Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:31:39

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Kletskevertje
BerichtGeplaatst: 06-07-2006, 11:29:10 
Kabouter
Kabouter

Droom over: arend en een uil

De avond van te voren, had ik een gesprek met iemand, omdat ik op het werk steeds iemand zie, in een witte jas. Ik weet niet wie hij is, maar hij laat zich telkens zien als ik alleen ben, en ik krijg er geen angstig gevoel van. Hij laat me tenminste niet schrikken.
De persoon met wie ik sprak zei dat het een soort van begeleider of leermeester van me is, en dat ik maar eens contact met hem moest maken want ik zou veel van hem kunnen leren.
Die avond vroeg ik dus aan mijn mogelijke begeleider, of ik een mooie droom mocht krijgen.
Een mooie droom heb ik gekregen, ik weet alleen niet welke boodschappen er nu eigenlijk in zitten.

Dit is wat ik droomde:
Ik droomde over een soort van film, die in mijn droom werkelijkheid werd.
Het ging om 2 rijken: goed en kwaad.
Het kwade bestond uit twee duiveltjes, en het goede bestond uit een Arend en een Uil.
In mijn droom was ik de uil, en de arend was mijn rechterhand.

Het kwade zat in Europa, en het goede in Amerika.
De Arend en de Uil die wel 20 keer zo groter waren dan een normale arend en uil, gingen naar het kwade rijk toe, om deze te verwoesten.
In mijn droom volgde ik de reis die de arend en de uil af zouden leggen.

In de film zou het kwaad verwoest zijn, maar de uil zou te komen overlijden, en de arend bleef leven.
Maar omdat in mijn droom alles nu echt was, wisten de arend en de uil wat er allemaal zou gaan gebeuren, en bedachten ze een plan zodat het kwaad verwoest werd, zonder dat de uil of de arend gedood werden.

De arend en de uil vlogen naar Europa naar het zwarte kasteel van het kwaad. Ze verwoestten het kasteel. De duiveltjes zaten op hun troon, maar deden er niks tegen. Ze bleven gewoon zitten, en keken toe hoe hun rijk verwoest werd.

De Arend vloog weer verder terug naar zijn eigen rijk.
De uil daar en tegen moest een andere weg kiezen, want als hij zou vliegen zou hij dus gedood worden want dat had de film voorspeld.

Hij besloot om op de aarde te blijven, en naar Amerika te kruipen. Op de grond, met zijn buik op de aarde krabbelde hij voort. Hij moest zo weinig mogelijk gezien worden door mensen, anders zouden ze hem meenemen en aan de wetenschap blootstellen omdat hij een bijzonder groot beest was.

De weg was zwaar, de uil hield het bijna niet meer en wilde bijna opgeven, maar na lang krabbelen kwam hij bij een kruising, en hij wist, als hij rechts zou kiezen, zou hij gedood worden.
Links zou hij blijven leven, maar was de weg wat lastiger, want er waren veel mensen.
Hij koos voor links, en krabbelde langs de dierentuin en het waterschap naar de stad.
Toen kwam hij plotseling in het centrum van de stad.

En daar veranderde mijn droom een beetje. De uil stond op, en ik werd weer gewoon een mens, gewoon mezelf.
Ik wist dat ik terug moest gaan naar mijn rijk, maar het was hier zo leuk dat ik nog even bleef om in de stad te kijken.

Ik wilde namelijk al zo lang een hondje hebben, en die ging ik me nu kopen.
Ik kocht een puppy. Het was een wit hondje. Een soort van poolhondje, en ik was helemaal verliefd op het beestje. Snel ging ik in een andere winkel zijn riempje kopen, en het mandje en het voer zou opgestuurd worden.

En dat was mijn droom. Ik voelde mij krachtig en gelukkig. Ik had het kwaad verwoest, en had mijn puppy.
Er zitten veel symbolen in mijn droom, en dat vond ik heel mooi.

Liefs Kletskevertje

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Kletskevertje
BerichtGeplaatst: 26-07-2006, 21:02:34 
Groentje
Groentje

Reactie op: droom over arend en de uil

Hallo Kletskevertje,

Volgens mij was dit een droom die veel indruk maakte. Ik denk dat het een droom is, die een fase in je persoonlijke ontwikkeling markeert. Maar om je droom te kunnen begrijpen, heb ik wat meer info nodig.

Wat ik me afvraag is, wat "Europa" en "Amerika" voor jou persoonlijk betekenen. Wat voor associaties je er zelf bij hebt. Op welke manier vind je Amerika-Europa staan voor goed-slecht? Volgens mij zijn dit zgn. persoonlijke droomsymbolen.

Verder is het zo, dat ook het uiterlijk en kleuren in dromen (symbolische)
betekenissen hebben. Dat lijkt me vooral belangrijk bij de arend, de uil en het poolhondje.

Alle details in dromen zijn eigenlijk belangrijk en kunnen helpen bij het begrijpen van de droom. Misschien kun je deze pagina: dromen opschrijven even doorlezen en kijken of je je zo nog wat meer details kunt herinneren?

groeten, peter.

Berichtenonderwerp: Dromen van Kletskeverje
BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 10:09:01 
Kabouter
Kabouter

Droom over: ruzie met ex vriend

Hoi Mensen,

Ik werd vanochtend wakker met zo'n raar gevoel. Dat kwam omdat ik voor mijn gevoel een wel erg schokkende droom had gehad.

Ik droomde namelijk dat ik de zoveelste ruzie met mijn ex-vriendje had.
De emoties liepen hoog op, en uit zijn frustratie en kwaadheid, sneed hij ineens gewoon zijn hele penis van zijn lichaam af!

Ik vond het een luguber gezicht en moest bijna overgeven.
Hij liep weg, en liet mij achter met een schokkend gevoel. Dat was ook weer niet mijn bedoeling om hem zó gefrustreerd te maken.

Ik pakte de afgesneden penis voorzichtig op, en legde hem maar in de vriezer. Ik wist anders niet wat ik ermee aanmoest. Het ding begon heel erg te sissen. Alsof je iets in een frietpan gooit wat nog niet ontdooit is, echt zo raar.

Het volgende moment, ging ik naar zijn huis toe. Hij zat op zijn kamer achter de computer. Ik wilde met hem praten, maar hij was heel onverschillig. Hij zei dat ik maar geen medelijden met hem moest hebben, en hem en deze gebeurtenis maar moest vergeten.

Nou ja ik probeerde hem nog wijs te maken dat ik dat niet zomaar kon, maar hij bleef erbij dat ik maar verder met mijn leven moest gaan en maar net moest doen alsof hij nooit bestaan had en dit nooit gebeurd was.

Nou ja en zo eindigde mijn droom. Ik werd wakker met een heel raar gevoel. Echt zovan: gatver!

Nou ja, misschien dat iemand mij dingen over deze droom kan uitleggen? of vertellen wat je erbij voelt? Want ik vond het echt zo bizar!

Groetjes van Kletskevertje

Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 10:16:17 
Elf
Elf

Reactie op: droom over ruzie met ex vriend

Hoe is jullie relatie in het echte leven?
Praten jullie veel, en praten jullie veel samen?
Of juist niet?
Heb je wel eens het gevoel dat je bepaalde dingen aan hem wil vertellen, maar houd je ze toch maar voor je?
Of heb je het gevoel dat hij dat doet?
Ik heb het gevoel dat die hele droom te maken heeft met onzekerheden. Alsof je twijfels hebt in je relatie over zijn gevoelens voor jou, en dat zich dit op deze manier uit...?

Ik hoor het wel weer ...

Berichtenonderwerp: Re: droom
BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 12:29:08 
Kabouter
Kabouter

Reactie op droom: ruzie met ex vriend

Mijn relatie tot die ex vriend in het echte leven, is eigenlijk gewoon voorbij. Ik spreek hem nooit meer en in zie hem ook nooit meer.
We zijn opzich met ruzie uit elkaar gegaan, maar dat hebben we later uitgesproken en het is gewoon goed nu. We gaan ieder ons eigen leven.

Ik heb dus niet het gevoel dat ik aan hem dingen wil vertellen ofzo, want ik heb niks meer met hem. Ik ben hem eigenlijk een beetje uit het oog verloren. En hij mij ook. Ik denk eigenlijk ook nooit meer aan hem haha.
Daarom vond ik het ook zo raar dat ik over hem droomde.

BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 13:02:33 
Elf
Elf

Misschien voel je toch onbewust (vandaar dat het zich alleen in je droom openbaart) twijfels, of het echt allemaal uitgepraat is..?
En of hij volledig de waarheid sprak toen jullie een en ander uitpraatten..?

Of je zit er onbewust nog mee, dat hij jou onterecht verwijten maakte, en zichzelf daarmee als slachtoffer profileerde terwijl jij niet inzag wat je "verkeerd" zou hebben gedaan..?

Groetjes

BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 13:40:54 
Kabouter
Kabouter

Reactie op: ruzie met ex vriend

Ja nou, ik kan me er eerlijk gezegd niet zoveel van voorstellen.
Misschien dat ik inderdaad wel onbewust nog pijn heb van hoe het toen gelopen is ofzo, en hoe hij zich toen gedroeg. Dat zou dan misschien nog het enige zijn.

Sowieso bedankt dat je je gevoel laat spreken, ik zal die droom ook niet voor niks hebben gehad.
Wel een raar gezicht hoor, een man zonder piemel :lol:

BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 14:08:22 
Elf
Elf

Reactie op: ruzie met ex vriend

Misschien kun je , als je deze droom nog eens mocht krijgen, op het punt van de confrontatie met hem, hem doodleuk gaan aankijken en zeggen: nou, nu zul je eens voelen hoe het is om als vrouw door het leven te gaan. (of iets anders natuurlijk, maar hem duidelijk laten merken dat het je niks doen, dat jij de sterkere bent dus.. Of kijk naar zijn kruis, glimlach een keer, keer hem de rug toe en loop weg).

Je onderbewuste kan dan de situatie ook afsluiten.

groetjes.

BerichtGeplaatst: 20-09-2006, 09:05:53 
Kabouter
Kabouter

ha ha ha wat een goed idee zeg!
Al denk ik niet dat ik deze droom nog ooit eens zal krijgen. Ik droom namelijk nooit 2 keer dezelfde droom.
Maar als hij toevallig wel nog eens langs zou komen, zal ik hieraan denken :wink:

Berichtenonderwerp: dromen van kletskveertje
BerichtGeplaatst: 26-09-2006, 10:32:52 
Kabouter
Kabouter

Droom over: ondergoed in de trein

Hey mensen,

Ik heb weer een bizarre leuke droom gehad vannacht:
Ik droomde dat ik in mijn string en bh ging reizen met de trein.
Het maakte mij niet uit waar naar toe. Ik ging onwillekeurig van station naar station.

Het was wat bewolkt en miezerig. Typisch Nederlands weer. Maar gek genoeg had ik het niet koud in mijn ondergoed.

Ik ging wel telkens naar stations die een beetje bij mij in de buurt lagen, zodat ik niet al te ver van huis was.
Wanneer ik bij een station aan gekomen was, vond ik het telkens weer spannend om te kijken naar welk station ik dan heen zou kunnen gaan, en ook welke reacties ik zou krijgen en welke mensen ik weer tegen zou komen, en wie er met mij in gesprek zou gaan.

De reden in mijn droom dat ik in mijn ondergoed ging, was om eens te kijken hoe de maatschappij op me zou reageren. Ik was niet bang, en had ook geen schaamtegevoel. Ik was wel opgetogen en nieuwsgierig.

Ik merkte dat ik veel aandacht kreeg, voornamelijk van mannen en jongens, en ik genoot er van.
Tijdens elke treinreis kwam ik wel in gesprek met iemand.
En vertelde ik hen over 'mijn missie' (wat dat precies nou was weet ik ook nog steeds niet). Maar iedereen luisterde heel aandachtig naar me en was enthousiast.

Op een gegeven moment kwam ik de vrienden van mijn vriend tegen.
Ik twijfelde namelijk of ik de trein naar 's Hertogenbosch zou nemen of niet, omdat dit toch best wel ver weg was, en ik wist niet of ik dat wel durfde.

De vrienden van mijn vriend zeiden dat het inderdaad best wel ver weg was, maar dat het mijn eigen keuze was of ik hierheen zou gaan of niet.

Toen kreeg mijn droom een leuke maar bizarre wending.
Ik droomde namelijk dat ik die trein naar 's Hertogenbosch nam en het voelde spannend, maar tegelijkertijd droomde ik dat ik die trein naar 's Hertogenbosch niet nam, en gewoon richting huis ging en dat voelde veilig.

Wat zou deze droom me willen laten zien?

Liefs Kletskevertje

Berichtenonderwerp: dromen
BerichtGeplaatst: 15-10-2006, 00:18:02 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over ondergoed in de trein

Ik ga het weer eens proberen... Het is een droom met veel symbolen... Ik hoop dat je wat met mijn verklaring kan.... en dat het goed voelt voor jou.
Het weer kan betekenen dat je lotsverandering gaat ondergaan. Een regenachtige dag kan staan voor dat je afwijzend staat voor een belangrijke verbintenis.
Dromen van ondergoed kan betekenen dat je kijkt hoe de manier hoe je aan de buitenwereld presenteert goed voor je voelt. Dus dat verklaart misschien wel waarom je wilde bekijken hoe mensen reageren. Kijken of ze mee eens zijn welke kant jij in je leven op wilt gaan of zij daar mee eens zijn.
Dat je van treinstation naar treinstation reist kan zijn met veranderingen van het psychische standpunt maken. (je probeert van allerlei punten je leven en de toekomst te bekijken). Welke koers van je levensreis moet gaan maken?
Het kan zijn de vrienden die je tegen kwam in de trein die karaktertrekken hebben die vooral op jou slaan. Die vrienden zijn dus een deeltje van jou zelf.
Je gevoelens in de droom kan jezelf denken wel heel goed verklaren. Je ziet er niet tegen op om de verandering te ondergaan. (al ben je wel benieuwd hoe de mensen in je omgeving op je reageren) Maar je hebt er volgens mij alle vertrouwen in en je voelt veilig.
Kan je hier wat mee? Of komt het totaal niet met jou over heen? Met je gevoel en zo....

Berichtenonderwerp: Dromen van kletskevertje
BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 23:00:13 
Kabouter
Kabouter

Droom over: jongerenforumdag

Hey mensen, ik had vannacht wat gedroomd, ik dacht dat moet ik jullie eens vertellen....
Ik droomde namelijk dat ik met jullie mensen van het sp jongeren forum een of andere jongeren dag ging doen. We zouden ergens heen gaan, maar niemand wist nog waar. Maar het zou iets nieuws zijn hier in Nederland, en we hadden er heel veel zin in.
En raad eens wat we gingen doen? Het is echt te wazig voor woorden, maar dat heb je altijd in dromen: we gingen iets doen, volgens nieuw concept in Nederland: tussen de haaien zwemmen. Whaha hoe verzin je het he?

Anyway, we kwamen aan in een gymzaal, en onze 'begeleiders' van de atraktie zouden ons helpen hoe we het moesten doen.
In de gymzaal stonden allemaal toestellen. Het was de bedoeling dat we daar op zouden klimmen, zodra er uit de gaten van de grond en de muur water kwam, waar allemaal haaien uit kwamen.
Het spel was dat je rond moest gaan van het ene toestel naar het andere, zonder gebeten te worden door een haai.
Was dat wel het geval, werd je natuurlijk gelijk geholpen. Maar het ging om die spanning van dat je van plek wisselde, zonder de haaien uit te lokken.

Nou ja, dat gingen we dus doen. Ik vond het eng, en tegelijk ook heel spannend. Ik had tevens mijn zus en mijn hondje meegenomen. We braken natuurlijk beetje de spelregels, we bleven telkens beetje op hetzelfde toestel hangen, zodra het water omhoog kwam met de haaien. Er werd ons wel verteld door de 'begeleiders' dat dat eigenlijk niet de bedoeling was, maar daar trokken we ons niets van aan.

Opeens realiseerde ik mij dat mijn hond niet was waar ik was. In het 'echte leven' ben ik op dit moment erg bezig met alles wat maar met honden te maken heeft, dus ik ben erg gehecht aan mijn beestje.
Vreemd genoeg bekommerde ik mij in mijn droom niet zo erg om het welzijn van mijn trouwe vriend.
Ik zag mijn hond in het water, ze vond het raar dat het omhoog kwam. Maar gelukkig was ze niet alleen, want ze had een heleboel hondenvrienden (ook meegenomen door mensen ofzo).

Op een gegeven moment begon ik mij toch beetje ongerust te maken, en ik besefte dat ik mijn hond in de steek had gelaten. Ik kon wel huilen, en voelde mij erg schuldig.
Ik ging haar zoeken, maar ik vond dat dood eng door het water met al die haaien. Stom spel dacht ik bij me eigen, maar ja het moest maar.

Uiteindelijk vond ik haar op een droog plekje achter een springbok (zo'n toestel die ze altijd in een gymzaal hebben) samen met haar honden vrienden. Gelukkig, alles was goed, en ze had zichzelf gered.
Maar ik voelde mij ontzettend schuldig. Hoe kon ik haar dit aandoen? dacht ik (ja mijn hond is een teefje)

Ik pakte haar op, en zwom in het water tussen de haaien door.
Toen ik eindelijk terug was bij mijn toestel, pakte ik haar in mijn armen, en troostte haar, bood mijn excuses aan voor dat ik niet naar haar om gekeken had. Het leek wel alsof ze het allemaal niet zo erg vond, maar toch bleef ik me schuldig voelen.

Ik werd wakker met een vreselijk schuldgevoel, en heb mijn hond die dag vertroeteld en verwend. Gelukkig bleef het schuldgevoel niet de hele dag hangen. Ik vond het maar een rare droom.
Ik begrijp er niets van. In 'het echte leven' zou ik zoiets nóóit doen!! De band met mijn hond is vaak nog sterker dan de band met wie dan ook. Misschien dat iemand hier iets uit kan halen?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00