Bedankt allemaal!
Gigo Valonka schreef:
hey hey
welkom op het forym!:P
wat houd zo n opleiding in? wat kan je er mee als je hem hebt behaald?
leuk dat je het zo voelt!
Hoi Gigo Valonka! Maatschappelijke werk houd in dat je mensen helpt, en dat kan op veel verschillende manieren. Je kunt achter een bureautje komen en mensen informatie geven over bijvoorbeeld uitkeringen of hulp in huis of je kunt mensen met schulden helpen, of mensen met gezin- of relatieproblemen, of met een verslaving, of iemand die iets illegaals gedaan heeft en nu met justitie in aanraking komt, of gewoon oudere mensen die geen sociale contacten meer hebben omdat iedereen om hen heen is overleden of ver weg woont... noem het maar op. Heel breed dus. Maar het gaat erom dat je met zo iemand in gesprek gaat en het achter het probleem komt, en om daar een oplossing voor te bedenken, samen met de cliënt. Is dit voldoende uitleg?:) mocht je meer willen weten dan vraag het maar.
babywolfje schreef:
welkom op het forum! mag ik vragen waarom je met die opleiding gestopt bent? want ik heb me namelijk aangemeld voor die opleiding XD ik ben wel benieuwd naar de goede en slechte puntjes.
heel veel leesplezier op het forum:)
Hoi babywolfje! Dat mag je zeker vragen. Ik ben gestopt omdat ik het emotioneel te heftig vond. Je hebt dag in dag uit, 40 uur per week, te maken met heftige problemen, waar je oplossingen voor moet bedenken, waar dus best wel een grote verantwoordelijkheid bij komt kijken. Ik vond het allemaal wel interessant, maar het werd me een beetje te veel. 1x per week zo'n verhaal horen vind ik 'leuk', maar 40 uur in de week was gewoon te veel. Ik merkte dat ik het mee naar huis nam en daar verder ging piekeren, en ik ben toch al zo'n piekeraar. En op een gegeven moment werden mijn cijfers ook slechter en kon ik het ook niet meer opbrengen, dus vond ik het tijd om te stoppen. Ik heb het 1,5 jaar gedaan en ook (in 1 jaar) mijn propedeuse gehaald (wat betreft moeilijkheid van de stof valt het allemaal wel mee, ik geloof dat 2/3 van mijn klas hun P in 1 keer heeft gehaald).
Daarnaast ga je ook heeeeeeeel erg veel naar jezelf kijken, hoe je bent, wat goed is, maar ook zeker wat minder goed is, en dat is wel iets waar je tegen moet kunnen. Dit heeft overigens niet voor mij de doorslag gegeven om te stoppen, ik ben er juist sterker van geworden
Ook voor jou: als je meer wilt weten, vraag maar raakt! Ik kan alles vertellen xD