Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 09:21:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Jan Kleyn
BerichtGeplaatst: 09-01-2005, 13:38:19 
Reus
Reus

Jan Kleyn (1927-1998) heeft belangrijke ontdekkingen gedaan over gidsen, het leven na de dood en regressietherapie. Met zijn eigen hoofdgids Leila maakte hij kennis in 1975, toen hij in de auto reed en opeens haar stem hoorde. Dat was het begin van een innige, liefdevolle relatie en samenwerking tussen Jan en Leila. Samen met Leila en zijn andere gidsen heeft Jan een zeer effectieve regressiemethode ontwikkeld. Die methode wordt in Nederland nog steeds toegepast. Jan merkte al snel dat 'gewone mensen' zelf met hun gids kunnen kennismaken en communiceren. Hij wist uit eigen beleving hoe prettig het is om de liefdevolle steun van de gidsen te ervaren! Duizenden mensen bracht hij met hun gids in contact.

Ook schreef hij diverse boeken over gidsen en regressietherapie. Zijn kennis en inzicht blijven op deze manier gelukkig beschikbaar voor de mens in de 21e eeuw!

Zelf heb ik deze regressiemethode ondergaan nadat ik de volgende 4 boeken van hem had gelezen:

1. Jouw Persoonlijke gids
Dit opmerkelijke boek handelt over onze onzichtbare, persoonlijke begeleiders (of gidsen), een verschijnsel dat vroeger door de kerk de beschermengel of engelbewaarder werd genoemd.
Een gids is een “entiteit”, een ziel van een (vaak al lang overleden) mens, die zichzelf als taak heeft gesteld iemand op zijn, soms moeilijke, levensweg op aarde te begeleiden.
Aan de hand van oefeningen en helder verklaringen, leert paragnost Jan Kleyn ons onze eigen gids kennen: een stem die je leven verrijkt en warme en bruikbare adviezen geeft. Want ieder mens heeft een gids, een “stem” die alles hoort, ziet en over je weet, en je hele leven lang bij je is.

2. Omgaan met gidsen
Na Jan Kleyn's eerste boek over Gidsen (Jouw persoonlijke gids) bleek al snel dat veel mensen erg geïnteresseerd zijn alles over hun Gids te weten te komen.
In Omgaan met Gidsen gaat de paragnost Jan Kleyn dieper in op het verschijnsel Gids, dat redelijk complex is. Hij weidt verder uit over hoe je met je Gids in contact kunt komen, waardoor je hopelijk nog beter met jezelf en je aardse relaties om kunt gaan. Wie eenmaal echt een band met zijn Gids opbouwt, ervaart een liefde die met geen aardse ervaring te vergelijken is: iemand met wie je lief en leed kunt delen, die jou neemt zoals je bent en een totale liefde voor je koestert. Die vorm van liefde, en nog veel meer, ervaar je via jouw eigen Gids: een rijpe en vaak oeroude ziel, die voor jou gekozen heeft.

3. Geesten, Gidsen en Engelen
Geesten, gidsen, engelen... zijn zij een product van onze fantasie?
Het is natuurlijk ook te gek voor woorden: een spook in een premieA-woninkje, of in een flat, vijf hoog... De video die uit zichzelf begint te spelen, de tv die vanzelf op een ander kanaal springt, deuren die zomaar met een klap dichtslaan...
In Geesten, Gidsen & Engelen probeert paragnost Jan Kleyn de angst voor al deze verschijningen in ons dagelijks bestaan weg te nemen en de mensen er praktisch bewust van te maken. Iedereen beschikt immers van nature over een gezonde dosis intuïtie, waarmee je niet alleen je eigen paranormale vermogens kunt ontwikkelen, maar ook in contact kunt komen met jouw persoonlijke gids.
Deze geestelijke wezens blijken net als wij een bewustzijn te hebben ze kunnen denken en voelen, maar worden niet gehinderd door stoffelijke zaken als muren, deuren en ramen.

Binnen onze wereld schijnt een `subwereld' te bestaan; een wereld met een andere dimensie, waarin deze geestelijke wezens zich kunnen manifesteren. In heldere, humoristische bewoordingen voert Kleyn de lezer de `twilight zone' van onze geest binnen.

4. Je gids naar een vorig leven
Uit het grote succes van zijn boeken over Gidsen blijkt wel hoe fascinerend dit fenomeen is. Logisch, want wie wil niet alles weten over zijn eigen Gids, een vriend die jou te allen tijde onvoorwaardelijk bijstaat en raad geeft!
In dit boek vertelt regressietherapeut Jan Kleyn over de verschillende regressies uit zijn praktijk en de (hoofd)rol die de Gidsen daarin spelen. Ook laat hij zijn oud-leerlingen aan het woord en worden velerlei vragen beantwoord als: heeft een Gids een eigen mening? Hoe denken Gidsen over maatschappelijke vraagstukken als euthanasie en het transplanteren van donororganen?

Kortom: Je Gids naar een vorig leven stelt je in staat nog beter te communiceren met je eigen Gids. En je zult ongetwijfeld al ervaren hebben, dat een goede band met je Gids goud waard is!

Deze boekjes zijn echt heel erg toegankelijk. Makkelijk te lezen en veel oefeningen. Als je ze allemaal leest valt hij wel wat vaak in herhaling vind ik, maar voor mensen die nog geen contact hebben met hun gids is dat misschien wel heel goed. [/code]

-Dr. Seuss-

Laatst gewijzigd door Kimminita op 12-01-2005, 21:55:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: Jan Kleyn
BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 16:17:30 
Reus
Reus

Je hebt 2x boekje 3 ;) nu niet meer, thanks ;)

Maar ik heb de eerste en gister toevallig de tweede gehaald.
Alleen nog geen tijd gehad om in te beginnen.

BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 18:18:02 
Groentje
Groentje

weet iemand ook waar je deze boekjes kan kopen?

ik ga de 19e op vakantie naar nederland en zou ze graag aan willen schaffen

enne zijn het nu 2 of 3 verschillende?

liefs shirley

BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 18:20:57 
Nimf
Nimf

4 verschillende denk ik, gweoon op bol.com zijn best goedkoop en erg goed te lezen!

BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 18:24:57 
Groentje
Groentje

dank je ik ga gelijk kijken, dan wachten ze me mischien wel op als ik aan kom!!

liefs shirley

BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 18:29:13 
Nimf
Nimf

Bol levert binnen 2-3 dagen dus als je een adresje in NL hebt wachten ze zeker op je :) Veel lees plezier iig! Ow ja het boekje de gidsen gids is ook erg leuk om te lezen misschien is dat wat voor je!

BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 21:57:52 
Reus
Reus

Ook altijd goed om via http://www.kelkoo.nl op zoek te gaan naar wie ze het goedkoopst heeft!

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 10:57:48 
Groentje
Groentje

yezz,ik heb Jouw persoonlijke gids gelezen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00