Sorry maar mensen zijn dieren?
Als je naar de mens evolueert ben je echt niet "verder" en je kan zonder problemen zo van mens weer naar dier incarneren.
Juist als het gaat om bewustzijn en gevoel en spirituele zaken, zijn dieren een stuk verder ontwikkelt dan wij mensen.
Dieren hebben meer dan alleen hun instincten.
En dat wij dierlijke verlangens hebben is puur omdat dat dit in onze natuur ligt, niet alleen omdat wij vele levens als dieren hebben gehad.
Wij hebben gewoon een hoog ontwikkelt zenuwstelsel.
Nou dus?
Andere dieren kunnen weer vliegen, andere dieren kunnen weer sneller rennen dan ons.
En zo heeft ieder dier zijn of haar eigen kwaliteiten en beleving van bewustzijn.
Maar een ding hebben dieren al waar de mens heeeeel veeeeeel levens nog voor af moeten reizen: Eenheid. Bewustzijn. Contact met de aarde en de kosmos.
Er bestaat geen hierachy naar mijn idee.
(Plant, dier, mens, ect.)
Die hebben we zelf bedacht.
Uiteindelijk zitten we allemaal in de "cirkel of life".
(Want ja de natuur kent haar rang ordes maar uiteindelijk zijn we allemaal even zo belangrijk... hoe laag of hoe hoog we ook op de ladder zijn!)
Mensen die zeggen dat de mens het meest hoogst ontwikkelt wezen op deze aarde is, lach ik pontificaal in hun gezicht uit.
Meer ook niet.
Want een ras van een suprioriteits complex afhelpen is zinloos.
Doch blijf ik lekker fundamenten schudden en gaat bij mij gelijk een belletje rinkelen met dit soort dingen en blijf dus ook (eigenwijs) roepen!