Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 22:38:37

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Goedendag
BerichtGeplaatst: 24-04-2012, 15:33:43 
Groentje
Groentje

hallo, ik ben Claire
18 jaar, psychologiestudente, tweedejaars

ik ben hier eigenlijk voor een schoolonderzoekje, over standpunten, mentaliteit en interesses. ik hoop dat ik daarvoor hier een beetje rond mag komen huppelen. verder houd ik niet zo veel van formele onderzoeken (ik ben echt een belabberde onderzoekster o:) ) dus ik zal soms ook wel eens op dingen reageren op een sociale manier :)

zelf heb ik eigenlijk niet veel met spiritualiteit, ik heb namelijk nog nooit dingen meegemaakt die te "vreemd" voor woorden waren, en ik geloof dingen alleen als ik ze meemaak :P dus tenzij er mensen komen die weten wat mijn achternaam, geboortedatum en favoriete bezigheid zijn denk ik ook niet dat ik er in ga geloven... ik hoop niet dat jullie dat als een belediging zien, want ik sta verder wel open voor standpunten van anderen en ik zal niemand als minderwaardig of dom gaan zien omdat ze in andere dingen geloven.

als er nog vragen zijn mogen ze aan mij gesteld worden, als ik de vraag niet leuk vind antwoord ik niet en dat zal ik dan ook eerlijk zeggen

x Claire

Berichtenonderwerp: Re: Goedendag
BerichtGeplaatst: 24-04-2012, 15:51:00 
Feniks
Feniks

Hallo Claire :) ,

Van harte welkom op het forum! Spiritualiteit en paranormaliteit zijn twee begrippen die nogal vaak door elkaar worden gehaald. Spiritualiteit hoeft absoluut niet zweverig te zijn, maar het heeft een hardnekkig geitewollensokken imago (onterecht, wat mij betreft).

Ik las dat je hier bent voor een onderzoekje. Als je een vragenlijst wilt plaatsen of een onderzoekje gaat uitvoeren, gelieve eerst toestemming te vragen aan het moderatorteam :wink: .

Eén klein vraagje eigenlijk, aangezien ik eerst psychologie wilde gaan studeren, maar uiteindelijk toch de keuze voor iets anders heb gemaakt... Is het juist niet belangrijk om als aankomend psycholoog of psychologisch onderzoeker los te staan van je eigen onderzoek (om objectiviteit te waarborgen)?

Groetjes,
Tim

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 24-04-2012, 15:55:33 
Groentje
Groentje

nja, dit is een onderzoek dat ik heb gekregen. ik moet kijken naar enkele verschillen tussen een aantal groepen mensen

BerichtGeplaatst: 24-04-2012, 16:20:24 
Kabouter
Kabouter

welkom

je bent niet de enige hier die het spiritualisme niet als kernstandpunt heeft :) zelf zit ik hier vooral omdat ik het ook wel interessant vind om de dingen van anderen te lezen en omdat het hier gezellig is.

wordt het onderzoek ook ergens gepubliceerd of blijft het tussen jouw en de beoordelaars? want als het gepubliceerd wordt in een medium dat door derden gelezen kan worden (zoals tijdschriften, jaarboeken, internet) is er toestemming nodig van alles en iedereen in het onderzoeksverslag, en ik weet zeker dat hier mensen zitten die dat niet willen of er in ieder geval wat zekerheid over willen.

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel

BerichtGeplaatst: 24-04-2012, 16:54:13 
Groentje
Groentje

Het onderzoek wordt nergens bekend gemaakt, het is al een onderzoek dat eerder uitgevoert is en er zit dus geen nut in om het te publiceren omdat de informatie al bekend is

BerichtGeplaatst: 24-04-2012, 17:08:10 
Moderator
Moderator

Welkom :), veel succes met het onderzoekje

an arrow can only be shot by pulling it backward. When life is dragging you back with difficulties, it means it's going to launch you into something great. So just keep focus, and keep aiming

BerichtGeplaatst: 24-04-2012, 22:01:31 
Reus
Reus

hooi:D welkom op het forum!!!

BerichtGeplaatst: 25-04-2012, 06:20:05 
Gids
Gids

Claire schreef:
zelf heb ik eigenlijk niet veel met spiritualiteit, ik heb namelijk nog nooit dingen meegemaakt die te "vreemd" voor woorden waren, en ik geloof dingen alleen als ik ze meemaak :P dus tenzij er mensen komen die weten wat mijn achternaam, geboortedatum en favoriete bezigheid zijn denk ik ook niet dat ik er in ga geloven...
Wow binnenkomen en meteen beledigingen rondslingeren. Wij zijn dus vreemd?
Ik ben de meest spiritueelste hier en ik voel me beledigd.

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 22:35:51 
Reus
Reus

Ja je komt niet zo lekker binnen meis :P. Ik vind het niet erg hoor. Volgens mij bedoelt Tom dat hij de minst spirituele hier is en dat ie zich toch beledigd voelt.

Overigens heeft de Van Dale spiritualiteit als "geestelijke levenshouding". Merriam-Webster ziet het als "sensitivity or attachment to religious values". Het draait dus om waarden en normen. Het kan ook gaan om dingen die "gewijd" zijn of die te maken hebben met de geest (zoals we die ervaren te hebben).

Ik zie zelf spiritualiteit als de stroming die onderzoekt wat de juiste of beste of aantrekkelijkste of fijnste levenshouding is. Een levenshouding heeft iedereen. In feite heeft iedereen dus een "spiritualiteit". Het verschil met spirituele mensen is dat die zich er bewust mee bezig houden. Hoe wil ik in het leven staan? Hoe wil ik tegen dingen aankijken? Hoe heb ik dat toen geinterpreteerd, en wat zegt dat over mij? Wat was de uitkomst van mijn gedrag toen? Het zijn mensen die zich bewust met die vragen bezig houden, in plaats van onbewust. Dát is wat spirituele mensen in feite zijn.

Dat paranormale komt er soort van automatisch bij omdat een veranderende levenshouding vaak samenhangt met een veranderende manier van kijken naar dingen, maar dat wil niet zeggen dat een spiritueel persoon daar zich ook automatisch mee bezig houdt. Op dit forum is het wel een soort grote interesse van veel mensen (van een aantal mensen iig).

Met andere woorden: er komt een moment dat elk spiritueel persoon het standaard materiële wereldbeeld wat ons wordt aangeleerd, in twijfel trekt.

Maar welkom op het forum, ik hoop dat je inderdaad lekker sociaal en informeel gaat lopen doen en dat we je ook lekker leren kennen ;-).

groetjes,..

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 22:46:19 
Groentje
Groentje

Bedankt :) ik had ook al gehoord dat het bericht van Tom waarschijnlijk niet al te serieus was.

mijn start was ook misschien niet de beste die er te maken is, maar ik ben wel graag eerlijk over wie ik ben en waarom ik hier zit. en soms is dat ook best lastig.

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 22:56:48 
Reus
Reus

Je doet het prima hoor.

Je gaat ons niet vertellen waar het onderzoek precies over gaat he?

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 22:59:15 
Groentje
Groentje

jawel hoor :)
maar dat moet nog eventjes wachten. een deze dagen krijgen we een nieuw deel van de opdracht binnen, tot nu toe was het alleen oriëntatie en globale informatie, als ik meer inhoudelijke details weet laat ik het jullie horen

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 23:03:20 
Reus
Reus

Sorry als het te persoonlijk is, maar hoe kan het dat je op je 18e al 2ejaars bent? Dan was je er wel vroeg bij, of niet?

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 23:08:10 
Groentje
Groentje

ik ben een vroege leerling, havo gehaald toen ik 16 was en op mn 17de begonnen met HBO

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 23:12:04 
Reus
Reus

Maar doe je nu HBO of ben je doorgegaan naar Uni? Ik was ff niet op de hoogte van HBO studies psychologie, maar die zullen er natuurlijk ook wel zijn. Maar dan vaak meer gericht op de praktijk?

Ik heb een jaartje psychologie gestudeerd in Leiden aan de uni, maar dat was zeer gericht op onderzoek en hoewel ik afkomstig was van informatica (en dus had al vrij diep statistiek gehad) vond ik de statistiek zoals we dat moesten gebruiken bij psychologie echt saai en oninteressant.

Maar ik ben dan ook een zeer belabberde onderzoeker :P. Aangenaam :D.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00