Dat hele aporteren fenomeen, staat mij niet zo erg aan
... Maar goed, men zei van die film dat hij vervloekt was omdat er zo'n dingen gebeurde... En volgens mij hebben ze door die film, bepaalde geesten enorm kwaad gemaakt? Maar ik heb ook gelezen dat het meisje, gewoon een afwijking had die niet vastgesteld was bij de geboorte, en ergens op een kamping vervuild water had gedronken en daarom ziek werd. Toch blijft het raar, dat er juist tijdens die film zoveel dingen gebeurde, en bij andere horrorfilms zijn zo'n dingen ook gebeurd... Welliswaar in mindere maten, maar om nog een voorbeeld op te noemen, na het filmen van The Exorcist, is een tijdje erna de studio afgefikt op verklaarbare wijze
Waarom alleen eigelijk (ik weet alleen van horrorfilms...) horrorfilms en geen andere films? Ik bedoel, ja Beetlejuice, was een hele parodie tegenover de geesten onder ons... En ik heb daar nooit van gehoort dat er iets raar gebeurt was op of naast de set.
En idd, na die film wou niemand meer filmen, dat meisje was volgens vele een heel bijzondere trouwens, Steven Spielberg heeft volgens mij zelfs gezegd dat zij een kalmeerende invloed had op iedereen bij haar in de buurt, die de andere niet konden beschrijven. En dat terwijl iedereen op de set druk heen en weer liepen. En hun teksten probeerde uit het hoofd te leren, zij daar gewoon stilletjes op een stoel zat, te wachten... Want zij had op 10 min. 15 pagina's script vanbuiten geleerd, en toen ze gingen filmen bleek dat nog te kloppen, want ze kende haar tekst perfect...
Sincerely (sp?) yours
Moya