Ja je komt niet zo lekker binnen meis
. Ik vind het niet erg hoor. Volgens mij bedoelt Tom dat hij de
minst spirituele hier is en dat ie zich toch beledigd voelt.
Overigens heeft de Van Dale spiritualiteit als "geestelijke levenshouding". Merriam-Webster ziet het als "sensitivity or attachment to religious values". Het draait dus om waarden en normen. Het kan ook gaan om dingen die "gewijd" zijn of die te maken hebben met de geest (zoals we die ervaren te hebben).
Ik zie zelf spiritualiteit als de stroming die onderzoekt wat de juiste of beste of aantrekkelijkste of fijnste levenshouding is. Een levenshouding heeft iedereen. In feite heeft iedereen dus een "spiritualiteit". Het verschil met spirituele mensen is dat die zich er bewust mee bezig houden. Hoe wil ik in het leven staan? Hoe wil ik tegen dingen aankijken? Hoe heb ik dat toen geinterpreteerd, en wat zegt dat over mij? Wat was de uitkomst van mijn gedrag toen? Het zijn mensen die zich bewust met die vragen bezig houden, in plaats van onbewust. Dát is wat spirituele mensen in feite zijn.
Dat paranormale komt er soort van automatisch bij omdat een veranderende levenshouding vaak samenhangt met een veranderende manier van kijken naar dingen, maar dat wil niet zeggen dat een spiritueel persoon daar zich ook automatisch mee bezig houdt. Op dit forum is het wel een soort grote interesse van veel mensen (van een aantal mensen iig).
Met andere woorden: er komt een moment dat elk spiritueel persoon het standaard materiële wereldbeeld wat ons wordt aangeleerd, in twijfel trekt.
Maar welkom op het forum, ik hoop dat je inderdaad lekker sociaal en informeel gaat lopen doen en dat we je ook lekker leren kennen
.
groetjes,..