Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 02:16:36

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18-02-2007, 14:14:12 
Nimf
Nimf

Op zoek naar het zesde zintuig, Ned 1, 21:20 uur

Gave of geluk?
In Op zoek naar het Zesde Zintuig staat de bijzondere gave van mensen centraal. Tien kandidaten die beweren dat zij over een extra zintuig beschikken, worden in het programma aan verschillende tests onderworpen. Maar is alles wat we te zien krijgen echt? “We kunnen niets bewijzen, dat is heel moeilijk,” legt illusionist Joe Pequerrucho uit. “Wel kunnen we ervoor zorgen dat valsspelen vrijwel onmogelijk is.”

Trucjes
De winnaar van de test is degene die het dichtst bij de waarheid komt. Weten de kandidaten bijvoorbeeld zonder voorkennis wat er in een bepaalde ruimte is gebeurd, of kunnen ze op een overvol parkeerterrein die auto eruit vissen waarin iemand zich heeft verstopt? Zij zijn er van overtuigd dat ze daartoe in staat zijn. Pequerrucho is daar echter minder zeker van. “Ook ik ben bij dit soort kwesties snel argwanend. Toch heb ik tijdens de opnames een aantal mensen gezien die hele bijzondere dingen kunnen. Zelf heb ik daar niet altijd een verklaring voor. Maar kandidaten die een truc toepassen, vallen bij mij direct door de mand. Door mijn werk als illusionist weet ik precies hoe die trucjes werken. ”

Argwaan
Om te zorgen dat alles zo eerlijk mogelijk verloopt, zijn drie waarnemers (Joop van Riessen, Inge Diepman en Joe Pequerrucho, foto) aangesteld die de boel in de gaten houden. Toch zal dit niet bij iedereen de twijfel wegnemen. “Kijkers blijven altijd argwaan houden,” aldus Pequerrucho. “Ze denken dat er zaken zijn voorbereid of dat er sprake is van geluk. Dat laatste is natuurlijk mogelijk. Om te voorkomen dat de kandidaten van oplichting worden beschuldigd, inspecteer ik van tevoren iedere testlocatie zorgvuldig. De kandidaten worden bovendien tot het moment dat de test begint geblinddoekt. Zo hopen we duidelijk te maken dat alles wat je ziet echt is.”

Wazig
Op 8 april wordt in een spannende finale bekend gemaakt wie van de kandidaten het best ontwikkelde zesde zintuig heeft. Waaraan moet hij of zij voldoen? “De winnaar moet de jury er van zien te overtuigen dat er bij het uitvoeren van de tests geen sprake is geweest van geluk. Bovendien moet de winnaar weten waar hij of zij mee bezig is, vooral als het gaat om medische zaken. Aan zinnen als ‘dat krijg ik door van boven’ hebben we in dat geval weinig. Dat is veel te wazig.” [MT]

BerichtGeplaatst: 18-02-2007, 15:12:00 
Power Moderator
Power Moderator

Mja lijkt me wel een leuk programma.. Is het alleen vandaag of is het een serie?

Ze maken er wel weer een wedstrijd van, das minder :S
Maar misschien toch wel leuk om te kijken, ga ik wel doen denk ik :)

[x] Julia

Berichtenonderwerp: het zesde zintuig
BerichtGeplaatst: 19-02-2007, 10:38:41 
Reus
Reus

Hallo allemaal,

Gisteren was er een interessante uitzending op de televisie. Het was op Nederland 1 en het heet : het zesde zintuig. Hierin gaat men opzoek naar mensen die een bizondere gave hebben. Mensen met een ontwikkeld zesde zintuig. Mensen die energieen kunnen voelen of lezen, mensen met ervaring met psychomtrie, helderziendheid, helderwetendheid en heldervoelendheid. Heel boeiend en interessant allemaal.
De komende weken komt het op zondagavond rond 21.25 uur op Nederland 1.

groetjes Nico

mod Thierry: Heb je berichtje hieronder geplaatst, om zo dubbele topics te voorkomen

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 20-02-2007, 20:14:58 
Power Moderator
Power Moderator

Ik had 'em opgenomen en net gekeken. Ik vond het wel interessant, maar toch jammer dat ze er een wedstrijd van gemaakt hebben.
Mja, dan wordt er iig wel aandacht aan besteed :P

Er zaten wel vreemde types bij trouwes :P

[x] Julia

BerichtGeplaatst: 21-02-2007, 19:36:33 
Dwerg
Dwerg

Julia schreef:
Ik had 'em opgenomen en net gekeken. Ik vond het wel interessant, maar toch jammer dat ze er een wedstrijd van gemaakt hebben.
Mja, dan wordt er iig wel aandacht aan besteed :P

Er zaten wel vreemde types bij trouwes :P

[x] Julia

Volgens mij zijn we allemaal een beetje vreemd, niet?

Of hadden ze een een puntig hoofd, 4 ogen, 3 benen en 6 armen met zuignappen en voelsprieten..........dan zou je ze apart kunnen noemen. :P

Groet, Thijs

* Notice and remember your dreams.

BerichtGeplaatst: 22-02-2007, 21:42:53 
Groentje
Groentje

Ik heb het vandaag gekeken via uitzendinggemist.nl, hehe.. vond het wel grappig eigenlijk. Alleen een beetje idols-achtig... vond ik persoonlijk wat minder. Zo wordt het echt zo'n competitief gebeuren...
Maargoed, wel interessant. :) Alle beetjes helpen natuurlijk bij het creeëren van een meer spirituele maatschappij... een beetje bewijsmateriaal daarbij kan zeker geen kwaad, aangezien het feit dat ontzettend veel mensen skeptisch tegenover dit onderwerp staan.

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 05:31:03 
Groentje
Groentje

Voor degenen die het niet kunnen vinden, of het ook graag willen zien, hieronder staat de link direct naar de aflevering.
Beetje commercieel zo nu en dan, maar soms ook echt heel direct, wel knap vind ik dat.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... 070218.asf

BerichtGeplaatst: 26-02-2007, 00:54:35 
Groentje
Groentje

was een leuke, interessante aflevering. Leuk programma wel.

BerichtGeplaatst: 26-02-2007, 08:50:09 
Dwerg
Dwerg

<--- wacht (ON)geduldig af totdat de aflevering van gister op uitzendinggemist komt 8)

Ik vind het een fijn programma!
Wel vond ik dat er vorige week wat vreemde of juist grappige mensen tussen zaten; maar ieder heeft dan ook zijn eigen ding...
De tests waren leuk; vooral de laatste vond ik bijzonder...
Leuk om te zien dat sommige mensen het zo gedetaileerd kunnen vertellen/doorkrijgen/zien/however!
(Ondanks dat ik die eigenlijk niet nodig heb, voelt een bevestiging als deze toch altijd weer fijn...)

Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering!
(.....die jullie gister al op tv hebben kunnen zien... :?
<--- niet jaloers :roll: !)

Liefs,
Wendy

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00