Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 00:25:46

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Sien
BerichtGeplaatst: 24-06-2006, 10:32:53 
Dwerg
Dwerg

Droom over: zoenen

Hallo,
Ik heb nu 2 nachten elkaar gedroomd dat ik met vrouwen kuste.
Zo raar !
Ik heb eigenlijk al een hele tijd dat ik elke nacht héél vaag droom.
Wat kan dit betekenen ?
Liefs,
Sien

and beloved in return

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Sien
BerichtGeplaatst: 24-06-2006, 11:15:47 
Reus
Reus

Reactie op: droom over zoenen

Even zitten googlen..

Kus
Dromen dat u kinderen elkaar ziet kussen voorspelt een harmonieus gezinsleven en voorspoed op het werk. Dromen dat u uw moeder kust geeft aan dat u zakelijk succes zult hebben en bij uw vrienden in hoog aanzien zult staan. Het kussen van een broer of zuster in het donker voorspelt gevaar en immorele afspraken. Ze in het licht te kussen voorspelt dat uw opvattingen ten aanzien van anderen altijd zuiver zullen zijn. Het kussen van een onbekende voorspelt een gebrek aan moraliteit en integriteit. Dromen dat u iemand in het geheim kust voorspelt gevaarlijke bezigheden. Het aangaan van een buitenechtelijke relatie zal een tragedie binnen het gezin teweegbrengen. Wanneer uw geliefde in een droom wordt gekust door uw rivaal bestaat de kans dat u het aanzien van uw geliefde zult verspelen. Dromen over getrouwde mensen die elkaar kussen voorspelt harmonie binnen het gezin. Dromen dat u iemand in de nek kust voorspelt een gevoel voor passie en weinig zelfbeheersing. Als u droomt een tegenstander te kussen zult u proberen een ruzie bij te leggen. Een jonge vrouw die droomt dat zij gezien wordt terwijl zij haar geliefde kust geeft aan dat zij te maken zal krijgen met de jaloezie van een valse vriend. Als zij ziet dat haar geliefde een ander kust zal zij in het liefdesleven teleurstellingen ervaren.

Meer eigenlijk niet kunnen vinden :?.. Misschien kan je er wat mee.. Ik zou zelf even geen idee hebben wat het betekend.

xxx Sanne

and be loved
in return

Berichtenonderwerp: Re: Zoenen
BerichtGeplaatst: 24-06-2006, 11:34:25 
Reus
Reus

Heeej,

Ik weet niet precies wat het betekent wanneer je in een droom een vrouw kust, maar was dit iemand die je kent of niet? Want volgens mij staat een onbekende vrouw voor je schaduwkant of zeg maar het deel van je zelf dat je nog niet hebt erkend. Misschien wil het feit dat je een vrouw kust zeggen dat je die kant van jezelf nu aan het ontdekken bent of zelfs al wel erkend en accepteerd of daarmee bezig bent? Ik weet het niet zeker hoor, maar dat is mijn idee bij deze droom... misschien kun je er iets mee.

Liefs, Deniece

BerichtGeplaatst: 26-06-2006, 15:25:33 
Dwerg
Dwerg

Ja dreamcatcher nu je dat zo zegt , er zit zeker wat in!

and beloved in return

BerichtGeplaatst: 30-07-2006, 10:41:06 
Dwerg
Dwerg

Droom over: 3 dingen

a. De eerste was dat ik 14 keer in mijn bovenbeen geprikt/gestoken werd door een terantula (spin). Maar de beten zagen eruit als een soort muggenbulten en ik werd er verder ook niet ziek van.

b. De tweede was dat het vliegtuig waar ik in zat neerstortte.. Dit was voordat ik op vakantie ging (ik droomde dit ook vorig jaar toen ik op vakantie ging, maar vorig jaar ging ik met het vliegtuig dit jaar niet)

c. En de derde is dat ik telkens werd aangevallen door een leeuw. En het was niet in Afrika of in een dierentuin ofzo, het was wel in Nederland maar waar precies weet ik niet. Ook al beet de leeuw me wel hij beet niet door en ik kon telkens ontsnappen. Hij zat me wel de hele tijd 'op de hielen'. Ik was ook samen met anderen die ik ken waarvan 2 soms dichtbij me waren.

and beloved in return

BerichtGeplaatst: 03-08-2006, 17:26:58 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over 3 dingen

does nobody know ? (a)

and beloved in return

BerichtGeplaatst: 06-08-2006, 11:45:22 
Groentje
Groentje

Hallo Sien,

a. De eerste droom gaat erover dat je door een gevoelsbewustzijn beschadigd werd. Een spin is een gevoelsdier, komt ergens overeen met de astrologische schorpioen. Je wordt 14 keer gestoken. Het getal 14 is ook een gevoelsgetal, je vindt het in de tarot bij kaart XIV (= 14) van de grote arcana, de "gematigdheid".
Toen je deze droom kreeg, zul je de dag of laatste dagen daarvoor gevoelsproblemen gehad hebben. Je kreeg toen op een of andere manier "een steek in je gevoel", zou je kunnen zeggen. De droom vergelijkt dit met 14 keer door een tarantula gestoken worden.
Je wordt in je bovenbeen gestoken, en niet in je hand bijv. Dat moet ook een symbolische betekenis hebben, maar daar kan ik niet bij, wat dat te zeggen heeft. Wel weet ik, dat je been in het algemeen een symbool is van "waar je op staat". Waar je geestelijk op staat, is het dan in deze droom.

---

b. In de tweede droom was je aan het vliegen. Dan ben je boven de aarde met al zijn zwaarte. Je bent dan boven je eigen aarde uitgestegen - boven je eigen zware aardse bewustzijn, boven je problemen. In dromen kan je dat doen met alleen je lichaam, of met een hulpmiddel, een helicopter, ballon of bijv vliegtuig.

Een vliegtuig in dromen is een snelle manier om boven je aardse bewustzijn uit te komen. Dat nemen de mensen vaak als ze haast hebben. Het is een snelle manier om even "high" te zijn (high in the sky, als het ware). Je wilt dan niet aan de zware kant van het leven denken, je ziet liever de lichte kant even. Dat kun je doen door bijv aan fijne dingen te denken, dan droom je even weg en voel je je even vrij. Als dat niet vanzelf komt, maar als je dat zelf in gang zet, dan gebruik je daar als het ware een hulpmiddel voor, in jouw droom is dat een vliegtuig.
Soms lukt het om zo boven je problemen te blijven, en soms lukt dat niet. Als het niet lukt, dan beeldt de droom dat uit, door je hulpmiddel, je vliegtuig, neer te laten storten. Dat is het idee van de droom, volgens mij.

Dromen borduren vaak voort op wat er in je gewone leven gebeurt. Vorig jaar kreeg je deze droom naar aanleiding van dat je op vakantie zou gaan in een vliegtuig, en dit jaar was het weer voor je vakantie. Je ging wel niet met het vliegtuig, maar je herinnert je wel dat je vorig jaar met het vliegtuig ging. Maar het is niet echt belangrijk, of het dit jaar de aanleiding was. Het gaat erom, wat de droom met het beeld van het vliegtuig wil zeggen.

---

c. In de derde droom was je samen met anderen. Als je kijkt, welke bekenden dat zijn, dan zegt dat wat over de sfeer waarin de aanval met de leeuw zich afspeelt. Als het vriendinnen van school zijn, dan gebeurt dit in de schoolsfeer, zoals die is bij die vriendinnen. Als het klasgenoten waren, is het de klas-sfeer in de schoolsfeer. Als het mensen uit de buurt waren, dan is het in de buurtsfeer. En het was in ieder geval in Nederland, dus in onze Nederlandse sfeer. Het is makkelijk om te weten in welke sfeer dit gebeurt, omdat je er zo achter kunt komen wat de aanvallen door de leeuw betekenen. Een andere manier om daarachter te komen is, na te gaan wat er de dag voor de droom (of de laatste dagen ervoor) in je omgegaan is, of wat je meegemaakt hebt. Want dromen zijn heel vaak een antwoord op een probleem wat je de dag ervoor meegemaakt hebt.

Waarschijnlijk heb je toen dus een bepaald probleem gehad. De droom vergelijkt het probleem met steeds aangevallen worden door een leeuw, die niet doorbijt. Het gaat om 'een leeuw in jezelf', een stukje van jezelf wat je met een leeuw zou kunnen vergelijken. Dromen beelden bewustzijn, gevoel en karaktertrekken in jezelf vaak uit door mensen (mannen, vrouwen, kinderen) en dieren. De mensen staan dan voor het hoogste bewustzijn in jezelf, dieren voor minder hoog bewustzijn, voor gevoelsdelen in jezelf, voor karaktereigenschappen. Net zoals je bijv ziet in fabels en tekenfilms of stripverhalen, waarin dieren mensen uitbeelden.

Dat stukje van jezelf waardoor je aangevallen en achtervolgd werd, heeft dus het karakter van een leeuw. Dat is bijv heel iets anders dan dat van een slimme vos. Het komt er bij achtervolgingsdromen vaak op neer, dat je niet goed met een deel van jezelf omgaat. Dat deel van jezelf protesteert daar dan tegen. En jij luistert daar dan niet naar, want je wilt het probleem het liefst helemaal niet zien. Je vlucht er als het ware voor weg. Daarom laat de droom een beeld zien van jij die wegvlucht voor een man, vrouw of dier - voor een deel van jezelf, is dat dus.

Bij deze dromen is het belangrijk, te weten om wat voor probleem het gaat. Ga dus na, welke problemen er de dag voor de droom in je speelden.

---

Je hebt deze dromen in het kort beschreven. Maar zoals je ziet, hebben allerlei details in dromen een eigen betekenis. Die details maken het vaak mogelijk, een droom te begrijpen. Als je een droom dus uitgebreid opschrijft, met veel details, dan is hij beter te begrijpen, en is de uitleg minder vaag. Je kunt hier een lijstje vinden van wat er zoal belangrijk is in een droom.

Ik hoop dat je met deze uitleg alvast wat verder komt.

groeten, peter.

* deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout.
* maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft.

.

BerichtGeplaatst: 06-08-2006, 13:02:58 
Dwerg
Dwerg

Wow! Zo'n goede uitleg had ik nooit verwacht.
Heel erg bedankt vond het een heel heldere uitleg!
Ik ga zeker nog even op die site kijken..
Nogmaals heel erg bedankt !!

and beloved in return

BerichtGeplaatst: 21-08-2006, 11:45:40 
Dwerg
Dwerg

Droom ovr: xtc en tattoos

Ik heb 3 nachten dromen gehad die op elkaar volgden zeg maar.
De 1e nacht weet ik alleen nog dat ik XTC genomen had.
De 2e droom keek ik ineens naar mijn been, en had ik daar een tatoo op. Die tatoo was "tatoo-groen" en het was een soort totempaal met een vogel erop. Op mijn linkerbovenarm had ik 4 letters met een vierkant versierselachtig-iets eromheen. Ik weet nog 2 letters ervan de "N" en de "O". De tattoo was zwart. Ik weet nog dat die letters stonden voor mensen die overleden waren. Ik was heel trots op mijn tattoo's en vond ze ontzettend mooi! Ik was er zelfs zo blij dat ik nu denk aan een tattoo haha.
De 3e nacht droomde ik weer dat ik XTC nam, maar ik besefde nu van "Ik moet die troep niet nemen!". Maar toen wist ik ineens dat ik droomde en dacht "ach ik droom toch ik vind het lekker om te nemen en ik neem het." Verder ging ik dansen en herinner ik me niet veel meer van die droom.

Ik heb geen tattoo's en heb nog nooit XTC genomen.
Wat kan een mogelijke verklaring zijn voor deze dromen ?

and beloved in return

BerichtGeplaatst: 24-08-2006, 20:14:28 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over xtc en tattoos

Ik ga het proberen hoor.... laat je het me weten....
Het kan zijn dat je nu ontwaakt in je dagelijks leven uit gevoelens waar je eigenlijk niets mee kon (daar kan XTC voorstaan).
Het kan zijn dat je vindt dat mensen in je dagelijks leven oppervlakkig beoordelen. (tatoe's). Een vogel kan staan voor je ziel. Zwart voor de kleur van rouw.
Misschien laat je iets los in je dagelijkse leven. Iets wat van uit je jeugd hebt heb opgelegd gekregen. (misschien hebben daar twee mensen met de letters N en O mee te maken?). Je vindt het heel moeilijk om het los te laten maar je kan niets met je gevoelens. Niet in deze fase van je leven wat je nu leidt. Maar je hebt al een zielebeslissing genomen....
Kan je hier iets mee? Je droom was een echte uitdaging hoor. Pff, best wel pittig. Ik weet bijvoorbeeld niet waar een totumpaal voor kan staan, maar heb je een zelf een idee wat dat zou kunnen beteken?

BerichtGeplaatst: 25-08-2006, 09:10:55 
Dwerg
Dwerg

Deels kan ik me zeker vinden in je verklaring en deels niet.
Ik heb namelijk geen mensen dichtbij die met de letter N of O beginnen..
Hoewel er nu wel iets begint te dagen..

Het loslaten klopt zeker en ik voel me inderdaad een beetje in een gebied als stilte voor de storm of zoiets :P

Ja het is me allemaal wel iets duidelijker geworden na je verklaring :D

Misschien dat iemand nog weet waar de totempaal voor staat?

and beloved in return

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van sien
BerichtGeplaatst: 25-08-2006, 12:34:42 
Dwerg
Dwerg

Dank je wel! :lol: Ik ben weer blij!
Gelukkig dat er toch nog een klein beetje duidelijkheid hebt kunnen geven.

Citeer:
Misschien dat iemand nog weet waar de totempaal voor staat?

Ja, ik ben er ook wel nieuwsgierig naar!

BerichtGeplaatst: 18-10-2006, 11:01:11 
Dwerg
Dwerg

Droom over: ontvoering

Ik droomde vannacht dat ik ontvoerd was door een vriendin. Dit was natuurlijk akelig maar ze was verder niet echt gemeen ofzo, ze kwam ook niet echt verder naar voren ik zag haar 1 x en wist datz ij me ontvoerd had maar meer ging er niet over haar.
Toen overleed ik en mijn ziel ging naar een bepaald persoon toe die zei dat k terug naar mijn lichaam moest. Dat deed k dus in mijn droom en toen ik zeg maar wakker werd uit de dood in mijn droom riep ik 2 bepaalde personen uit mijn omgeving.
Daarna probeerde ik te vluchten en gleed ik op een soort enorme slaapzak over rails heen en probeerde op de trein te klimmen. Dit lukte maar ik had nog een heel stuk rails achter me aan en die gooide ik gewoon weg de trein uit.
Een bepaald persoon was bij me toen ik ging vluchten en ik had niet echt het gevoel dat hij me hielp maar wel dat hij me steunde (ik moest het tenslotte zelf doen).

wat oh wat betekent deze rare droom?

and beloved in return

BerichtGeplaatst: 23-10-2006, 15:09:52 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: droom over ontvoering

Heb jij je een tijdje alleen gevoelt en/of beknelt gevoelt in iets?

Even niet meer geweten wat je moest doen in een situatie en waarbij je je niet echt geholpen voelde door je omgeving?

J ervaart wel steun van iets of iemand ( dit kan bijv een gids van je zijn)die je een richting op wijst, maar deze geeft niet de antwoord op je vraag of probleem op het moment,je weet dat je het zelf moet oplossen...maar hoe?

Het lijjkt of je een tijd vanalles over je heen hebt laten komen..je leefde wel, maar was er niet echt bewust bij...je bent er nu of een tijdje eerder bewust van gemaakt dat je wakker moet worden ( nieuw begin/nieuwe kans op je pad misschien ?). Je bent opgestaan je wil het oude spoor ook wel loslaten.....nu is het de tijd om te leren van het leven..om bewust keuzes te maken van wat JIJ wilt...

Het volgende is misschien raar gezegd, maar het schiet me nu door mijn hoofd, dus misschien heb je er wat aan:

Zoals Jezus zei: "Sta op en loop!"
en dan ook rechtop met twee voeten op de grond...

Hoop dat je er wat mee kunt....

Veel liefs Nicole

BerichtGeplaatst: 30-10-2006, 11:23:11 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over ontvoering

Ja daar kan ik wel wat mee!

Het klopt ook wel me de situatie waar ik inzit.
Ik denk alleen dat het vooral onbewust is met het nieuwe spoor e.d.
Hoewel ook wel een stukje bewust [zo doe ik nu een opleiding e.d.]
Mja het is moeilijk! hehe

and beloved in return

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00