Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 22:44:36

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 17:31:28 
Kabouter
Kabouter

Ik ben hier al best lang niet meer geweest, wel een tijdje tussendoor maar dat was niet erg lang. enkelen hebben al kennis kunnen maken met de nieuwe ik, en een aantal daarvan kende mij ook al dus die konden een vergelijking leggen met hoe ik vroeger was. maar tijden veranderen, en ik verander mee. ik ben in al die maanden een nieuw persoon geworden, en ik ga me dus maar even voorstellen voor iedereen die me al kende en iedereen die me wilt leren kennen.

vroeger was ik veel bezig met het spirituele, maar dat nam in een bepaalde periode af en ik begon me meer bezig te houden met wetenschappen, met de nadruk op psychologie. een paar maanden geleden is het spirituele er weer in gekomen maar vanuit een andere invalshoek. nu kijk ik meer naar de psychologische kant van de spiritualiteit, want of je de aspecten van het spiritualisme nu wel of niet zelf kan ervaren, er is altijd een groot deel van je eigen psyche in betrokken, al is het slechts in de interpretatie van de dingen die je ervaart. of de dingen die mensen beweren echt zijn of niet zal ik niet zeggen, 'echt' is slechts een kwestie van je eigen persoonlijke perceptie.

mijn interesse gaat echter veel verder dan enkel het psychologische van de spiritualiteit, ook andere dingen in de psychologie zijn voor mij erg interessant. die interesse is opgewekt door de hokjesplaatsing van het GGZ, omdat ik het daar totaal niet mee eens ben. zelf ben ik in de hokjes 'syndroom van Asperger', 'ADD' en 'Dissociatieve Identiteitsstoornis' geplaatst, en ik ben ook gecontroleerd op 'Bipolaire stoornis', 'schizofrenie' en 'antisociale persoonlijkheidsstoornis'. voor de mensen die willen weten wat dat over mij zegt heb ik een antwoord, het zegt helemaal niets. Naar mijn mening ben ik gewoon uniek, en 'uniek' is ook het enige hokje waar ik in geplaatst wil worden, dan zit ik gezellig bij de rest van de wereld.

buiten de psychologie heb ik ook hobby's, met name op het gebied van kunst. Ik ben veel bezig met tekenen, schrijven (verhalen en liederen), muziek, fotografie en filmbewerking. bij het tekenen gebruik ik geen kleur, ik kan me daar nooit goed in vinden, ik werk liever met enkel een grijs potlood en een vel papier. ik ben ook veel bezig met natuurwetenschappen, zoals natuurkunde en biologie.

Ik studeer in Alkmaar aan de iPabo, waar ik leer om aan het werk te kunnen gaan als basisschooldocent, met mogelijkheden in andere takken binnen het onderwijs. en om er nog wat extra algemene informatie aan toe te voegen, ik ben 18 jaar, fysiek ben ik mannelijk, mentaal val ik algemeen bekeken onder androgyn maar pas daar toch weer net niet helemaal onder, en naar mate jullie mij langer kennen zullen jullie merken dat wat ik nu vertel pas een erg klein deel is van wie ik ben.

als er nog vragen zijn mogen die gesteld worden.

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel

BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 18:22:55 
Gids
Gids

Hey, maar ik zit gezellig samen met jou in het ADD-hokje :D Ben je me zat? :(

BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 18:56:33 
Kabouter
Kabouter

haha, neehoor, het werd alleen een beetje druk daar :P

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel

BerichtGeplaatst: 22-04-2012, 23:36:33 
Gids
Gids

Haha, jullie zitten ook echt hutje mutje he ;p.

Welkom terug kerel!

BerichtGeplaatst: 23-04-2012, 09:03:28 
Reus
Reus

Leuke hobbies heb je :)!
en goed dat je je afzet en gewoon door gaat met het leven. Dat betreft is de GGZ soms iets te snel met betrekking tot stomme diagnoses. Precies zoals je zegt het zegt nog niets over hoe die persoon werkelijk is.
Nu wil ik niet zeggen dat ze er altijd naast zitten, maar ze drukken al gauw een stempel op iemand en die psychologen die daar werken weten aardig bloed onder iemands nagels vandaan te zuigen :P!
Anyway, ontwikkel jezelf zoals je nu bent en in je hobbies, daar kan je lekker veel in kwijt.

:wave: welkom terug danmaar?

BerichtGeplaatst: 23-04-2012, 10:44:02 
Groentje
Groentje

Die goede oude meneer DSM-IV. Erg handig voor het stellen van een (psychiatrische) diagnose, maar ook te 'makkelijk' waardoor mensen al snel een stempel krijgen. Vroeger werd je gewoon als een aparte gezien, in plaats van dat je gelijk een psychiatrisch ziektebeeld had. Tegenwoordig heb je al een diagnose te pakken als je een scheet laat en daarbij per ongeluk scheel kijkt. Wat dat betreft kun je bij jezelf maar het beste denken dat je uniek bent en alleen in dát hokje geplaatst wilt worden en ik vind het dan ook goed en bewonderenswaardig dat je zo over jezelf denkt. Mits je maar onder ogen kúnt zien wat jouw specifieke 'stempels' inhouden en dat ze niet voor niets zijn gegeven. Ik hoop in elk geval dat je je goed voelt want dat is denk ik gewoon het belangrijkste.

Welkom (terug?) op het forum en veel plezier en succes hier. Ik hoop dat het forum je biedt wat je er zoekt.

Groeten,
Chris

BerichtGeplaatst: 23-04-2012, 13:58:00 
Moderator
Moderator

Welkom terug :)

an arrow can only be shot by pulling it backward. When life is dragging you back with difficulties, it means it's going to launch you into something great. So just keep focus, and keep aiming

BerichtGeplaatst: 23-04-2012, 20:00:21 
Feniks
Feniks

hey hey

welkom!
ik vind het heel herkenbaar wat je allemaal vertelt... het voelt ook zo aan als iets bekends...
maargoed ik ben zelf niet in hokjes geplaatst, alleen ik heb dislexie. en heb familie die bij het autisme zijn ingedeeld. ik heb er zelf ook wat eigenschappen van. maar niet zoveel dat het autisme kan genoemd worden. ik zou zeggen wees jezelf en wees trots op wie bent:D dat ben iik ook. bedankt voor de herkenning!;)

BerichtGeplaatst: 24-04-2012, 13:34:40 
Kabouter
Kabouter

bedankt iedereen! :D

BerichtGeplaatst: 24-04-2012, 15:54:44 
Feniks
Feniks

Welkom terug :D !

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 19:38:37 
Kabouter
Kabouter

gone

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 19:41:17 
Gids
Gids

Datenshi schreef:
gone

Lolwat.

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 19:46:24 
Kabouter
Kabouter

Tom schreef:
Datenshi schreef:
gone

Lolwat.

gone, precies wat er staat

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 19:49:34 
Gids
Gids

Ow oke.
Het beste :)

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 20:11:04 
Groentje
Groentje

jammer, is er iets mis gegaan of vind je het hier niet meer leuk?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00