Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 02:23:14

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 05:57:44 
Nimf
Nimf

Jammer dat hier reclame gemaakt wordt voor de SEKTE de Crimson Circle die o.a. in Amerika verboden is.

Overigens wel grappig dat Wesley (als lid van de Crimson Circle en "leider" van de Nederlandse tak van deze sekte) hier reclame maakt voor zijn eigen boek.

Misschien staat er wel iets aardigs in dit boek maar een advies aan eventuele lezers: Lees het met de nodige scepsis en laat je niet zo maar verleiden 'in te stappen' in deze discutabele organisatie.
Misschien een overbodig advies maar in het verleden heb ik al eerder met deze sekte (en Wesley) te maken gehad (onder anderen via de door hem opgerichte tak van deze sekte 'True Colors') en gezien hoe (naar verwachting) zeer verstandige en rationele mensen overgehaald werden 'in te stappen' en pas na lange tijd en met veel toestanden weer los konden komen van Wesley en zijn sekte.
Overigens was/is de sekte vooral uit op jongeren die nog dwalend zijn, op zoek naar zichzelf en degenen die hopen iets te betekenen, iets belangrijks te zijn. Die worden het gemakkelijkst overgehaald.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 18:13:03 
Elf
Elf

Lijkt me wel een leuk boek, maar ik heb het niet zo op gechannelde informatie...

NIet alles wat in amerika verboden is, is slecht, haha! Maargoed, sekte is minder ja

BerichtGeplaatst: 02-07-2008, 05:49:39 
Nimf
Nimf

Ik ben ook al niet zo'n fan van ge-channelde informatie: altijd kommer en kwel, verdoemenis en .... als je doet wat de 'bron' doorgeeft zul je gered worden.
Met andere woorden: gewoon informatie die de channeler zelf al beschikbaar had.

Zouden ze 'van gener zijde' echt iets door willen geven, dan zouden ze wel iets zinnigs doorgeven: hoe we de Aarde snel weer schoon kunnen krijgen, een kuurtje tegen aids, of andere dingen die wij niet weten en zij 'blijkbaar' wel.

Ik ben met je eens dat niet alles dat in Amerika verboden is ook slecht is maar ja ... soms hebben ze daar zelfs goede ideeen over wat wel en niet door de beugel kan.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 02-07-2008, 12:23:13 
Feniks
Feniks

klein beetje op Internet over gezocht... creepy stof hoor, als je het mij vraagt. :?

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 09:26:09 
Dwerg
Dwerg

Even ter correctie: True colors was toch alles behalve een sekte. Een internetsite en 3 bijeenkomsten maakt je nog geen sekte, anders zou deze site er ook één zijn 8). TC was destijds een verzameling van mooie mensen met erg interessante verbindingen over en weer :wink:. Dat een paar leden daarvan daarna totaal zijn doorgedraaid..sja, shit happens.

En na 2.5 jaar een relatie met Wesley te hebben gehad vind ik het woord "sekteleider" nou ook niet bepaald bij hem passen, vind het eigenlijk ronduit lachwekkend :mrgreen:.
Idealistisch en ietswat naief past meer bij hem dan sekteleider. Maargoed, zijn materie nu zegt me ook niet veel, maar dat weet Wes ook wel.

BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 11:39:43 
Nimf
Nimf

Lieve Esha,

mee eens: True Colors was destijds (in de opzet) geen sekte.
Echter: de (zoals je zelf noemde) doorgedraaide zaken die de oprichter van TC (onder de noemer van TC) deed, doen daarmee TC (in later stadium) wel degenlijk onder een Nederlandse versie van de sekte Crimson Circle vallen. Ook al weet ik dat ik daarmee heel veel goedbedoelende (bestuurs)leden te kort doe, het gaat niet om wat de oorsponkelijke opzet was maar om wat het door de oprichter is geworden.

Veel van de leden van TC heb ik persoonlijk gekend en sommigen ken ik nog steeds en daar heb ik absoluut geen aanmerkingen op, integendeel.

De oprichter van TC als 'sekteleider' benoemen vind ik ok een beetje lachwekkend, vandaar dat ik dat ook niet doe maar die twee begrippen van elkaar heb losgemaakt (Wes was natuurlijk wel de 'leider' en hij was de Nederlandse vertegenwoordiger van de CC en dus ligt een conclusie voor de hand).

Of idealisme en/of naiviteit wel gebruikt mag worden als verklaring/verantwoording in dit geval, waag ik te betwijfelen. Per slot van rekening had Wes als oprichter wel een duidelijke verantwoordelijkheid, zeker gezien de veelal jonge leden van TC. Daar passen beide begrippen niet in.

Ik wil er echter niet over discussieren, het was me om de waarschuwing te doen omdat ook hier veel jongere deelnemers aanwezig zijn. Niet dat ik dat als mijn taak zie maar wel als een verandie alle deelnemers hier hebben. Van de modi's kun je nu eenmaal niet verwachten dat ze alles weten en/of overal over geinformeerd zijn.

Verder mag wat mij betreft iedereen denken wat hij/zij wil (wat meteen betekend dat ik dat ook mag :D )

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 15:04:23 
Dwerg
Dwerg

Hoihoi,
Voor zover ik weet was Wesley niet echt de "oprichter" of "leider"; dat waren ze alle zes even veel (Barbara, Daniel, Joost, Maarten, Esmeralda & Wesley). Maargoed, dat maakt ook niet zoveel uit, dat is al zo lang geleden, daar ga ik me niet druk meer om maken. Alleen als het er m.i. fout staat ga ik dat wel corrigeren. Was een leuke tijd toen, op de laatste weken na dan.

De invloed van CC heb ik niet zo gemerkt, in mijn beleving was dat meer ná dat de hele boel ontploft was. Maargoed, met CC had ik ook tijdens mijn relatie met Wes hélémaal niets, dat weet Wes ook wel, vreselijk vond ik die organisatie, dus daar ben ik het wel mee eens met je. CC zelf zou ik ook afraden. Toch vind ik de verbinding die jij en Wes hebben wel grappig om te zien; jij ziet Wes op een hele andere manier dan ik, daar zit zo'n wereld van verschil tussen dat ik me afvraag of jullie ooit wel eens echt met elkaar gepraat hebben. Jullie hebben flink wat te spiegelen namelijk. Maargoed, volgens mij heb jij wat tegen degenen waar ik een relatie mee heb (gehad). :mrgreen: :mrgreen: Grapje hoor.

Gechannelde informatie is soms erg goed; de boeken van Rother en Walsch bevallen mij meer dan prima. Het boek van Wes kan ik nog geen commentaar op geven, heb het nog niet gelezen. Maar ik neem aan dat mensen zelf ook snel genoeg doorhebben of ze er wat mee kunnen of niet.

Zo, nou kruip ik weer onder 't stof :wave:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00