ik ben gisteren naar mijn eerste les intiutief schilderen geweest.
het is reuze goed meegevallen.
eerst moesten we een oefening doen om alles wat los te maken. een soort golvende bewegingen.
daarna kregen we een nieuw blad en moesten we allerlei oefeningen doen in opgegeven kleuren. gek dan er dan vanalles uit komt dat je bij jezelf kan plaatsen.
eerst was mijn tekening wild en onrustig. ik kreeg de opdracht ze rustiger te maken. dat lukte me en gaf me een goed gevoel.
daarna moesten we van het water grond maken en dat lukte me uiteindelijk goed. ik wilde eerst wel wat te weinig grond maken. en ik weet ik moet me meer gronden.
nadien mochten we één of meer bloemen schilderen. ik wilde er maar één schilderen. ik vroeg me af waarom, toen beseft ik dat ik me deze week erg alleen gevoeld had. ik wilde een open bloem schilderen, maar dat lukte me niet, ze bleef toe. uiteindelijk heb ik toch wat kleur in mijn bloem gekregen.
het was een leuke ervaring en ik kon me er erg in vinden.
alleen dacht ik dat je geen voorwerpen moest tekenen zoals dus die bloem. je moets ze wel met gevoel schilderen, dat is misschien het verschil met gewoon schilderen.
wanneer ik mijn schilderij (hihi) thuis heb zal ik er wel eens een fototje van op deze site zetten dan kunnen jullie mee genieten van mijn kunsten.