Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 02:53:07

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: verhalen filosophiën gedichten
BerichtGeplaatst: 05-01-2011, 13:43:36 
Kabouter
Kabouter

komhier een verhaal gedicht of menning plaatsen hier enkele voorbeelden:

BerichtGeplaatst: 05-01-2011, 13:45:38 
Kabouter
Kabouter

hier het begin van een verhaal...

Het jaar nul
Apocalyps
De wereld was dood. Niets wilde nog groeien. Zeven nucleaire oorlogen, mislukte genetische experimenten om superplanten te creëren en andere catastrofale miskleunen hadden geleid tot verwoestingen van ecosystemen en vele nieuwe ziektes. De zee was zwart met gifgroene verkleuringen, de mensen waren grauw door de uitwasemingen van de fabrieken van de actieve, maar niet echt effectieve luchtzuiveringsinstallaties, die overal nodig waren . De reeds lang uitgeroeide dieren stonden opgezet in nooit bezochte musea, er was geen toekomst meer…
Het was alleen nog maar een kwestie van tijd tot de Aarde, verminkt, vergiftigd en vernederd het begaf…

Toen gebeurde het! Ineens, plotseling, zonder enige waarschuwing; de Aarde begaf het, de grond spleet, tsunami’s rolden over de kusten, stormen giftige regen brandden door kleren en op de huid, gebouwen van het onverwoestbare genre stortten in elkaar als kaartenhuisjes, de aardas verplaatste zich.
Mensen stierven met miljarden per seconde.
Zeven dagen duurden de rampen. De wereld werd vernietigd op dezelfde tijd als ze werd gemaakt volgens een oud al lang vergeten boek, met het verschil dat er aan de vernietiging miljoenen jaren voorbereiding zijn vooraf gegaan.
Hoe ironisch!

Op de achtste dag verschijnt er een fel licht, maar er is niemand om het te bemerken, de mensen zijn of dood, of ergens verborgen om zijn of haar wonden te verzorgen.
Als het licht afneemt wordt een vogel zichtbaar. Een vogel ongeëvenaard aan enige andere vogel: de kop en nek van een kraanvogel, die eindigt op het lichaam van een condor. Die is uitgerust is met adelaarsvleugels en ranke poten met krachtige klauwen.
Deze vogel noemt Zamacai (uitgesproken: Zamakai) en is de oudste van drie Animalische oergoden: Lojymarc (uitgesproken: Lojiemark), de machtige beer en Aykena (uitgesproken: Ajkena), de geharnaste wolf.

Zamacai scharrelt tussen het zwarte stof,…
Opeens richt hij zijn kop tot de hemel, spreidt zijn vleugels en schreeuwt een luide kreet:
“KKKKRRRRIIIIIIEEEEEEEEEEEEAAAAAAARGGGGG!!!!!!!!!”
“BRRRRRRRROOOOOAAAAARRRRR!!!!”
“AAAAAAAAAWWWOOOEEE!!!!!”
Lojymarc en Aykena vallen Zamacai bij in de kreet der vernieuwing.
En voorwaar, voorwaar een nieuwe wereld begint te ontstaan :
het land groeit, de zee stroomt en oerbos groeit.
Een nieuwe, veel grotere wereld krijgt vorm.

De drie wezens staan op een bergtop, die de hoogste is van een bergketen die zij zojuist hebben gecreëerd. Lojymarc en Aykena lijken tevreden, maar Zamacai is nog niet tevreden:”Broeders,” zegt hij,” Een wereld zonder leiders is een wereld van chaos. De dieren hebben een leider nodig, daarom stel ik voor aan u, mijn broeders dat we een uiterst selectieve
groep van dieren de macht geven, zij zullen de wetten opstellen de dieren beschermen en oorlogen voorkomen, met andere woorden: Vredesdieren.”
Loiymarc gromt instemmend en zegt:”Goed idee, maar toch deze wereld is te groot om alleen maar bestuurd te worden door een kleine groep van dieren. Ik stel voor dat jouw Vredesdieren hulp zullen krijgen van andere dieren die een kleinere groep dieren beschermen.”
“Dus de vredesdieren bewaren de rust overal en die andere dieren de euh…, Beschermers? Ja, Beschermers. Die Beschermers nemen de Vredesdieren wat werk uit handen door voor hun eigen kudde of troep te zorgen. Is het zo Lojymarc?” “Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen Zamacai m’n broer.” stemde Lojymark in.
Al die tijd had Aykena gezwegen maar nu sprak hij:”Ik blijf erbij dat niet alle leiders even goed met macht kunnen omgaan. Iemand van ons zou hier moeten blijven om een oogje in het zeil te houden.””Ga je gang Aykena wij houden je niet tegen!” hoonde Zamacai.
“goed, dan ik blijf hier om een oogje in het zeil te houden op onze nieuwe wereld!”blafte Aykena.
De drie goden schiepen de Vredesdieren, de Beschermers en ontelbare andere dieren: meer dan er op de oude Aarde ooit waren geweest. Ze schiepen ook dieren die noch nooit hadden bestaan.
Ondertussen ergens anders op de onmetelijk grote nieuwe aarde schiep een duistere kracht de Oorlogsdieren en hun dienaren uit Schaduwen…

BerichtGeplaatst: 05-01-2011, 13:46:51 
Kabouter
Kabouter

dit is een filosophie!

God is iets wat mensen in het leven hebben geroepen om dingen te verklaren en hoop te gevennet als elke ander godsdienst. Maar waaromzou deonze de enige ware zijn? Niet de geloofs oorlogen komen louter voort uit de drang van leiders om de beste te zijn. En alles waar zij in geloven moet dan ook het beste zijn.
De mens zegt wel dat hij onafhankelijk wil zijn, maar inwerkelijkheidishij toch comfortabel als dienaar van iets superieurs.
God is de hoop in een uitgesproken vorm,maar nog altijd ongrijpbaar!
Al de rituelen zijn er bij gekomen om het ons moelijk te maken het 'geluk' te krijgen en de drang om superioriteit te dienen!

BerichtGeplaatst: 05-01-2011, 13:47:47 
Kabouter
Kabouter

dit is een gedicht...

Witte kust, groene wouden,blauwe zee…
Stalen hemel, weegt op mijn schouders…
Ik tors lasten,als honderdduizend olifanten…
Stalen hemel en aarde met witte stranden,maagdelijk, groene wouden, jeugdig, nog...
Hemel en aarde, verlangend naar elkaar, zo naar elkaar…
Ouranos en Gaia…
Ik scheid hen, voor nu…
Ik tors het gewicht van hun verlangen, voor nu…
Ik lijd hun verlangen, ik, …

BerichtGeplaatst: 05-01-2011, 13:48:36 
Kabouter
Kabouter

De bedoeling is nu dat jullie daar een mening over geven, zelf iets toevoegen en wat praten!

:sss:

BerichtGeplaatst: 06-01-2011, 11:49:39 
Kabouter
Kabouter

Begrensd

Een kamer wordt begrensd door muren
Het land wordt begrensd door de zee
De hemel wordt begrensd door de ruimte
Het leven wordt begrensd door de dood
Zoveel grenzen, zoveel, ach zoveel

Bijna alles is begrensd…
Bijna alles…behalve…
De poëzie, de fantasie, de geest, de vrijheid…!
Dichten kan je over alles, iedereen, over elke vlek op je shirt kan je dichten
Bij het dichten ben jij alleen maar begrensd
Door de preutsheid van je eigen geest,
Door je zelfopgelegde taboes, door de bekrompenheid van je ziel
Een gedicht is de weerspiegeling van je ziel
Als je vrij bent, laat het ons horen of lezen in jouw gedicht!
Laat het eruit! Het eerste dat in je opkomt!
Schrijf het op, open je geest, laat alles wat je voelt geschreven staan,
Werp de blokkades van je geest omver!
Je bent … onbegrensd

BerichtGeplaatst: 06-01-2011, 11:59:38 
Feniks
Feniks

Hoi AppelSerpent,

Waar wil je precies dat we onze meningen over geven? Over je filosofieën en gedichten of over het onderwerp?

Daarnaast wil ik je vragen wat minder te dubbel posten.

BerichtGeplaatst: 06-01-2011, 14:36:02 
Kabouter
Kabouter

over alles wat je wenst. Vrije meningsuiting

BerichtGeplaatst: 08-02-2011, 20:16:19 
Kabouter
Kabouter

hier wat denkwijzen die ik soms opschijf

All ways come from one point, but their paths are nothing alike.
Me, my thoughts.

Mens, is er iets vreemder? Is er iets vreemder dan een dier dat ronduit ontkent dat het dier is? Waarom zeggen we dat we superieur zijn? We hebben geen klauwen, geen sabels of sterke tanden, snel zijn we ook niet, ons richtingsgevoel is niets met dat van duiven, onze neven de primaten. Zij zijn achtergebleven? Kunnen wij zo in bomen klimmen? Kunne wij zo sterk worden als een gorrilla of chimpansee? Hebben wij een handige staart? Neen,…
Ik, mens

Wat ons onderscheid van dieren is ons verstand. Met alle moderne technologie vervallen we in automatisme. We moeten minder en minder doen dankzij alle moderne hulp middelen. We denken dus steeds minder en minder. We worden ‘dommer’ dan dieren, want we kunnen niets zelf meer.
Ik, denkende mens

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00