Ik heb sinds een half jaar een relatie met mijn vriend. Ik kende hem al een jaar, in dat jaar vonden we elkaar ook leuk, maar was het steeds; 'aantrekken, afstoten'. In dit half jaar heb ik een aantal spirituele dingen met hem meegemaakt. Ik zal ze even opnoemen:
Een tijdje terug lagen we in bed nog wat te kletsen voordat we gingen slapen, oppeens stopten we met praten midden in het gesprek. Na een tijdje schrokken we oppeens 'wakker', ik denk een halve minuut ofzo. Tussen dit wakkerschrikken en het einde van het gesprek ervaarden we allebei hetzelfde gevoel: We zweefden voor ons gevoel helemaal weg, en waren de realiteit even kwijt. Het was een soort gevoel van bijna-uittreden.
Nog iets; voordat ik een relatie met mijn vriend had, maar toen ik wel al met hem 'bezig' was. Ben ik op vakantie gegaan naar Renesse met vriendinnen, ik was mezelf totaal kwijt daar en ben daar ontmaagd. Deze gebeurtenis wilde ik zo snel mogelijk vergeten, ik dacht; als ik de gebeurtenis vergeet, bestaat deze niet meer. Nou daar kwam ik achter...
Ik heb dit nooit uit mezelf aan mijn vriend durven vertellen. Toch kwam hij erachter. We hadden samen geslapen; Hij vertelde me de avond erop aan de telefoon dat hij vorige nacht gedroomd had dat ik was ontmaagd in renesse (aanvankelijk dacht hij dat hij mij had ontmaagd), hij wist ook welke jongens mij niet ontmaagd hadden (we gingen in renesse met een groep jongens om die hij kent), nadat hij 's middags misselijk was geworden toen hij er aan dacht wist hij zeker dat het zo was. Ik vind het mooi dat hij dit gedroomd heeft, ik weet dat het me ooit zou opbreken, maar geloof niet dat ik het uit mezelf had durven vertellen.
Als laatste: Als we samen een film kijken als Star Wars of Lord of the rings, voel ik heel veel energie in me. Die volgens mij door hem versterkt wordt.
Wat betekent deze relatie die ik met hem heb? Zijn we zielsverwanten?..Ik vind het namelijk toch apart dat we deze dingen samen meemaken.
X
_________________ Givin' myself yo you from the essence of my being
|