Ik heb een heleboel aanraders. Komen ze.
- De Wicca serie door Cate Tiernan. Deel 1 heet "Boek der Schaduwen". Het is een erg verslavende serie die makkelijk weg leest. Ik vind de schrijfster erg goed, ze maakt de personages heel echt. Er zijn een heleboel delen, dus dat is prettig!
- "De Verborgen Prinses" door Lynn Flewelling. Volgens mij is het deel 1 van een serie, maar ik kan de andere delen nergens aankomen.
Ik werd echt volledig meegesleept door dit boek. Enorm origineel, spannend, boeiende personages, een sterk verhaal en met vlagen zelfs verbazend eng. Ik heb echt van begin tot eind van dit boek genoten!
- "Grensengel" door Mariolande Kennedy. Ik heb het boek van de schrijfster zelf gekocht. Ze stond met een standje op een markt hier in het dorp. Het boek begint heel intens (ik moest huilen) en word daarna heel avontuurlijk en leuk om te lezen.
- "De tovenaar op het witte paard" door Shanna Swendson. Ik kocht dit boek voor een schijntje om mee te nemen op vakantie. Ik verwachtte het niet, maar heb uren doorgebracht op een strandstoel en in mijn hotelkamer omdat ik het haast niet weg kon leggen en nog voor we terug naar huis gingen, had ik het uit. Erg vermakelijk boek, echt weer eens iets anders. De hoofdpersoon is anders dan alle andere personages in het boek doordat ze immuum is voor magie. Dat zegt vast genoeg.
- "De Kolonisten van Catan" door Rebecca Gablé. Mijn persoonlijke Lord of the Rings. Ik herlees dit boek twee keer per jaar. Het is mijn grote nummer 1, mijn favoriet.
Uiteraard raad ik hem aan!