Citeer:
Als je iets WEL eet als je het niet kunt zien maar niet eet als je het wel ziet ... is dat aanstellerij en dus niet WILLEN eten.
Op zich werkt dit prima maar het geeft alleen maar aan dat je van iets dat je ziet op andere afwezigen KIEST het niet te eten dan de smaak. En dat laatste is toch waar het om gaat.
Het nadeel is dat je kunt ruiken wat je eet, dan heb je toch door wat er op je bord ligt. Meestal tenminste..
Citeer:
Ik zeg overigens niet dat je vlees niet KUNT vervangen: ik zeg dat het heel moeilijk te vervangen is.
Dat blijkt bijvoorbeeld uit het FEIT dat vegetariërs (en nog erger: veganisten) allemaal een verzuurd lichaam hebben. Dat is bijvoorbeeld heel eenvoudig te meten door de Ph-waarde van je urine te meten. Het blijkt dat 'veggies' allemaal ene veel te hoge zuurgraad hebben dat in allerlei lichamelijke klachten kan uitmonden, vooral op latere leeftijd. Een heel kleine hoeveelheid vlees, bv 50 gram per week, lost dat probleem al op.
Dat is precies wat ik ook doe. 1x in de week eet ik een klein beetje vlees en voor de rest vegetarisch. Moet zeggen dat het mij goed bevalt. Zo kan ik gewoon op een gezonde manier vegetarier zijn.
Je kunt dingen wel minder lekker vinden dan iets anders, lijkt mij. Dingen eten is gewoon een kwestie van gewenning, maar ik denk dat als je iets aan het begin niet lekker vond dat je dat altijd minder lekker blijft vinden dan iets wat je meteen lekker vond.