet volgen, zucht

BerichtGeplaatst: 03-11-2010, 21:32:48 
Reus
Reus

ik denk dat ik even naar het uwv ga..
want ik heb natuurlijk een wajong uitkering.
en ik wil al m'n plannen vertellen aan hun, en hun zullen vast wel weten welke opleiding goed is voor mij om te gaan doen zodat ik me ergens bij kan aansluiten.
ik laat het wel weten als ik daar eenmaal ben geweest.

BerichtGeplaatst: 03-11-2010, 22:30:42 
Feniks
Feniks

Ha butterfly,

Ik denk dat je de bal behoorlijk mis slaat als je een opleiding wilt volgen enkel en alleen maar omdat je je studieschuld niet af wilt betalen.

Ik ben bang dat als dat je enige drijfveer is, je niet eens door een eerste jaar heen komt. Laat staan een hele opleiding.

Ik bedoel dit niet als kritiek maar als waarschuwing. Pas op met waar je aan begint.

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 03-11-2010, 22:49:51 
Reus
Reus

hey truitje,

nee tuurlijk is dat niet de enige reden dat ik een opleiding wil volgen, dat heb ik ook niet gezegd.
onder andere ook hiervoor wat ik hierboven al zei:
Citeer:
ik heb wel een mbo-diploma nodig.. voor de mensen die bij mij komen als ik m'n praktijk open.. wil ik wel ergens bij aangesloten zijn, zodat die mensen daarvoor verzekerd zijn en niet alles uit eigen zak hoeven te betalen.

en hiervoor, wat ik ook hierboven al zei:
Citeer:
Het is opzich wel handig denk ik die opleiding, omdat ik in de toekomst ook met groepen kinderen dingen wil gaan doen, zoals uitstapjes, dan met een spiritueel thema =)

ik wil sowieso mn kennis blijven verbreden dmv cursussen, workshops, opleidingen en ervaringen.
als ik dan een opleiding kan gaan doen wat bij mijn interesse past, dan pas ga ik hem doen.
ik ga niet alleen een opleiding doen zodat ik mijn studieschuld niet hoef af te betalen, dan zou ik er niet eens aan beginnen want dan heb ik 0,0 motivatie.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00