Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 08:39:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Reincarnatie van dieren
BerichtGeplaatst: 09-08-2005, 13:28:24 
Groentje
Groentje

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje over de reincarnatie van dieren. Weet iemand uberhaupt wat meer over dit onderwerp?
Het zit namelijk zo: mijn konijntje is vorige week overleden. Hij was nog erg jong. Ik heb mijn hele leven lang al konijnen gehad, maar met deze (hij heette Snowy) had ik een heel sterke band. Ik mis hem dan ook heel erg en ik vraag mij af of konijnen ook incarneren en hoe dat dan in zijn werk gaat? Ik vertel nu iedereen voor de grap dat ie naar de 'konijnenhemel' is om daar met mijn andere overleden konijnen te spelen. Maar is dat echt puur fantasie van mij of gaat zijn ziel ook verder?

Ik ben zeer benieuwd. Ik hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen.

Much Love Meilani

Berichtenonderwerp: Re: Reincarnatie van dieren
BerichtGeplaatst: 09-08-2005, 13:35:51 
Groentje
Groentje

Hoi
Ik had tot vorige herfst een kattin, Femke (ook Muis geheten). Ze was een kat die daarvoor op straat had geleefd, maar ze was heel erg tam en lief. Alleen is ze heel erg dik geworden bij ons omdat ze het niet gewoon was om veel eten tot haar beschikking te hebben. En ze had een kale plek op haar neusje. Uiteindelijk hebben we ontdekt dat dat gekomen was door heel veel met haar neus tegen de deur van kooien te schuren als ze opgesloten zat (in het asiel waar ze even gezeten heeft bijvoorbeeld)
Vorige herfst is ze vergiftigd ergens in onze straat. Ik heb met haar nog gesproken toen ze net gestorven was, en een van de dingen die ze zei was 'Tja, ik wist altijd al dat ik voorzichtig moest zijn.' en 'zodra ik kan, kom ik terug'.

Wij dachten toen dat ze bedoelde dat ze gewoon zodra ze kon, terug naar de aarde zou komen en weer incarneren. Maar toen we deze lente twee kleine katjes besproken bij een nestje van een vriendin van mijn moeder, en toen we de katjes gingen bezoeken, dachten we allebei op hetzelfde moment van 1 van de katjes 'die lijkt op Femke!'. Toen ze twee maanden oud waren kwamen ze met ons naar huis, en inderdaad, Femke wreef panisch met haar neus tegen het rooster van de vervoer-kooi. En ze ziet er klak hetzelfde uit als de vorige Femke; klein kopje, compact en stevig lichaampje, witte teentjes, befje, zelfde karakter, alleen deze keer zonder dat lastige straatverleden. Ze is nog dezelfde, alleen wat meer ontspannen.

BerichtGeplaatst: 09-08-2005, 13:38:42 
Nimf
Nimf

Ieder levend wezen gaat verder Meilani.
Dus ook jou konijn.
Misschien is deze inderdaad nu met de gidsen die hij had, of naasten van vorige levens, of misschien is hij nog wel bij jou!

Ik heb ooit een consult gedaan met een overleden paard die opeens naar mij toe kwam daar hij het een en ander nog wilde vertellen dat het goed en ok was dat hij was ingeslapen en nu op een heerlijke plek was.
En dat hij ook bij het meisje bleef nog even waarvan hij was.
Iedere avond viel ze rustig door hem inslaap, en kwam zelfs voor in haar dromen.

Een hele mooie ervaring.
Dus wie weet waar Snowy is.
Soms kan een overleden dier zelfs je gids worden.

Maar hoe je het went of keert.
Snowy is niet weg, en gaat op zijn eigen manier verder.
(En ik weet niet wat ik de laatste dagen heb, maar ik voel zijn energie nu!)

BerichtGeplaatst: 09-08-2005, 13:46:26 
Groentje
Groentje

Ik heb dus ook heel sterk het gevoel dat ie nog bij me is!! Ik had zo'n sterke band met hem en ik was een soort moeder van hem. Hij was 3 weken toen we m kregen dus hij was ook heel erg aan mij gehecht. Gister gebeurde er iets vreemds. Zijn vaste plek waar z'n kooi stond is nu leeg. Gister had ik heel sterk het gevoel dat hij daar weer was gaan zitten. Ik voelde zijn aanwezigheid ( nu ook dus) en toen zette mijn vriend ineens zijn sporttas op die plek en ik riep heel hard: Nee daar zit Snowy!! en mijn vriend moest lachen, maar......ik meende het. Ik zei toen ook tegen mijn vriend: nu is ie plat....

Ik heb bijvoorbeeld ook dat ik hem iedere nacht nog weltrustuh moet zeggen. Ik kan het niet laten en het voelt ook niet raar. Ik heb inderdaad het idee dat ook Snowy nog niet los van mij kan komen. Ik hoop zo erg dat ik hem nog een keer zal zien want er zit nog heel erg veel verdriet in mij.

Bedankt voor jullie mooie verhalen!!

Love Meilani

(May The Great Spirit's Blessings Always Be With You)

BerichtGeplaatst: 27-08-2005, 00:57:58 
Kabouter
Kabouter

Ik geloof wel dat een dier kan incaneren. Ik geloof er zelfs in dat hij/zij in zijn volgende leven kan incaneren als een mens. Dit alleen als het dier slim is en zich goed gedraagd. Ik heb dit heel erg bij mijn hond 'Manoe' die zich erg slim gedraagd voor een dier. Je kunt daarnaast alles doen met het dier, het zal zich altijd positief en lief naar je gedragen! Soms zo goed dat de mens er nog wat van kan leren.

Mocht het mogelijk zijn in haar volgend leven een mens te worden dan gun ik dat haar van harte! Wat een prachtbeest :D

BerichtGeplaatst: 27-08-2005, 02:55:17 
Nimf
Nimf

Nou Mile, ik gedraagde me niet echt fantastisch mijn vorige leven.
Ik maakte het leven van de mensen op de ranch een flinke hel wat uiteindelijk tot een kogel in het been en tot slot kort daarna een kogel door het hoofd betekende.
Dat was mijn leven als paard.
Bye bye.
Maar nu ben ik toch een mens... ;)

En ik ga graag nog eens terug als dier... een mens is immers ook een dier... maar de mens wordt zo "saai"... het lijkt wel een hoog ontwikkelt dier maar op sommige punten vindt ik andere dieren veel meer ontwikkelt dan mensen.
En juist op die punten wil ik gewoon een paard weer zijn zoals het hoort.
Of een wolf.
Doch is de kunst en de uitdaging om ook als de fysieke energie patroon dat "mens" heet de kunst van ware bewustzijn te vinden en te ontwikkelen.
Vanuit het mens zijn.
Vanuit het Allles zijn.
Vooruit dan maar... and here I go! :)

BerichtGeplaatst: 28-08-2005, 11:03:10 
Groentje
Groentje

Hoi Darkwolf,

Mag ik misschien weten hoe jij erachter bent gekomen dat jij in je vorige leven een paard was? En hoeveel heb je daarvan meegekregen? Wat weet je nog allemaal uit dat leven? Het lijkt me namelijk een ontzettend vreemd idee om te weten dat je vroeger een dier bent geweest!!

Ik ben het volledig met je eens dat mensen op sommige terreinen onderontwikkeld zijn vergeleken met dieren. Daarvoor hoef je niet eens te weten dat je gereincarneerd bent als dier, maar je hoeft alleen maar naar documentaires op de Tv over dieren te kijken. Ik zie het ook niet altijd als voordeel zo 'hoogonwikkeld' te zijn. Volgens mij is het leven zoals dieren het leven een stuk minder ingewikkeld.

Love Meilani

(May The Great Spirit's Blessings Always Be With You)

BerichtGeplaatst: 28-08-2005, 14:14:43 
Nimf
Nimf

Meilani,

Hier heb ik redelijk wat van mee gekregen.
En ik hoef niet "het wiel opnieuw uit te vinden" daar het hele verhaal hoe en wat en alles erop en eraan hier te lezen is: http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=517

En zo vreemd is dat idee toch niet?
Wie weet hoeveel mensen een dier zijn geweest zonder dat ze het weten!
Het verschil bij mij is dat ik o.a door hele rappe reincarnatie de energie van mijn vorige leven mee heb genomen naar dit leven.
Daar ik fysiek 100 procent mens ben, is dat intern net even anders: ik ben 50 procent paard, en 50 procent mens.
Maar daar zal het verhaal je meer over vertellen die je in deze post kan aanklikken!

:)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00