een ontmoeting,
Dinsdag namiddag, dromend staar ik naar mijn scherm. Toen plots de deur open ging, en collega. “Hey er klopt niets van !” een beetje versuft keek ik hem aan. “geef maar hier, ik kijk er wel na” zie ik. Achter me sloot de deur weer. Ik pak een kop koffie om mij weer te focussen op mijn werk. Een paar minuten later ging de zoemer, het was pauze. Zo nu nog anderhalf uur en dan mag ik weer naar huis dacht ik. De pauze was altijd hetzelfde, we zitten in een kleine ruimte, ook wel het rokers hok genoemd. De gesprekken gingen altijd over anderen en mannen praat, je kent het wel. Na de pauze liep ik terug naar mijn kantoor, in gedachten verzonken. Hoe zal mijn toekomst eruit zien, misschien wel een vrouw en kinderen, een leuk huisje. Naaa, laat ik maar eerst een vriendin zoeken. Toe ik binnen kwam zat mijn baas al weer op zijn leiders stoel, en de bijdehante opmerking was al gemaakt voor ik de deur had dicht gedaan. “goede avond lacht hij” ik keek op de klok, 2 over 3. twee minuten te laat. Ik lachte en dacht bij mij eigen ,………… kapot. De dag vorderde en toen was het half vijf. Ik stapte mijn auto in en reed aan. Ik neem altijd de binnen doorwegen, geen stoplicht en mens die haast hebben. De zon was al bijna onder. Dat gaf een mooie rode gloed aan de horizon. Links en rechts van mij waren weilanden met een paar koeien die op hun gemakje wat gras stonden eten. Rust, dacht ik. Al de spanning van de dag vielen van mij af. Heerlijk. Na 15 min kwam ik thuis. Het eten van gisteren stond nog op het fornuis. Macaroni met wat groente ertussen. Dus met andere woorden een ping maaltijd. Ik at mijn bord voor de tv op. Uiteraard keek ik naar tekenfilms. Er is anders toch nooit iets op. Het mooie van tekenfilms is dat alles kan, ze beleven altijd avonturen, in tegenstelling Tot mij. Mijn avontuur was naar de kelder lopen om een zak chips te zoeken. Het loopt ook altijd goed af. Dat was de enige overeenkomst tussen de tekenfilm en mij. Want wie heeft er nou geen chips in de kelder liggen? Toen ik de afwas aan het doen was werd ik gebeld, met mijn natte handen probeerde ik mijn gsm uit mijn broekzak te vissen. Het was Koen, “hey, ga je mee pokeren” ja is goed zei ik. “ oké, zie ik je dadelijk”. Uiteraard was het in ons standaard café om de hoek waar ik woonde. Het was ook altijd druk voor mijn huis. Rechts was een bakker en een friettent, links een supermarkt. Verder nog wat huizen en winkeltjes. Soms als ik niks te doen heb kijk ik uit het raam wat de mensen aan het doen zijn. Het enige wat me dan opvalt, is dat er niemand lacht. Zijn ze allemaal depressief? Alles moet snel en vlug. Ik dronk mijn melk op, en trok mijn jas aan. Snel nog even mijn jaszak na voelen voor wat kleingeld. Hoekje om en stond ik voor het café. Ik ging naar binnen en hing mijn jas over de kruk. Er zaten 3 mensen aan de bar, maar die zaten er altijd. Ze hadden altijd over vroeger. Opgeteld waren ze goed voor 230 jaar levens ervaring. Ik dacht bij mij eigen als ik nu zo oud was, wat zal ik dan bereikt hebben, en zal ik dan over vroeger gaan praten. Want dan was ik zo klaar. Maar voor ik verder in gedachten verzonk kreeg ik een tik tegen mijn hoofd. Hey, gaper. Het was Roel. De eerste grappen waren gemaakt toen Koen en Ronald binnen kwamen. Met luid kabaal werd er meteen wat bier besteld. Koen was altijd rustig en vond alles wel goed. Maar hij kwam ook altijd te laat. Rond was een persoon waar iedereen bij wou zijn. Hij is zo iemand waar men van zegt hij heeft het, altijd een vlotte babbel, en een gouden lach. Roel was een doorsnee jongen, gewoon gewoon. Een paar uur later ging ik weer naar huis, welteverstaan Een paar euro lichter. Ik liep niet meten naar huis, maar liep een blokje om. Een beetje dromerig. De nacht vind ik altijd mooi, sommige zijn bang in het donker waardoor ze niet de schoonheid kunnen zien. De terug weg leek het net of er iemand tegen mijn zat te praten. Niet echt praten maar meer smiespelen. Maar het was al laat dus ik dacht alleen maar aan mijn bed. Thuis aangekomen ging ik meteen naar bed. Ik lag rustig in mijn bed en dacht na over de dag. Rustig viel ik in slaap. Totdat er op een gegeven moment mijn bed lichtjes begon te trillen. Het was best een raar gevoel, maar niet eng. Totdat ik op een gegeven moment mijzelf zag liggen, ik kreeg een benauwd gevoel. Daar stond ik naar mijzelf te kijken in de hoek van mijn kamer. Een kleine paniek aanval, en zat weer recht op in mijn bed. Wo dacht ik. Gelukkig was het maar een droom. Ik probeerde mijn slaap weer te pakken. Ik voelde mij eigen weer weg zakken. “ your fait is strong, but you need it proof. I see you on the Badin roof”. Mijn wekker ging af, half zeven. Het liedje speleden lekker verder toen ik mijn bed probeerde uit te rollen. WWHHAAAA trek die steker uit mijn wekker want ik lig nu zo lekker !!!. Maar oké, ik moest naar mijn werk. Op mijn werk aan gekomen kon ik alleen maar aan die droom denken. Het leek zo echt. Als ik eraan dacht kreeg ik kippenvel en een rilling over mijn rug. Gelukkig vloog de werkdag snel voorbij, hup mijn auto in, weilandjes rechts en links van mij, waar de koeien rustig wat gras stonden te eten. En was weer thuis. Ping maaltijd, afwas,bad, tv elf uur. Bedtijd. Lekker in mijn dekens gerold, lag ik nog wat muziek te luisteren. Licht uit wekker aan welterusten. Niet lang daarna werd ik weer wakker mijn lichaam tintelden helemaal en ik opende mijn ogen. Hu ? Draaide met mijn handen nog een keer in mijn ogen. Hu, er stond een man. In de 40 schat ik hem, beetje rare kleding aan. Maar hij straalde een bepaalde rust uit. Ik keek hem aan, een beetje verward. Maar ik kon geen word uitbrengen. “Aron” zei hij, leuk dacht ik. Maar wat moet hij hier? Dat is mijn naam zei hij. Ben jij een geest? Hij lachte een beetje. Nee, ik ben voor sommige een angel en voor anderen een gids, maar ik vind een spirituele begeleider beter. “Wat wil je van mij” vroeg ik hem. Oow gewoon je helpen, en jij mij helpen. We praten over van alles en nog wat, toen weer mijn wekker ging. Ja, daar komt die weer. WWhhaaa trek die stekker uit mijn wekker want ik lig nu zo lekker!!
Dit is deel een, Misschien komt deel 2 nog
laat maar weten wat jullie er van vinden, op of aanmerkingen hebben. groetjes Carnesîr
_________________ So dark is my light, My demons were so right to leave me here.
Laatst gewijzigd door Carnesîr op 22-01-2008, 10:06:16, 2 keer totaal gewijzigd.
|