Hier wat foto's van mij van de Dominicaanse Republiek
We waren op een excursie naar het natuurlijk gebied genaamd Los Haites. De grotten die daar staan zijn nog overgebleven van de vorige bewoners van de Dominicaanse Republiek, de zogeheten Taino indianen. De Taino indianen zijn uitgemoord door Collumbus jammer genoeg. Maar gelukkig zijn de grotten enzo bewaard gebleven.
Dit is een baai vlakbij Samana. Samana is 1 van de grote steden daar.
Dit zijn de Mangrove ( weet niet of ik het goed typ ) bossen in het natuurgebied Los Haites.
In Los Haites vind je allemaal dit soort kleine eilandjes. Ze zijn gemaakt van lava. Je kunt er ook niet zomaar opkomen, wand ze zijn behoorlijk dichtbegroeid. Op deze eilandjes leven duizenden diertjes.
Ook heel veel pelikanen.
Als je op de foto naar links kijkt, dan zie je daar een afbeelding van een Taino indiaan. De Taino indianen hebben in de grotten waar ze woonde verschillende afbeeldingen nagelaten, zodat de mensen die de grotten later zouden ontdekken zien hoe ze er volgens hun uit hebben gezien.
De legende gaat dat de Taino indianen elke nacht terug komen naar de grotten om ze te zuiveren van de negatieve energieen die daar overdag zijn gekomen. In de grotten leven ook ontzettend veel vleermuizen.
Deze foto is genomen vanuit het vliegtuig. Vandaar ook dat je al die vingers enzo ziet
Dit kikkertje zat elke avond bij ons appartement. Echt een vaag beest, maar wel te leuk vaag om hem op de foto te zetten
Deze foto is op het strand genomen van ons hotel waar we zaten. De hekken geven ook aan wat de scheiding van het gebied van het hotel en die van het dorpje ernaast. De mensen van het dorpje mocht niet op het stuk grond van ons hotel komen, wegens overlast die ze dan zouden kunnen verzorgen. Vandaar ook dat het winkeltje verder weg staat. Als je dr naar toe liep werd je gelijk aangesproken door veel mensen uit dat dorpje. Of je vlechtjes wou laten zetten, of iets wou kopen. Die mensen uit dat dorpje hadden het helemaal niet breed. Het winkeltje wat je op de foto ziet, zo ongeveer zagen ook hun huisjes eruit waar de mensen in woonde. Ik heb expres geen foto's ervan gemaakt, omdat ik dat gewoon niet goed vond om te doen. Ook al word je dan wel met de neus op de feiten gedrukt.
Dit bandje speelde elke avond in ons hotel. Dan kon je ook danslessen krijgen zoals de Rumba, Merenque enz.
Dit is Rene, mijn vriendje
Hij deed hier mee aan een kokosnoten wedstrijden. Je moest zo snel mogelijk de kokosnoot met alcohollistische inhoud opzuipen en dan als een gek rondjes om een stoel rennen en weer terug. De gene die het snelst was kreeg een speciaal diploma
hahah Nee rene was niet het snelst
De kamermeisjes van het hotel maakte elke dag figuurtjes van je handdoek. Deden ze ook allemaal lieve mooie bloempjes erbij in.
Zoooow dat waren ze zo ongeveer!
Wat wel jammer is, is dat sommige foto's door het scannen wat onduidelijk of vaag zijn geworden, terwijl de foto kwaliteit verder heel mooi is.
Tis echt een heel mooi land, en zeker de moeite waard om er eens naar toe te gaan
Groetjes Moon