Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:30:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Aviendha
BerichtGeplaatst: 10-01-2008, 10:58:06 
Groentje
Groentje

Droom over: spinnen

Een tijd geleden droomde ik dat het karkas van een spin uit mijn rechteroor viel. Ik schrok ervan wakker en veegde op mijn kussen, omdat de droom zo echt leek.

Enkele dagen later ging ik een begeleide meditatie doen bij een vriendin, ineens zag ik een spinnetje. Een andere dan die van mijn oor, dat wist ik zeker. En dit spinnetje kroop mijn navel in en ging er niet meer uit.

Nu heb ik zelf het vermoeden dat deze 2 ervaringen wel met elkaar te maken hebben.
Maar ik ben benieuwd wat voor visie anderen hebben? En wat het kan betekenen?

Liefs

BerichtGeplaatst: 11-01-2008, 11:16:09 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over spinnen

Dankjewel voor je uitgebreide reactie Lvel, hier kan ik wel wat mee.
Ik waardeer je reactie enorm!

Liefs

BerichtGeplaatst: 11-01-2008, 16:55:29 
Nimf
Nimf

Reactie op: droom over spinnen

Goh dit heb ik nu ook.
Ik zie tijdens meditaties weleens een grote dikke spin, en ik zit dan ook in het web. De spin is ontzettend groot en ik zie de slagtanden en het gif eruit komen. Mijn eerste reactie was een angst reactie.
Maar ik kon mij vrijuit bewegen in het web. En de spin was lief voor me...

En zo ook bij een rebirth sessie, waarbij ik weer de spin zag....
De web herinnerde mij aan de buis waar ik door heen getrokken werd en gezogen werd tijdens mijn incarnatie (geboorte).
De spin voelde heel vrouwelijk, en liefdevol....
Heeft iemand hier een kijk op???

Liefs Brenda

BerichtGeplaatst: 15-01-2008, 20:53:50 
Groentje
Groentje

Droom over: vliegtuigramp

Ik droomde dat een vliegtuig van de KLM laag vloog over Rotterdam en vervolgens neerstortte midden in de stad.
Ik dacht bij mijzelf 'hoe is het mogelijk dat hij hij zo dichtbij neerstort en er geen gevolgen voor mij zijn!'

Er was overal chaos.

Kan iemand mij vertellen wat dit kan betekenen? Ik voel dat deze droom erg belangrijk voor me is.

BerichtGeplaatst: 15-01-2008, 21:03:03 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over vliegtuigramp

Vliegtuigen of andere transportmiddelen geven vaak de neiging aan om een situatie te ontvluchten. Het gevoel dat we allemaal weleens hebben dat we verlangen naar vakantie of het einde van de werkdag, om maar onze situatie te kunnen veranderen.

Dat deze neerstort terwijl jij er niets van merkt duidt misschien op het feit dat je jezelf wellicht voor de gek houdt. Anderzijds kan hij duiden dat je er alleen voor staat en dat net als de rest van de mensen de situatie ontvluchten geen zin heeft: dit is jouw leven en hij eindigt, seconde voor seconde.

BerichtGeplaatst: 15-01-2008, 21:38:56 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over vliegtuigramp

hoi sado,

dankjewel voor je antwoord, dat waardeer ik!

Wat bedoel je precies met je laatste zin??

Liefs

BerichtGeplaatst: 23-01-2008, 08:54:35 
Groentje
Groentje

Droom over: indianen

Gisteravond schrok ik wakker van een nachtmerrie. Het was de tweede deze week, wat ik gek vind, want eigenlijk heb ik vrijwel nooit nachtmerries.
Hier onder schrijf ik ze allebei op.

De eerste nachtmerrie waren mijn vriend, ik en moon-pearl (gek want ik ken haar helemaal niet haha) een soort van speciale detectives, en moon-pearl was ook indiaan. Voor een klusje gingen mijn vriend en ik ook als indiaan. We moesten een soort van schat zoeken, maar het ging helemaal verkeerd omdat er slechteriken ook achter die schat aanzaten.
Er werd op ons geschoten en alledrie geraakt. Nu had moon-pearl helende krachten, ze heelde mijn vriend en gaf haar kracht aan hem over zodat hij haar ook kon helen. Maar ik was veel erger gewond, ik voelde dat ik doodging, en ik dacht waarom kom je niet eerst naar mij, dat is belangrijker want ik ga dood, kom nu eerst mij helen.
Later was ik geheeld, en de volgende dag gingen we weer door met wat we aan het doen waren. Ik had alleen het gevoel dat ik moest rusten, maar ik vertelde het niemand omdat ik niet zwak wilde overkomen.

Gekke droom, maar het was echt eng.

Gisteravond droomde ik dat ik op mijn werk was (verstandelijk gehandicapten) en dat ik 2 wijntjes op had, ik vond dat wel kunnen want na 2 wijntjes ben je echt nog niet dronken.
Totdat ik een client naar huis bracht. Ik dacht dat ze zelfstandig woonde, en zette haar op de metro richting huis. Toen bedacht ik me dat ik haar medicijnen was vergeten, dus ik liep snel terug naar me werk om ze even te halen.
Toen ik ze gevonden had, kwam opeens een collega langs, hij zei dat ik niet moest kijken wilde me wegduwen, en stopte zo'n soort bitje in mijn mond die boksers gebruiken.
Ik keek toch wat er was en ik zag die client die ik net alleen had gelaten op een brandcard met afgehakte armen. Haar ogen waren aan het uitpuilen, dat gezichtje staat nog steeds op mijn netvlies.
Ze was tussen een metalendeur terecht gekomen ofzo waardoor haar armen er afgehakt waren.
Door de schok was ik helemaal verdoofd, het was mijn schuld, want ze kon helemaal niet zelfstandig wonen, en ik had haar nooit alleen moeten laten, waarom bedacht ik me dat niet, waarom wist ik dat niet.
De ambulancebroeders waren racistisch naar mijn collega toe, en de andere clienten wilden voorgelezen worden. Dus ik ging gewoon weer door met werken door een boek zoeken om voor te lezen, en mijn collega te ondersteunen. Maar nog steeds met mijn bitje in mijn mond want ik moest mijn schuld en pijn heel erg hard wegbijten. En toen werd ik huilend wakker.

BerichtGeplaatst: 23-01-2008, 13:29:39 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over indianen

Deze dromen sluiten précies aan op je vliegtuigrampdroom...

BerichtGeplaatst: 23-01-2008, 21:15:35 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over indianen

Wow Lvel, dankjewel voor je uitgebreide antwoord.

Ik val hiermee waarschijnlijk in herhaling, maar weer heb ik onwijs veel aan wat je me aan uitleg geeft. Het maakt het allemaal voor mij weer een stuk grijpbaarder.

Dankjewel daarvoor,
Liefs

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00