Hallo iedereen!
Een paar van jullie kennen me misschien al van de zomermeeting, waarbij ik door Linde werd uitgenodigd als introducee. Het was erg gezellig, en ik had beloofd me aan te melden haha.
Voor iedereen die me nog niet kent: ik ben Nikki en ik ben 19 jaar oud. Mijn talenten zijn tekenen, schilderen, fotograferen, dansen, zingen, heel diep nadenken, exacte vakken, praten met een Brits accent, mijn geld uitgeven aan kleding, etc. etc.
En op spiritueel gebied: Ik beschouw mezelf als iets tussen agnostisch pantheïst en panentheïst. Dat wil zeggen dat ik het universum beschouw als een manifestatie van een groter bewustzijn.
Agnostisch omdat ik vind dat het bovennatuurlijke niet met de natuurwetenschappen benaderd kan worden. Omdat bewustzijn iets niet-materieels is, zullen we het nooit met de wetenschap kunnen verklaren. Omdat beide kanten me heel erg aanspreken (de natuurwetten versus het spiritualisme) ben ik lang op zoek geweest naar een passende verklaring voor hoe alles werkt. Ik vind het jammer dat veel wetenschappers het spirituele niet kunnen/willen aanvaarden, maar daarentegen mis ik ook vaak andersom de connectie. Ik kijk graag met een kritische blik naar alle beweringen die gedaan worden en besef me altijd dat ik nooit 100% zeker kan zijn van dat wat ik wel geloof.
Toch is het vertrouwen in het niet-nutteloos zijn van het universum is vooral gegroeid door '
De kracht van het nu' door Eckhart Tolle. Pas nu ben ik me
werkelijk gaan beseffen dat er achter mijn gedachten en beleving iets veel diepers zit, en dat dit ook te vinden is in alles om mij heen. Daardoor laat ik me nu veel minder snel meeslepen door gevoelens als angst of verdriet. Ik raad het boek aan iedereen aan die het nog niet gelezen heeft.
Al met al hou ik me dus vooral bezig met de 'praktische' kant van de spiritualiteit, zoals mindfulness en het loslaten van het ego.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die over dezelfde soort dingen nadenken... en zo niet, dan gaan we gewoon over andere dingen nadenken
Ohja, voor de geïnteresseerden, hier kunnen jullie al mijn tekeningen & schilderijen bekijken:
http://nikkidrawsworlds.tumblr.com/En sindskort twitter ik ook met kleine illustraties:
http://twitter.com/#!/nikkidraws