The Blair Witch Project..
Drie filmstudenten zijn verdwenen in de bossen, maar hun camera's en wat erop stond is teruggevonden, en dat is dus wat je ziet in de film. Ze waren bezig met een documentaire over de Blair Witch (een heks).
Het is dus gefilmd alsof ze gewoon een camera bij zich droegen, iets wat in die tijd(1999) heel origineel was. Ik ben die stijl ook wel gewend, want ik kijk vaak ARG's/ Found footage video's over slenderman.
Het is zijn 'kroon' echter niet waard. Alleen omdat het zo bekend is en een van de eersten, wordt het als zo succesvol gezien.
Dit is wat er in de film gebeurt, ik zou een spoiler waarschuwing geven als ik dacht dat je deze film ging kijken maar dat ga je dus mooi niet doen.
Aan het begin is het nog interessant, ze interviewen mensen in het dorp over de heks, goed geacteerd, sommige mensen waren niet eens aan het acteren. Een kind begint te huilen op het moment dat de heks wordt genoemd. Geluk of een erg jong acteertalent? Geen idee, maar ik vond het wel geniaal.
Dan gaan ze de bossen in, en raken al snel verdwaald. Ze maken ruzie. Ze zeggen heel erg vaak 'fuck'. Ze zeggen nog vaker 'fuck'. Oké, de rest van de film is eigenlijk opgevuld met het woord 'fuck'. Er gebeurt NIIIIIEEETTSS.
Je krijgt geen heks te zien, geen geesten, niets. Zelfs de 'enge' dingen die ze meemaken moet je maar van hen aannemen, want je kunt ze zelf niet of nauwelijks zien of horen. De enige moeite die ze erin hebben gestopt zijn een paar hoopjes stenen, een paar poppetjes gemaakt van takken, en een bloederig hoopje lichaamsdelen dat je heel makkelijk na kan maken. Waarom staat er op Wikipedia dat de film 25 duizend dollar heeft gekost om te maken? Waar is dat aan besteed?
Mijn grootste angst kwam uit: De film eindigde en ik had nog niets gezien.
De enige waarde in deze film is misschien voor iemand die wil leren hoe je de woorden 'shit' en 'fuck'
op zijn minst één keer in elke zin kunt laten verschijnen. Als je van plan bent om dit te kijken, dan raad ik je aan de serie Marble Hornets te kijken op Youtube. Het gaat over slenderman, het is dezelfde stijl, maar je krijgt dingen te zien en ze maken wat minder vaak ruzie
Ow en tegen de mensen die de film verdedigen door te zeggen dat de film tot de verbeelding werkt door niets te laten zien: dat is echt je reinste onzin. Ga dan lekker in een verhuisdoos zitten en verbeeld jezelf even een enge film. De slenderman ARG die ik een poosje geleden maakte is BETER. Ik schaam me niet om dat te zeggen. Dus.. waar is mijn 250 miljoen dollar?
/rant mensen die deze film enige waarde vinden hebben come at me