Ik heb een nichtje die ook praat alsof zij volwassen is. Zij is doodsbang voor de derde wereld oorlog omdat Bush nu weer aan de macht is. Ze is negen
en denkt over dingen na waar wij nog niet eens over na denken. Ik vertelde haar dat zij niet bang hoefde te zijn, dat het echt wel goed zou komen.
Verder zij zei ook dat zij gelooft in de hemel en zij vroeg wat ik daarvan vond. Ik heb haar verteld dat ik zoiets ook geloof. Het is allemaal niet zo extreem als dat u het verteld, maar het heeft gelijkenissen
Het is belangrijk dat alle vraagstukken zo'n kind heeft eerlijk beantwoord worden, naar mijn mening. Ze zitten toch met de vragen en zonder antwoord blijven ze er over na denken.
Hoe je iets een plekje geeft is moeilijk te zeggen denk ik. ik denk dat acceptatie de eerste stap is. Ik begrijp dat het nu goed met hem gaat ? Probeer het verleden van u af te zetten, hoe moeilijk dat nu is. Je leeft nu. Wees ook niet bang dat dit weer gaat gebeuren. Het is denk ik heel goed geweest dat u begeleiding voor hem heeft gezocht, als u het niet meer ziet zitten, kunt u zelf ook naar die mevrouw die hem toen geholpen heeft, al is het maar voor inzicht.
Liefs Carina