Tutje met een rietje schreef:
VlinderFay schreef:
ja maar heb het gevoel dat jij hier met een ander doel zit dan dat de meeste hier zitten
Ik ook, denk ik. Moet ik nu weg?
Oh en welkom natuurlijk
VlinderFay schreef:
hij zit hier naar mijn mening om zieltjes te winnen voor zijn geloof
(jahova vermoed ik)
heb jij nog iets van hem gehoord of gezien?
jij zit hier niet om zieltjes te winnen
of vergis ik me
knuffie vlinderfay
Kom op nou toch VlinderFay.., Jehova?
Ik een Jehova?
Jij met zo veel ervaring, zoveel mensenkennis, zo scherp en zo kien.., en dan concluderen dat ik een Jehova ben..?
Valt me vies tegen... Zo kien ben je dus niet... Nouja, wat betreft het verschil tussen religieuze sekten, religies en geloven...
Of je hebt mijn berichten niet, of niet goed gelezen, of slechts gescant...
Of je roept gewoon iets om indruk te maken met een soort van; "praat me de mond vol tanden" -poging, namelijk met de;
de "Jehova" -opmerking + de "heb jij nog iets van hem gehoord of gezien?" -opmerking...
(Als ik inderdaad een Jehova zou zijn en door jou beide opmerkingen de benen zou hebben genomen.., dan... Helaas... Dus stop maar met grinniken in jezelf om de hak die je me niet hebt gezet
.)
Of je bent verloren, verdwaalt en (ook*) zoekende en je ziet door de bomen zelf het bos niet meer en je noemt alles wat je niet begrijpt, of op je af komt, of je spiegelt, of je over jezelf laat nadenken - Jehova of iets dergelijks.., misschien uit angst voor het onbekende?
Nu roep ik gewoon maar even iets hoor...
Ik ben absoluut géén Jehova, en als ik er dan volgens jou wel een zou zijn, dan zou ik zojuist - aan het begin van deze zin - iets hebben gezegd waardoor ik volgens hun eigen leer de verdoemenis zou hebben verdiend en ook zou worden verstoten door alle sekte leden van het beruchte uiterst sektarische Wachttoren Genootschap genaamd "Jehova's Getuigen"...
Maar dat wist je vast ook al...
In plaats van dat je het met mij persoonlijk opneemt, en bijv; mij vraagt waarom (?), probeer je publiekelijk je gram te halen... En je probeert er zelfs een soort show off van te maken, waarin je mensen achter jouw standpunt wilt krijgen en ook zover dat ze jouw bevindingen gaan bevestigen... (Met van die "subtiele" knipoog
emoticons...)
En dan ook zo'n "subtiele" toespeling naar "Tutje met een Rietje" die dateert uit de brugklas, zo van; "jij zit hier niet om zieltjes te winnen"
WINK "of vergis ik me"
WINK Je geeft op die manier "Tutje met een Rietje" een geestelijke aai over de bol en speelt in op haar gemoed. Je verwacht dat ze dat compliment graag van je aanneemt.., maar je hebt hem niet belangeloos gegeven... Je ben aan het vissen naar een reactie, van haar, waarin ze openlijk jou kant verkiest, mij verstoot en jou bevestigd...
Dan maar liever op een eiland...
Dus het is best typerend dat je ook nog met en in diezelfde opmerking twee zijdes proberen te raken.., mij geef je een veeg en een sneer... En "Tutje met een Rietje" duw je een veer in de reet... (Of althans dat probeer je...) Zegt veel over jou als persoon.. (Je gezindheid, je zucht naar erkenning en bevestiging misschien...)
Een mooie ben jij...
Dus...
"Vermoed" jij maar een eind verder.., dan blijf ik ook het mijne doen...
(*net als mij)