Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 02:21:36

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Nora Roberts
BerichtGeplaatst: 13-01-2005, 10:46:45 
Reus
Reus

Dit is een 3-delige serie. Echt geweldige boeken. Ik heb ze alle 3 binnen een week uitgelezen.

Deel 1:
Dansen op lucht

Afbeelding

Beschrijving:

Voor de kust van Massachusetts ligt een afgelegen rotsachtig eiland. Volgens de legende dankt het zijn naam, het Eiland van de Drie Zusters, aan de vrouwen die er in 1692 een toevluchtsoord vonden om aan de heksenvervolging in Salem te ontsnappen. Inmiddels is er een hechte gemeenschap ontstaan en ook toeristen weten dat het er goed toeven is. Dat het charmante eiland ook een donkere kant heeft, weet bijna niemand.

Als Nell Channing in Dansen op lucht aankomt op het Eiland van de Drie Zusters denkt ze eindelijk veilig te zijn voor haar gewelddadige echtgenoot. Ze gaat werken bij de mysterieuze Mia Devlin, wier boekhandel annex café het bruisende centrum van het eiland vormt. Nell maakt zich al snel geliefd door haar kooktalent. Zo is Zack Todd, sheriff van het eiland, er niet meer weg te slaan. Maar Nell blijft op haar hoede. Net als ze Todd een beetje begint te vertrouwen, wordt ze hardhandig geconfronteerd met haar verleden, maar ook met het feit dat het eiland nog steeds zucht onder een vreselijke vloek, die alleen kan worden gebroken door de nazaten van de Drie Zusters.

Deel 2:
Hemel en aarde

Afbeelding

Beschrijving:

Hemel en aarde is het tweede ¿ op zichzelf staande deel waarin Ripley Todd de hoofdrol heeft. Ze is de zuster van de sheriff en tegelijk zijn assistent en dat bevalt haar heel goed. Volgens Mia Devlin, eigenares van de plaatselijke boekwinkel annex café bezit Ripley, net als zij en haar vriendin Nell, een mysterieuze gave die te maken heeft met het verre verleden, iets waar Ripley zich heftig tegen verzet. Dan komt er een bezoeker op het eiland, MacAlister Booke, een wetenschapper die onderzoek doet naar de legende die wil dat het Eiland van de Drie Zusters behekst is. Hij raakt gefascineerd door haar verzet en probeert haar ervan te overtuigen zichzelf te nemen zoals ze is. Zijn bemoeienis heeft dramatische gevolgen, niet alleen voor hen, maar ook voor het eiland dat een eeuwenlang geheim verborgen wil houden

Deel 3:
Spelen met vuur

Afbeelding

In het zelfstandig te lezen derde deel - Spelen met vuur - is Mia Devlin het middelpunt. Mia stopt al haar liefde in haar boekwinkel annex café en haar kruidentuin. Ooit had ze een hartstochtelijke verhouding met Sam Logan. Tot hij haar en het eiland verliet. Ze nam zich voor om nooit meer haar hart te verliezen. Dan duikt Sam weer op, hij blijkt de eigenaar van het enige hotel van het eiland. Logan probeert de band te herstellen, maar Mia is nog steeds verdrietig en kwaad. Ze wijst zijn toenaderingspogingen resoluut af, maar voelt dat ze zijn hulp ¿ en die van haar vriendinnen Ripley Todd en Nell Channing - nodig heeft voor de ultieme krachtmeting met de vloek die het eiland dreigt te verwoesten¿

Berichtenonderwerp: Re: Nora Roberts
BerichtGeplaatst: 13-01-2005, 10:52:23 
Reus
Reus

Dat is echt iets voor mij deze boeken! Ik had er nog nooit van gehoord?
Bedankt voor de tip lieffie.

-Dr. Seuss-

Berichtenonderwerp: Re: Nora Roberts
BerichtGeplaatst: 13-01-2005, 11:16:48 
Reus
Reus

Graag gedaan hoor.
Mijn mams had ze 'toevallig' meegnomen uit de bieb.
Maar zelf houdt ze er niet zo van, dus had ze ze maar bij mij thuis neergelegd.
Ik was de naam van de schrijver kwijt, dus die moest ik eerst weer even opzoeken. Wilde het namelijk al eerder plaatsen :D
Ik ga ze denk ik ook kopen voor mezelf. Vind ze echt fantastisch!!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00