Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:14:29

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van jesipo
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 17:02:27 
Kabouter
Kabouter

Droom over: een wolf

Hai allemaal,

Wie kan er misschien een uitleg geven over een droom/nachtmerrie die ik had toen ik iets van 2 of 3 jaartjes oud was. Ik ben die droom nooit vergeten en voor zover ik het me kan herrineren is dat de eerste droom die ik ooit heb gehad. (of is blijven hangen :S haha) Het gaat om de volgende droom...::

Mijn broer en ik liepen samen hand in hand naar school. (altijd met zn 2en hand in hand, moest van mn moeder, hij hielp mij oversteken etc. ik ben 1,5 jaar jonger dan hem) Onze basisschool is aan het eind van een paadje en links van dat paadje staan allemaal bosjes en bomen en andere paadjes.. Op t oog niets engs,donkers of wat dan ook.. gewoon een normaal, goed verlicht, breed paadje..
We liepen over dat paadje heen en ik hoorde gegrom uit de bosjes komen. Toen stond er ineens een zwarte wolf voor ons met van die groen-achtige ogen te grommen en lelijk te doen.
We renden zo hard als we konden terug over het paadje (richting huis) en we wouden linksaf slaan en ineens stond daar een muurtje waar normaal geen muurtje staat :S
(huizen/tuinen/schutting/paadje..) dat paadje was dus zomaar ineens geblokkeerd door een muurtje :S
Aangezien mijn broer ouder en groter is dan ik klom hij eerst over het muurtje en wou mij toen eroverheen helpen/trekken. Echter lukte dit niet en mijn linkervoet (bij mn enkel) werd erafgebeten.

Ik ben nooit over die droom heengekomen, ik ben altijd nog steeds "bang" dat er iets "achter" me is. Ik slaap tegen een muur, ik zit op de bank tegen een muur, of zit aan tafel aan de kant van een muur... het is vreselijk om ergens te zitten met een open ruimte achter me..

Wie kan mij helpen deze droom te verklaren zodat ik alsnog 18 jaar later mij hierover heen kan zetten? Het klinkt vaag allemaal, maar écht die droom was zooooo eng toen ik klein was!!!!!! haha

Dankjullie wel alvast voor het lezen en ik hoor het dan wel!

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 15:33:00 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: droom over wolf

iemand een poging wagen over wat het kan betekenen??

XxxX KnuFs

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 19:01:55 
Reus
Reus

Ok ik heb even het droomsymbool wolf voor je opgezocht:
De wolf staat symbool voor onze ontembare instincten. Het is onze tweede ik waar we continue mee in conflict dreigen te raken. Wie over een wolf droomt is geestelijk vaak erg gespannen en zou met zichzelf in het reine moeten komen. Soms symboliseert de wolf een persoon die heel nuttig voor ons kan zijn, mits hij niet onze vijand wordt. Wie in de droom door een wolf wordt belaagd zal in het waakbestaan in een gevaarlijke situatie terechtkomen. Toch zal men dit gevaar tijdig herkennen zodat ernstige gevolgen uit zullen blijven. Wie in de droom in een wolf veranderd heeft in het waakbestaan mogelijk een gespleten persoonlijkheid. Het kan ook zijn dat er twee zielen in een lichaam zijn ingedaald, hetgeen niet zomaar als een gespleten persoonlijkheid kan worden afgedaan. Zien we in de droom anderen in een wolf veranderen dan zal zich in het waakbestaan een vriend mogelijk tot een vijand ontpoppen.

BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 21:03:58 
Elf
Elf

Volgens mij wil je niet alleen een verklaring van je droom,
maar wil je vooral ook van een angst af.
In deze droom ervaar je de wolf als een dreiging, iets waarvoor je maar moeilijk kan vluchten, iets wat je wil beschadigen. Negativiteit dat je achtervolgd. Jij rent daarvoor weg. Als kind kan de buitenwereld soms heel bedreigend overkomen. Dus het kan best zijn dat dat er ook mee te maken gehad heeft.

Een droom kan soms een echte angst weerspiegelen. Je kan je bedreigd voelen in open ruimtes en daarom zo'n droom krijgen.

Negativiteit of donkere wolfen kun je vaak het beste bestrijden door het tegenovergestelde. Veel licht, mooie lichte wezens, desnoods een vriendelijke witte wolf waar mooi licht vanaf komt. Het probleem van een 'angst' is namelijk dat je er steeds dieper op ingaat. Je houd je dan heel erg bezig met je angst, met het negatieve. Die cirkel kun je alleen doorbreken, door je in plaats van met je angst, juist met iets positiefs bezig te houden.
Als je je voor kunt stellen dat er wat 'slechts' achter je is, lukt het vaak ook om je voor te stellen dat er iets moois achter je is. En als je je dan voorstelt dat dat mooie veel beter, groter en sterker is, dan valt het 'slechte' erbij in het niet. Als je nog wat ideeen wilt hebben mag je altijd een PB sturen :-)

succes, liefs,
Jedia

BerichtGeplaatst: 02-11-2007, 06:58:33 
Kabouter
Kabouter

hai allebei,

er komende mij idd bekende dingen in voor. Ik zoek al bijna 18 jaar naar een oplossing hiervoor namelijk hihi.
Ik kan er alleen moeilijk bijkomen dat toen ik nog zó klein was, toen al soort van problemen hiermee had, terwijl mijn leventje toen lekker verliep juist.. gezellig op de basisschool, lkkr thuis, buiten spelen, vriendjes/vriendinnetjes etc..
Maar waarom moestie nou mn voet eraf bijten? :S ja het klinkt echt stom haha en waarom mn linkervoet en niet mn rechtervoet? haha

Ik weet op de een of andere manier dat als ik weer dat gevoel heb van dat er iets achter me is, dat dat geen negativieit is, integendeel.. Alleen dat soort opgelaten gevoel omdat ik het niet kan plaatsen is soms beangstigend omdat het zó enorm krachtig is. Ik zalje ook ff een pb'tje sturen ja..

Dankjullie wel voor jullie reactie! :)

XxxX Knuff

Life is what U make it

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00