danku danku...
Ja, Max is echt een geval appart. Ik heb hem nu 6 jaar, uit het asiel of beter gezegd mn moeder heeft hem uit het asiel gehaald. Maar mams is enkel collies gewend. Je weet wel van die beesten waar je alleen maar naar hoeft te kijken en die doen al wat je wilt. Dus dat was geen goede combi. Max sleepte mn moeder al gauw over de grond. Max is een kruising husky en das toch wel een ander type hond..
Nogal eigenwijs en luisterd voor geen meter buitenshuis. Binnen is hij echt super lief. Maar ja, ik heb hem al een paar keer een paar dorpen verderop kunen afhalen bij mensen. Dan had meneer weer eens de benen gepakt en had hij zin een een avontuurtje...en heel veel aaitjes en lekkertjes en mensen die hem zeggen hoe mooi en lief en zielig hij wel niet is...
Electric Dancer, die naam heeft hij nog van de renbaan maar ik noem hem ED, is eigenlijk ook wel een geval appart te noemen. Nogal fel, echt niet een beginnersbeestje maar wel heel lief als hij eenmaal in de gaten heeft met wie hij te maken heeft... Met name het ontspannen is heel lastig voor hem. Elk klein geluidje, beweging etc. is al een reden voor hem om te exploderen. Ook heeft hij een hele tijd getrapt en gebeten... Ja, dan moet je slim zijn en oppassen. die beesten zijn echt sterk dus uitkijken geblazen... Maar nu gaat het echt goed. Hij begint steeds beter te ontspannen... Van de zomer is zijn baasje nog eens komen kijken. Ze had haar onderkaak tot op de grond toen ik erop zat en hij netjes bleef lopen nadat er een tractor met flink kabaal langs kwam gedenderd... ik denk dat ik deze zomer nog echt met hem werk en dat hij dan wel klaar is...
Jij hebt ook eens gereden? Ja, super... beviel het? Paarden zijn ook echt leuk. Zoveel humor als die beesten hebben en alles draait om eteneteneten... Maar ik vindt het ook goede leermeesters binnen het dierenrijk. Ze geven je direct terug wat jij laat zien van jezelf. Tja, wanneer ben je goed in paardrijden. Anky v Grunsven is goed in paardrijden maar ik weet niet of zij bijv. een jong paard zelf kan inrijden. of een getraumatiseerd beestje over zijn angsten geholpen krijgt.. Dus, ja.. wanneer ben je goed in paardrijden... Vind het gewoon leuk om te werken met ze!
Dit zijn trouwens de paardjes van ons thuis, staan lekker bij pap achterom:
Onze pony is al 32!!! en geniet lekker van zijn pensioen haha...
De andere, Royke heeft een nekblessure en kan niet meer gereden worden, maar mijn vader kan hem maar niet wegdoen... gelukkig maar...