Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 22:36:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Goedendag
BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 23:16:35 
Groentje
Groentje

Xen schreef:
Maar doe je nu HBO of ben je doorgegaan naar Uni? Ik was ff niet op de hoogte van HBO studies psychologie, maar die zullen er natuurlijk ook wel zijn. Maar dan vaak meer gericht op de praktijk?

Ik heb een jaartje psychologie gestudeerd in Leiden aan de uni, maar dat was zeer gericht op onderzoek en hoewel ik afkomstig was van informatica (en dus had al vrij diep statistiek gehad) vond ik de statistiek zoals we dat moesten gebruiken bij psychologie echt saai en oninteressant.

Maar ik ben dan ook een zeer belabberde onderzoeker :P. Aangenaam :D.

haha, zelf ben ik ook de slechtste onderzoeker ooit denk ik hoor :P in ieder geval volgens de principes van de wetenschap.

we richten ons redelijk op de praktijk ja, maar er zit ook best veel theorie bij. mijn kant is vooral kinderpsychologie, en dat vind ik altijd wel interessant, en daarbij vind ik het onderzoek ook leuk. nu moet ik alleen een onderzoek doen met als doelgroep de jongeren, dus dat is naar mijn mening wat minder.

BerichtGeplaatst: 30-04-2012, 23:58:38 
Reus
Reus

Heb je je gelijk (in het eerste of tweede jaar) gericht op kinderpsychologie? Dwz. kon je daar gelijk een keuze in maken binnen het studieprogramma?

BerichtGeplaatst: 02-05-2012, 09:04:20 
Groentje
Groentje

in het eerste jaar was het nog oriëntatie, in het tweede jaar ben ik begonnen met het focussen. maar ik had niet echt veel met psychologie bij volwassenen.

BerichtGeplaatst: 02-05-2012, 09:18:03 
Reus
Reus

Meest interessante aan kinderpsychologie (ben niet zo geinteresseerd in psychologie eigenlijk) vind ik de pedagogie ervan, het idee dat een kind zich door verschillende stadia ontwikkelt en dat elk stadium noodzakelijk is om naar het volgende te komen.. op verschillende deelgebieden.

Bijv. dat als een kind voor ca. 4-5 jaar niet leert praten, het dat ook nooit meer zal doen.

En het is altijd een bepaalde behoefte (zo lijkt het) waar een omgeving voor nodig is om op de juiste manier uitgedrukt te worden,.. bijv. praten kan alleen als er andere mensen zijn die praten, knuffelen kan alleen als er iemand is die fysieke warmte geeft, voor groepsvorming heb je andere kinderen nodig, etc.

Ik zelf heb een ontwikkelingsachterstand van heel vroeg denk ik, deel van mij is nog kind en kan geen volwassen relaties of verantwoordelijkheden aan gaan.. ik stel me dan onder mensen op, vooral bij vrouwen denk ik, maar misschien net zo goed bij mannen. Geen idee wat voor behoefte of te-ontwikkelen-functie er toen was wat ogenschijnlijk gefrustreerd is geraakt door waarschijnlijk gedrag van mijn ouders of omgeving. Begin me nu steeds bewuster te worden van dat kind-zijn en het voor het eerst ook mezelf toe te eigenen :P.

Geen idee of dat ook valt onder wat jij als kinderpsychologie verstaat?

BerichtGeplaatst: 03-05-2012, 12:11:37 
Reus
Reus

Welkom :D

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00