Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 18:44:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08-09-2009, 13:22:35 
Kabouter
Kabouter

ben jij linker- of rechterhelftig in je hersenen

http://www.news.com.au/perthnow/story/0 ... om=mostpop

BerichtGeplaatst: 08-09-2009, 19:21:05 
Kabouter
Kabouter

ik heb intussen een nederlandstalige site gevonden.

http://andhi.be/blog/dansende-hersenhelften/

bij mij draaien ze afwisselend met en tegen de klok

BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 08:06:28 
Feniks
Feniks

Deze proef staat al elders op het forum. Als ik erachter ben waar zal ik het hier vermelden...

viewtopic.php?f=6&t=11254&p=145713&hilit=hersenhelft#p145713

Het is wel een leuk proefje :)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 08:53:18 
Nimf
Nimf

Grappig is deze.

Ik gebruik dus voornamelijk mijn rechterhersenhelft aangezien die danseres bij mij rechtsom draait (met de klok mee).

Klopt wel met wat ik zo ervaar.

Met heeeeeeeeeeeeeeel veel moeite kan ik ze heel af en toe heel even linksom laten draaien maar als ik maar even mijn concentratie laat verslappen gaat ze meteen weer rechtsom draaien.

Leuk om te doen.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 09:49:03 
Kabouter
Kabouter

ik merkte dat als ik in m'n gevoel ging zitten, de danseres rechts omdraait en als ik een tekst ging lezen ofzo of nadacht ze de andere kant omdraaide. Na wat geconcentreerder hiermee bezig te zijn kon ik haar ook echt omdraaien. wel vaag hoe het gemaakt is, dat het tegelijkertijd links en rechts omdraait. of misschien draait ze wel helemaal niet en is het all in the mind...

BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 10:14:44 
Nimf
Nimf

In werkelijkheid 'draait' ze natuurlijk helemaal niet.

Het is gewoon een serie platte (2-dimensionale) plaatjes die je achter elkaar te zien krijgt. Door de snelheid waarmee de afzonderlijke plaatjes wisselen, zie je geen aparte plaatjes maar een min of meer vloeiend beeld. Dat is ook de hele werking van een bewegende GIF. Hoe beter de GIF, uit hoe meer afzonderlijke plaatjes deze is opgebouwd en hoe sneller deze wisselen.

Je hersenen vullen het totaalplaatje in (en maken er een 3-dimensionaal plaatje van) en 'concluderen' dat ze draait. Afhankelijk van de hersenhelft die je gebruikt, zullen je hersenen 'concluderen' dat ze links of rechtsom draait.

Voor de aardigheid en om te laten zien hoe het werkt (door verschillende plaatjes te gebruiken) heb ik even een bewegende GIF gemaakt van deze plaatjes (allemaal in gebruik op mij site):
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
De wissel-snelheid heb ik even op 1 seconde per plaatje gezet zodat je mooi het wisselen kunt zien, waardoor dit resultaat ontstaat: Afbeelding
Je kunt je misschien voorstellen dat als ik hetzelfde plaatje had gebruikt maar dan met verschillende aanzichten, dat dan een bewegend plaatje ontstaat.
Bijvoorbeeld met de onderstaande plaatjes:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Met een wisselsnelheid van een halve seconde, levert dat dit resultaat op: Afbeelding
Of het plaatje links of rechtsom draait (naar het schijnt) hangt af van jouw hersenen).

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 15:20:00 
Dwerg
Dwerg

ik kan ze bewust switchen als ik links wil gaat ze links als ik rechts wil gaat ze rechts...

ik heb pagina ook meerdere keren geopend en draaide niet steeds 1 kant op het was eigenlijk best verschillend, ik heb een proefje gedaan voor mezelf..

20 keer pagina geminimized en dan weer geopend... kijken welke kant ik het meeste zag, en dan schreef ik eerste gezicht op het plaatje op.. zonder te veel na te denken en bewust te kiezen welke kant ie op zou moeten draaien (nog best pittig trouwens aangezien ik automatisch meteen wil kiezen:P)

het was (12 om 8 ) 12 keer links om, en 8 keer rechts om

mischien is dit ook oefening, heb vroeger veel een spelletje gespeeld waarbij je zo'n poopetje had die werdd dan sterker en kon je betere spullen aan trekke enzo,, en in die rugtas zaten bijvoorbeeld draaiende zwaarden (gif plaatjes) en dan ging ik altijd ze proberen andere kant op te laten draaien als ik bak chips zat te eten ofzo haha :p

BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 17:52:25 
Kabouter
Kabouter

@ DT duidelijke uitleg :) beetje zoals ik het al dacht ja... grafische en technische kennis zijn bij mij niet echt uitgebreid ontwikkeld :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 10-09-2009, 06:14:28 
Kabouter
Kabouter

hey,

ik heb ondervonden dat wanneer je ze naar links wil laten draaien je iets met je rechterhand moet doen(even draaien, typen, krabben enz...) en omgekeerd. zo draait ze bij mij van links naar rechts.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00