Hey Elise,
calm down, er niks engs gebeurd
Dat je veranderd bent, kan ook door de puberteit komen. Dat is de leeftijd dat je gaat ontdekken wie je bent, en veel mensen ontwikkelen in die periode hun eigen stijl en smaak.
Je schrijft dat je nu een positiever mens bent dan toen je in een depressie zat. Dat is nogal logisch, met de meeste gaat het beter eens ze uit hun depressie zijn
(Ik ben er voorstander van eerst een wat logischer verklaring te onderzoeken, voordat we het over zielsverwisselingen gaan hebben)
Wat betreft die mevrouw op het feestje, er zijn twee opties:
Optie 1: Soms voelen mensen elkaar gewoon aan. Dat gebeurt in al kringen en op alle niveaus. Eigenlijk is dat niet eng, maar iets moois. Dat je elkaar aankijkt en elkaar begrijpt, dat je niet eens woorden nodig hebt. Misschien vind je het de eerste keer nog wat eng, maar ik denk dat als je het wat vaker mee hebt gemaakt je het wel kan waarderen.
Optie 2: Sommige mensen doen graag interessant met spirituele zaken. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een zo'n spiritueel persoon vanalles over mij beweerde wat totaal niet klopte. Ik heb haar vriendelijk verteld dat het toch echt niet klopte wat ze over mij beweerde, maar zij wist het beter want zij was verlicht enzo en ik niet. Nou ja. In mijn ogen is dat interessantdoenerij. Of misschien gelooft zo iemand écht wat ze zegt. Maar ook dat is niet eng, laat maar kletsen.
Dus. Als die mevrouw gelijk had met wat ze over jou zei, dan is het waarschijnlijk zo dat ze je inderdaad aanvoelde.
Als die mevrouw geen gelijk had, dan was het waarschijnlijk de tweede optie.
(En nog even over de tweede optie, onthou dit: Als iemand uitspraken over je doet die voor jouw gevoel totaal niet bij je passen, laat je dan niet gek maken en ga niet aan jezelf twijfelen. Jij kent jezelf nog altijd het beste.)