ik doe de laatste tijd ook aan het opzoeken van betekenis en voorspelling van dromen
Ik had zelf eerst ook veel moeite om mijn dromen te onthouden, ik onthield meestal alleen echte nachtmerries waarbij ik dan zwetend wakker werd maar nu onthoud ook mijn normale dromen
ik heb mijzelf namelijk aangeleerd dat wanneer ik wakker wordt,
-ik meteen rechtop ga zitten
-mijn pen en schrift pak die naast me liggen
-even aan mijn droom terug denk over hoe het ging want je moet er wel rekening meehouden dat het eerste wat je te binnen schiet het laatste is waarover je hebt gedroomd omdat je die dan het best onthoudt, volgorde van dromen zijn ook zeer belangrijk voor als je de betekenissen en voorspellingen van wilt opzoeken, want de ene x kun je een probleem treffen wat later in de droom wordt opgelost maar het kan ook andersom...
-vervolgens schrijf ik alles op wat ik me kan herinneren, zo gedetailleerd mogelijk, ook al denk je van de details zijn niet zo belangrijk om op te schrijven, wat lang niet altijd zo is!
Daarna zoek ik onder trefwoorden meteen die dag nog de betekenissen op die mij het meest aanspreken omdat ik dan nog weet hoe ik me bij de dingen voelde en als ik dan een hele lijst heb samengesteld kan ik er altijd wel een verband in vinden en dan vat ik het samen..
En als ik dan na een tijdje kijk, hangt het allemaal best wel samen en is het duidelijk