Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 09:29:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Probeer wat uit te ontedekken
BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 13:06:58 
Groentje
Groentje

Bijna iedereen weet dat in India de koe een heilig dier is omdat het een overleden familielid kan zijn.

Ik heb al veel verhalen gehoord, zelf een regressie ondergaan en rondgezocht op internet.
Nu komt het vraagstuk waar ik al een tijd naar op zoek ben.
Kan je als dier geleefd hebben of terugkomen?
Hierover word namelijk bij regressie`s en de andere verhalen nooit iets over vermeld, behalve dan in India.

Hoop dat iemand hier wat op weet?

Groetjes, Erik.

Berichtenonderwerp: Re: Probeer wat uit te ontedekken
BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 13:16:48 
Nimf
Nimf

Jawel hoor....dat staat hier wel, Ik weet de naam niet meer van degene.,...maar er staat hier een duidelijk en aangrijpend verhaal over iemand die in een vorig leven een paard was.

xxxx Indira

BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 13:18:35 
Kabouter
Kabouter

dat was darkwolf :D

BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 13:20:23 
Groentje
Groentje

Heb hem inderdaad gevonden.
http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=765

Het kan dus wel :D

Bedankt

BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 14:56:01 
Kabouter
Kabouter

Hoi Erik,

Ik weet niet hoe jij er bij komt dat de koe in India heilig is omdat het een incarnatie kan zijn van een familie lid. Zover ik weet heeft het hier niets mee te maken maar heeft het te maken met het leven van Krishna. Het is volgens mij Krishna die de koe min of meer heilig heeft verklaard. Daarnaast is Hij opgegroeid in een boerendorp en heeft het daar ook mee te maken. Precies weet ik het niet meer maar de bron ligt in iedergeval bij Krishna. (Hij wordt ook vaak afgebeeld met een koe.)

Over je vraag. Voor mij is er de mogelijkheid om te incarneren als een dier alleen denk ik dat het zeer, zeer zelden gebeurt. Elke ziel is immers op weg terug naar de bron. Om dit te realiseren is het menselijk lichaam met al haar vermogens gecreerd. Het is enkel mogelijk om in een menselijk lichaam tot realisatie te komen, de mens beschikt immers over onderscheidings vermogen zodat het bewust kan worden van wie hij/zij werkelijk is. Een dier kan dit niet daarom ga je als ziel ook van mineraal, naar plant, naar dier en naar mens. (niet dat het hier stopt, maar wel hier op deze planeet). het is daarom totaal niet logisch om als dier te reincarneren.
In de Indiasche filosofie worden meestal voorbeelden gegeven van deze incarnaties wanneer je het laatste leven als mens erg verdwaald bent en dingen hebt gedaan die ver af staan van Dat wat je werkelijk bent. Maar ook dan zit er weer een vorm van logica in want het dier waar deze ziel dan in zou incarneren geeft de mogelijkheid bepaalde dingen te ervaren waardoor deze ziel leert.
Ook worden er vaak verhalen (in de indiasche filosofie) vertelt die je niet letterlijk moet opvatten maar die puur iets duidelijk willen maken.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

leef in liefde, edger

BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 17:36:37 
Nimf
Nimf

Zo Edger je hebt wel stof gegeven om over na te denken. Al klinkt het 100% logisch...dat van mineraal naar plant, dier, mens...want wat ga je er inhoudelijk op vooruit om bijv in je volgend leven een kikker of een boom te worden... 8)

BerichtGeplaatst: 08-05-2005, 22:31:01 
Nimf
Nimf

Hier ben ik niet geheel met Edger eens.
Ik wou hier namelijk al uit gaan leggen dat het niet uitmaakt wat voor wezen je wordt naamate je hier je levens beleeft en uitleefd.
Een dier heeft wel degelijk een onderscheidingsvermogen, en een bewustzijn dat vooral wij erg missen, waar wij nogal van verwijdert zijn.
Dieren staan momenteel in vele vormen en maten juist veel dichter bij de bron dan wij mensen.

(Indira)
Soms vraag ik me af hoe ik nu vooruit kom in mijn groei om mens te zijn... zo snel als alles gaat en waar zijn de meeste mensen nu mee bezig?
Werken, leven, werken, maatschappij, werken.

Het is ook maar net waar je heen wilt als je het over "vooruit gaan" hebt.
Dat is voor iedereen anders.
Vandaar dat het voor sommige onlogisch lijkt misschien dat je van mens naar dier gaat.
Maar ik vindt dat juist niet.
Ieder wezen heeft zijn of haar eigen kwaliteiten.

Een mens is echt geen uberwezen dat alles en niets heeft tegenover andere diersoorten.
Een mens heeft heel veel wat dieren niet hebben.
Maar een dier heeft ook weer heel veel wat mensen (nog) niet hebben.
Alleen al het onderscheid in de taal (met dat ik dit zo tik ook) van mens en dier...
Gaat eigenlijk nergens over want een mens is ook een dier.
Ok, deze heeft een iets "hoger" ontwikkeld zenuwstelsel en fijne motorieke functies en wat "features" zoals spraak enzo.

Nou wow great moet je eens kijken wat we er mee kunnen!
Zo slim zijn we niet want we verstaan of begrijpen elkaar vaak niet eens, we leven in angst (zie situaties zoals rascime, conflict, extreme handelingen van mensen met macht) en ga zo maar door.
Kortom... we lijken wel zo slim maar we weten af en toe niet wat we met al die "intelligentie" aan moeten en waar we heen moeten gaan.
En alles gaat maar sneller en sneller en lopen ons zelf voorbij.

Maar goed... niet om de mens zwart te schetsen verder... het is natuurlijk allemaal deel van ons leer proces.
We komen allemaal van de bron... en je hoeft echt geen mens te zijn om dichter bij de bron te kunnen komen.
Integendeel; aldus in mijn tekst hierboven beschreven.

Af en toe leer ik dingen van dieren, en vindt ik dingen bij dieren, waarvan ik ze voorlopig nog niet in mijn medemens zal tegenkomen... kan ik uit persoonlijke ervaring mededelen.
(Wat dus blijkbaar essentieel is voor mijn eigen persoonlijke leer proces.)

Zover even mijn toevoeging en persoonlijke visie en mening (vanuit zowel het dier en mens zijn, wat ik allebei ben) erop! ;)

BerichtGeplaatst: 09-05-2005, 00:15:45 
Kabouter
Kabouter

Hoi Erik, (<-- Ik meen dat je eigenlijk Darkwolf hier aanspreekt ? mod:Thierry)

Erg interessant maar toch ik zie het anders dan jij. Wanneer je zegt dat:
Citeer:
Dieren staan momenteel in vele vormen en maten juist veel dichter bij de bron dan wij mensen.
dan zou je daar best gelijk in kunnen hebben maar dieren zijn zoals ik het zie niet in staat om zich hier bewust van te worden door ervaringen hier op aarde. (En volgens mij is de aarde daarvoor gecreeerd; om bewust te ervaren wie we werkelijk zijn.) Ze zijn zoals ze zijn, volgen hun instinct en houden zich enkel bezig met overleven. (uitzondering daargelaten)Het is misschien dan ook wel een interessante vraag om te kijken naar waarom een ziel incarneert in een dierenlichaam, welk doel heeft dit?? Ik denk, hoewel denken niet het goede wordt is want het is iets wat van binnenuit komt, dat deze verschillend is aan die van het incaneren in een mensen lichaam.
Het is dan ook niet dat de mens hoger of iets dergelijks staat dan de mens, enkel anders. Verder zeg je dat een dier onderscheidings vermogen heeft, of te wel het kan zeer bewust kiezen. Ik zie dat niet echt terug in de dieren wereld (op een paar dier soorten na) wat overigens niet inhoud dat je niet van dieren zou kunnen leren. Ik zie dat de natuur de perfecte leerschool is voor de mens.
Dan over je 'negatieve blik' op de mensheid, ik zie dit bij veel mede spiri genoten terug en herken het zelf ook van vroeger. Ik denk dat het mede komt door de geschiedenis die wij op school hebben gehad. Waardoor we niet hebben geleerd dat er tijden zijn geweest waarin de mensheid een in perfecte harmonie leefde. Zoals sommige van ons zich herinneren.
In India zien ze het als een cirkel van verschillende tijdperken die steeds opnieuw beleefd 'moeten' worden. Ongeveer vijfduizend jaar geleden is het Kaliyuga tijdperk ingegaan wat werd ingeleid door het 'overlijden' van Krishna. Dit tijdperk staat voor de tijd waarin de mens zeer ver van zichzelf verwijderd raakt en zal 10.000 jaar duren. We zitten nu op het punt waarop we weer naar het 'positieve' toe gaan. Zo zijn er bijvoorbeeld de verhalen (hele mooie en leerzame) uit het tijdperk van Rama waarin de mens zeer bewust was.Verder leggen we en kijken we vooral naar datgene wat in onze ogen fout of negatief is terwijl er zoveel mooie gebeurtenissen zijn en zoveel mooie mensen. 'Je ervaart de wereld zoals jij haar ziet'. (overigens war er toen ook de donkere kant maar dat kan ook niet anders in een wereld waarin de dualiteit har realieteit is)
Er schiet me nog iets te binnen waaruit volgens de Indiase filosofie blijkt dat de ziel of Atma incarneerd van dier naar mens. Er wordt namelijk gezegd dat een van de rederen dat er momenteel zoveel mensen op de aarde zijn is omdat er zo ontzettend veel vlees wordt gegeten. De zielen van al deze dieren gaan verder in 'hun weg naar huis' en zijn op een gegeven moment klaar om te incaneren als mens. Zo zijn er nog vele andere voorbeelden waarin dit principe wordt uitgelegd. Nogmaals, ik vind dieren geweldig, een bron van inspiratie en liefde maar ik denk niet dat ze instaat zijn om te komen te realisatie.
Je had het ook nog even over taal, ik denk dat vele spirituele mensen begrijpen dat taal iets behoorlijk primitiefs is. Maar daar in tegen wel een heel mooi instrument is, net als zien, horen proeven, voelen en denken. Je moet er alleen niet op gaan want dan verdwaal je, wat overigens helemaal niet erg is, just part of the game. Of zoals ik ooit schreef
Play the game
The game of life
You cannot lose or win
Only begin
Begin to feel love,
See the love,
Be the love
And in the end
you will find
The divine
All within

leef in liefde, edger[/quote]

BerichtGeplaatst: 10-05-2005, 06:34:21 
Nimf
Nimf

Mooi geschreven Edger.
En zoals ik al zei: Ieder zijn eigen mening en visie.
Mijn ervaringen liggen heel anders betreft andere diersoorten naast te mens.
Uit je tekst lees ik dan ook alsnog precies dat wat ik al aangaf: Onderscheid tussen mens en dier (op een paar uitzonderingen na zoals je zelf zei).

Dat onderscheid zie ik dus niet.
Als ik naar Amordoro kijk (een manege pony) zie ik mijn zielemaatje.
Ze is mijn gids en guidance en verantwoordelijk voor een flinke escalatie betreft mijn spiritueele groei.
Dit door haar wijsheid, visie, kennis, inzicht, en ga zo maar door.
Dingen die mensen blijkbaar niet in andere diersoorten zien, maar ik wel.

Als ik trouwens zo naar de mensen kijk in de maatschappij vandaag der dag zie ik trouwens precies dat wat dieren ook doen.
Instinctief proberen te overleven.
Door de huidige complexiteit komt hier veel sluwe mind bij kijken (wat de mens dus intelligentie noemt blijkbaar) als je het uberhaupt wilt kunnen redden in deze maatschappij vandaag der dag.

Wij verschillen echt niet veel van de andere dieren.
Het zal je verbazen hoe weinig wij op elk front en nivo verschillen van elkaar.
Nu we in het aquarius tijdperk belanden, gaan we betreft onze lot genoten heel wat leren en naar een bewustere samenwerking en levenswijze met elkaar.
Het gebeurt nu al.
(Om mijn forum maar even als een goed voorbeeld daarvan te noemen!)

En mijn "negatieve blik" op de mens.
Dat valt opzich mee.
Dat ik wat wantrouwend ben naar tweevoeters komt meer door een persoonlijk tintje en mijn eigen geschiedenis. :roll:
Niet wat ik qua geschiedenis op school heb geleerd.

Leer in liefde.
Inderdaad.
Liefde is de drijfkracht en leeft in elke bewuste cel van welk wezen dan ook, en verbind ons.
En ik kan dat net even wat beter met de dieren dan de mens vaak.
(Dit dus door o.a mijn verleden en mijn huidig bestaan als hybride.)

Zoals ik al zei (en jij eigenlijk ook neem ik aan):
Ieder zijn eigen manier. Alle wegen lijden uiteindelijk naar Rome.
(En dan zul je zien dat het echt niet meer uitmaakt of je nu mens, paard, hond, boom, of plant bent geweest...)

:wink:

BerichtGeplaatst: 10-05-2005, 15:28:51 
Groentje
Groentje

Bron: http://www.smitproducties.nl/waarheid/h1.htm (interessant werkstuk)
Op internet staat onder bovenstaand adres een interessant werkstuk over de vraag: Wat is waarheid. Daarin staat ook het volgende stuk dat ik even gequote heb:

Citeer:
Lichamen:
Alles op aarde valt onder te verdelen in lichamen:

Alle materie bestaat uit één lichaam, het fysiek lichaam. Materie groeit niet, heeft geen emoties, maar is wel tastbaar. Voorbeelden zijn steen, aarde, water, goud, ijzer.

Alle planten en bomen hebben naast een fysiek lichaam nog een tweede lichaam, genaamd ether lichaam. Dankzij dit lichaam kunnen zij groeien. Er vindt namelijk stofwisseling plaats. Hiermee onderscheiden bomen en planten zich van materie.

Alle dieren hebben naast het fysiek en ether lichaam ook een astraal lichaam. Dieren hebben een fysiek lichaam, ze zijn tastbaar. Daarnaast hebben dieren ook een ether lichaam, waardoor er stofwisseling plaatsvindt en dieren kunnen groeien. Een dier onderscheidt zich van planten en bomen met het astraal lichaam. Het astraal lichaam houdt in dat dieren een klein bewustzijn hebben. Daardoor kunnen zij emoties tonen, zij hebben begeerten en gevoelens en kunnen zich voortbewegen. Het bewustzijn van dieren is hun instinct.

De mens heeft vier lichamen en bezit naast de andere drie lichamen ook een geesteslichaam. De mens heeft net als materie, planten en bomen en dieren een fysiek lichaam. Daarnaast kan de mens groeien en kan de mens emoties tonen. De mens onderscheidt zich echter met het geesteslichaam. Dankzij dit lichaam, vindt er een evolutie plaats van het bewustzijn. Dieren hebben net als de mens ook een bewustzijn. Het bewustzijn van dieren is echter vrij beperkt en ontwikkeld zich niet (het instinct). De mens is het wezen waarbij er wel een evolutie plaatsvindt van het bewustzijn.

Verder in dit werkstuk staat er belangrijke informatie over de evolutietheorieen van Darwin en de auteur zelf.

Het lijkt mij niet echt logisch om van mens naar dier te incarneren. Beetje nutteloos[/quote]

BerichtGeplaatst: 11-05-2005, 00:24:16 
Nimf
Nimf

Citeer:
Het lijkt mij niet echt logisch om van mens naar dier te incarneren. Beetje nutteloos

Doch was ik al vele malen mens geweest in vorige levens voordat ik hiervoor paard was.
En al die "schilletjes" die bomen, planten, dieren en mensen hebben.
Uiteindelijk zijn we allen een, ik blijf erbij.
Ik voel me niet meer "complexer" dan Amordoro (pony) en wij zijn al 7 jaar beide een.
Er is weinig waar ik niet over kan praten met haar.
(Zelfs over mijn mensen leventje in het mensen wereldje.)

BerichtGeplaatst: 11-05-2005, 18:24:20 
Kabouter
Kabouter

Ik zit hier allemaal nog eens over na te denken. Maar waarom zou het nutteloos zijn. Veel dieren bevatten enorm veel wijsheid, maar kunnen het gewoon niet uitspreken zoals mensen dat doen. Dieren zijn vaak enorm intelligent. Waarom zouden wij als mens, zoveel meer weten als een dier?? Wij gaan er vanuit dat wij slimmer zijn, en meer wijsheid bezitten, maar waarom zouden dieren dat niet bezitten? Misschien zelfs wel in grotere mate. Ik vind dit wel iets om over na te denken.
Ik zou het in ieder geval niet nutteloos vinden om te reïncarneren naar een dier.

Liefs Antoinette :)**

BerichtGeplaatst: 11-05-2005, 19:12:42 
Kabouter
Kabouter

ik weet van mezelf niet of ik ooit dier geweest ben. wat ik wel weet is dat ik ooit engel geweest ben maar dat ik me verveeld met het indelen van dode zielen. hierdoor ging ik rotzooi trappen en moest ik weer incarneren (en daar ben ik nu al weer zon 5000 jaar mee bezig) en ik moet zeggen dat dat me best bevalt.

het lijkt me wel wat om eens een keer als dier terug te komen omdat ik intuitief kan communiceren met dieren.
en toen ik een aantal jaar terug in canada met walvissen gevaren heb en ik daar contact mee had... dat gevoel is onbeschrijfelijk zo dicht als walvissen bij de bron van alles staan. en afgelopen zomer heb ik met dolfijnen een soort gelijke ervaring gehad. alleen zijn die veel kinderlijker maar dat is ook errug gaaf. dat zou ik nog wel eens mee willen maken als dolfijn of walvis. maar volgens mij dwaal ik een beetje af...

Ik heb er zelf nog nooit van gehoord dat mensen dier zijn geweest maar waarom zou het dan niet kunnen...? ik denk dat het weldegelijk mogelijk is. veel natuurvolken trekken niet voor niets lessen uit het gedrag van dieren...

grtz mathijs

BerichtGeplaatst: 19-06-2005, 17:02:46 
Reus
Reus

Waarom niet. Uit ervaringen en vooral van horen weet ik dat er lastige en niet lastige paarden en honden bestaan. Deze dieren kunnen een verschillend karakter hebben, dus ze hebben zeker een soort bewustzijn, alleen anders dan de onze.

BerichtGeplaatst: 19-06-2005, 21:05:41 
Nimf
Nimf

green dragon schreef:
ik weet van mezelf niet of ik ooit dier geweest ben. wat ik wel weet is dat ik ooit engel geweest ben maar dat ik me verveeld met het indelen van dode zielen. hierdoor ging ik rotzooi trappen en moest ik weer incarneren (en daar ben ik nu al weer zon 5000 jaar mee bezig) en ik moet zeggen dat dat me best bevalt.

Dit vindt ik wel een interessant gedeelte dat tussen alles uit springt van alles wat ik tot nu toe van je verhalen hier heb gelezen.
Het klinkt bijna onwerkelijk zelfs!
Zou je wat specifieker kunnen zijn betreft de term "dode zielen" bijvoorbeeld?
En indelen voor wat?
Een ziel die ... dood ... is?
De term "verveling" moet ik denk ik ook met een korreltje zout nemen daar het een aards aspect is?

green dragon schreef:
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord dat mensen dier zijn geweest maar waarom zou het dan niet kunnen...? ik denk dat het weldegelijk mogelijk is. veel natuurvolken trekken niet voor niets lessen uit het gedrag van dieren...

In dit geval neem ik aan dat je ondertussen wel mijn ervaring heb gelezen? :)
Ik heb geen idee hoeveel mensen levens ik nu ga leven daar ik weer mens ben.
Maar ik weet in iedergeval wel dat het niet uitmaakt of je nu een mens bent die in deze chaotische maatschappij leeft, of een paardje in de natuur.
Het gaat alles behalve over rozen!
Als ik naar dit leven kijk, merk ik nog maar half hoeveel steun en liefde ik van links en rechts krijg.
Van zowel mijn eigen ras als de andere rassen.
(Waaronder natuurlijk de horsies... my second part of me! :D)
Behalve lessen, krijg ik iets wat geen mens voor mij zou kunnen vervangen: Intense liefde! ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00