Ik denk niet dat het persé de uitspraak is, maar eerder de strakheid van je mond.
(Noem mij maar vreemd) Ik denk dat je je gezichtsspieren te veel aanspant als je zingt (dit zie ik ook terug in de foto(s) die in de clip staan.) Probeer eens "in je gezicht te hangen".
1) Kies een favoriet nummer dat je goed kent en waar je verder geen vocale moeilijkheden mee hebt.
2) ontspan je gezicht zover mogelijk, ook als je ogen of je mondhoeken gaan hangen, het gaat nu niet om uiterlijke schoonheid.
3) zoek een stevige positie met de voeten waardoor het middenrif in één lijn staat met de grond (GA NIET ZITTEN!)
4) probeer
voor in de mond te zingen met zo min mogelijk spieren. (Klinkt mss onmogelijk, maar het leert je hoe je je gezichtsspieren ontspant tijdens het zingen)
5) Probeer vanuit je buik te zingen.
6) als je dat eenmaal onder de knie hebt (dat duurt een poosje) probeer deze "ontspannen" techniek te combineren met overgrote mondbewegingen (je zong voorheen voor in de mond, maar nu doen ook je lippen en tanden mee in het zware werk) ZONDER JE GEZICHTSSPIEREN TE SPANNEN!
Het kan werken maar het is een trucje.
Je stem is prachtig, en (vrijwel zuiver). Zoek anders een goede (en strenge, niet enkel op geld georiënteerde) zanginstructeur(trice) die je zou kunne doceren.
Succes
Leonie