Droom over: arend en een uil
De avond van te voren, had ik een gesprek met iemand, omdat ik op het werk steeds iemand zie, in een witte jas. Ik weet niet wie hij is, maar hij laat zich telkens zien als ik alleen ben, en ik krijg er geen angstig gevoel van. Hij laat me tenminste niet schrikken. De persoon met wie ik sprak zei dat het een soort van begeleider of leermeester van me is, en dat ik maar eens contact met hem moest maken want ik zou veel van hem kunnen leren. Die avond vroeg ik dus aan mijn mogelijke begeleider, of ik een mooie droom mocht krijgen. Een mooie droom heb ik gekregen, ik weet alleen niet welke boodschappen er nu eigenlijk in zitten.
Dit is wat ik droomde: Ik droomde over een soort van film, die in mijn droom werkelijkheid werd. Het ging om 2 rijken: goed en kwaad. Het kwade bestond uit twee duiveltjes, en het goede bestond uit een Arend en een Uil. In mijn droom was ik de uil, en de arend was mijn rechterhand.
Het kwade zat in Europa, en het goede in Amerika. De Arend en de Uil die wel 20 keer zo groter waren dan een normale arend en uil, gingen naar het kwade rijk toe, om deze te verwoesten. In mijn droom volgde ik de reis die de arend en de uil af zouden leggen.
In de film zou het kwaad verwoest zijn, maar de uil zou te komen overlijden, en de arend bleef leven. Maar omdat in mijn droom alles nu echt was, wisten de arend en de uil wat er allemaal zou gaan gebeuren, en bedachten ze een plan zodat het kwaad verwoest werd, zonder dat de uil of de arend gedood werden.
De arend en de uil vlogen naar Europa naar het zwarte kasteel van het kwaad. Ze verwoestten het kasteel. De duiveltjes zaten op hun troon, maar deden er niks tegen. Ze bleven gewoon zitten, en keken toe hoe hun rijk verwoest werd.
De Arend vloog weer verder terug naar zijn eigen rijk. De uil daar en tegen moest een andere weg kiezen, want als hij zou vliegen zou hij dus gedood worden want dat had de film voorspeld.
Hij besloot om op de aarde te blijven, en naar Amerika te kruipen. Op de grond, met zijn buik op de aarde krabbelde hij voort. Hij moest zo weinig mogelijk gezien worden door mensen, anders zouden ze hem meenemen en aan de wetenschap blootstellen omdat hij een bijzonder groot beest was.
De weg was zwaar, de uil hield het bijna niet meer en wilde bijna opgeven, maar na lang krabbelen kwam hij bij een kruising, en hij wist, als hij rechts zou kiezen, zou hij gedood worden. Links zou hij blijven leven, maar was de weg wat lastiger, want er waren veel mensen. Hij koos voor links, en krabbelde langs de dierentuin en het waterschap naar de stad. Toen kwam hij plotseling in het centrum van de stad.
En daar veranderde mijn droom een beetje. De uil stond op, en ik werd weer gewoon een mens, gewoon mezelf. Ik wist dat ik terug moest gaan naar mijn rijk, maar het was hier zo leuk dat ik nog even bleef om in de stad te kijken.
Ik wilde namelijk al zo lang een hondje hebben, en die ging ik me nu kopen. Ik kocht een puppy. Het was een wit hondje. Een soort van poolhondje, en ik was helemaal verliefd op het beestje. Snel ging ik in een andere winkel zijn riempje kopen, en het mandje en het voer zou opgestuurd worden.
En dat was mijn droom. Ik voelde mij krachtig en gelukkig. Ik had het kwaad verwoest, en had mijn puppy. Er zitten veel symbolen in mijn droom, en dat vond ik heel mooi.
Liefs Kletskevertje
|