Hallo allemaal,
Mijn naam is VUURDRAAK. Ik ben 18 jaar oud, en ik ben een vrouwelijke draak.
Ik volg de opleiding Financiële Administratie, op niveau 3.
Ik ben nogal spiritueel, ik geloof niet zo in geneesmiddelen zoals paracitemol. Naar mijn mening zijn deze medicijnen onnodig (en er is veel te veel van hetzelfde, maar dan met een ander merk, andere prijs, andere leverancier). Natuurlijk zijn dingen zoals chemo's en insuline en zo handig en absoluut noodzakelijk. Ik vind alleen dat té veel mensen té veel paracitemol/aspirine gebruiken en alleen daarop vertrouwen.
Oh ja, ik zou graag schrijver willen worden. En dan graag nog vóór ik aan een bureautje in een kantoor gekluisterd zit.
Mensen vertellen me best vaak dat ik goed kan schrijven. Het probleem is alleen dat ik hele verhalen en films in mijn hoofd heb, en vervolgens niet weet hoe ik moet beginnen, en daarna geen idee heb hoe ik het kan omzetten in geschreven woorden.
En dat is nou niet bepaald handig als je er je carrière van wil maken.
Nog iets meer over mezelf: ik hou van rockmuziek.
van bands zoals 30 seconds to Mars, Within Temptation en Three Days Grace maak je me helemaal blij.
Ik probeer mezelf zo gedisciplineerd mogelijk te 'maken'. Dit houdt in dat dingen die ik moet doen, gewoon meteen gá doen. Meteen opstaan als ik op moet staan, bijvoorbeeld, of de afwas niet tot 's avonds laten staan ('omdat het kan'). Ik probeer ook zo min mogelijk TV en reclames te kijken. Als ik iets wil zien, neem ik het op of kijk ik het via de laptop (geen reclames en na dat programma begint er niet nóg een programma). Ik ben namelijk van mening dat teveel TV kijken creativiteit in de weg staat. (geen creativiteit = writer's block)
Oh, en ik heb sinds kort een prachtige cobra tattoo.
Daar heb ik bewust voor gekozen (hoe kan het ook anders bij een tattoo) omdat het me eraan herinnert dat ik mezelf niet moet verliezen. Af en toe realiseer ik me dat ik al over 3 jaar (hopelijk... maar toch ook weer niet hopelijk) een vaste baan heb, op mezelf woon en misschien wel een vriend heb. Ik ben bang dat ik de meningen en normen en waarden van de maatschappij overneem. Ik ben bang dat er dan niet veel van me overblijft.
Maar goed, dat is misschien iets voor in een ander topic.
Zo, dat was mijn voorstel-topic! Vragen zijn altijd welkom!