Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:33:29

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Masria
BerichtGeplaatst: 05-04-2007, 22:32:36 
Groentje
Groentje

Droom over: bewegingsloos zijn

Hoi allemaal!

Ik ben heel erg nieuw hier, maar ik heb wel een droom die ik graag met jullie wil delen. Ik droom vaker dingen die iets betekenen, maar ik droom vaak iets waar ik maar geen betekenis aan kan geven.

Ik droom dat ik in bed lig en "wakker" ben. Ik ben ergens bang voor en wil niks liever dan opstaan of me bewegen. Afgelopen week sliep ik bijvoorbeeld bij mijn vriend. Ik droomde dat er iemand in zijn huis was. Ik wilde hem wakker maken, iets tegen hem zeggen dat er iemand was, hem aanstoten... maar niks lukte. Ik kon me niet bewegen en ik was zo bang. Ik hoorde een wc doortrekken en eindelijk kon ik praten. Ik heb toen mijn vriend wakker gemaakt (of hij maakte mij wakker ik weet het niet meer) en hij heeft gekeken of er iets was maar er was niks. Het lijkt dan zo echt, op de een of andere manier is het ook echt, ik zag mijn vriend echt naast me liggen en de kamer, het licht alles was hetzelfde als op het moment dat ik wakker was. En ik voelde gewoon dat er iemand was. Maar ik kan dan helemaal niks doen.

Kan iemand me misschien helpen zoeken naar een betekenis/verklaring?

Groetjes,

N.

BerichtGeplaatst: 06-04-2007, 20:37:15 
Reus
Reus

Reactie op: droom over bewegingsloos zijn

ik ben ook benieuwd want dat soort dingen heb ik ook vaak..

BerichtGeplaatst: 22-04-2007, 18:26:47 
Dwerg
Dwerg

Ik heb altijd dat ik iemand achterna wil rennen maar ik kom heel langzaam vooruit of ik word achtervolgt en kan maar langzaam rennen en schreeuwen of praten kan ik ook al niet.

BerichtGeplaatst: 22-04-2007, 19:10:26 
Reus
Reus

Wie weet wat deze dingen zouden kunnen betekenen?^^^
Ik heb het ook heel vaak en word er gek van!!!
Ik weet absoluut niet wat t zou kunnen betekenen!
Help ons :D ^^^^

BerichtGeplaatst: 22-04-2007, 21:37:15 
Dwerg
Dwerg

Klassiek geval van (bewust) uittreden lijkt me. Je bewuste en onbewuste zijn met elkaar vermengd, je voelt je lichaam maar je bent er niet (helemaal) in. In je onbewuste "zie" je meer dan je bewuste (normaal!) toelaat. Dus dat je dingen ziet in deze "toestand" die er niet meer zijn (weten dat er iemand is in huis buiten jullie) als je wakker bent (en dus alleen weer bewuste toestand 'helder' is) is niet zo gek. Je onbewuste en bewuste hebben namelijk als het ware even geen (beschermings)scheidingslijntje meer.

BerichtGeplaatst: 23-04-2007, 14:22:50 
Groentje
Groentje

Ja dit heb ik dus ook heel vaak, en ik denk dat het ook met uittreden te maken heeft.

Ik wordt er alleen heel angstig van. Heeft iemand advies wat je beste kan doen in zo'n situatie?
Ik heb het al tientallen jaren.

BerichtGeplaatst: 23-04-2007, 14:26:23 
Reus
Reus

ff oftopic..
patr84icia schreef;Ik heb het al tientallen jaren. (lol ze is 22)

BerichtGeplaatst: 23-04-2007, 14:34:25 
Groentje
Groentje

ja beetje fout hahahhaha
ik heb al vanaf mijn 6e.

Hahahaha

BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 10:10:14 
Groentje
Groentje

Droom over: homo

Mijn dromen hebben altijd een betekenis. Maar bij deze kan ik de betekenis er niet uithalen. Wie kan me helpen?

Twee keer hetzelfde onderwerp.

Droom één: Ik droom dat mijn vriend en ik een feest gaan geven. Dit doen we in het huis van familie, ik weet niet of het mijn ouders zijn of zijn ouders van wie het huis is. Maar in ieder geval zijn het mensen die ik helemaal niet ken. Maar iedereen vertelt me dat mijn vriend homo is. Ik vind het raar, geloof het niet en confronteer hem er mee of hij homo is. Hij zegt nee en gaat weg, kan me niet meer herinneren of hij boos is of niet. Volgens mij een beetje beledigd. Vervolgens loop ik ergens anders een ruimte binnen. Deze ruimte doet hij denken aan mijn oude huis, waar ik van mijn 3e-15e gewoond heb. Daar vind ik hem naakt met een andere naakte man. Ik vraag hem waarom hij niet eerlijk tegen mij is geweest en dat als hij homo is hij dat toch gewoon tegen mij had kunnen zeggen. Het voelt als een opluchting en ik neem hem niks kwalijk.

Bij deze droom kreeg ik een link naar een situatie. Ik had het idee dat het de man was met wie ik mijn moeder ooit heel genant heb betrapt. maar ik weet niet of ik dat er na erbij bedacht had, omdat het een gevoel van betrappen van een geliefde is waarbij je je niet op je gemak voelt, of dat het er iets mee te maken heeft.

En vannacht is de tweede droom geweest.

Ik droomde dat mijn vriend en ik over gevoelens spraken. hij gaf toe dat hij een jongen had leren kennen die hij beter wilde leren kennen. Ik vond dit goed(!!!) Ik droomde dat hij (we zien elkaar alleen in het weekend) een dag eerder bij mij vertrok om bij die jongen te zijn. In eerste instantie vond ik dit goed, maar toen hij weg was maakte ik me er boos over. Ik belde hem op om het te zeggen dat als hij niet onmiddelijk terugkwam het over was en dat ik het niet kon accepteren. Vreemdgaan was vreemdgaan want je hoorde namelijk monogaam (dus met 1 persoon) te zijn.

Deze dromen maken mij erg nieuwsgierig naar de betekenis. Ik weet gewoon zeker dat het iets betekent anders was de droom niet teruggekomen. Is het het vreemdgaan? Of zijn homo-zijn waar de nadruk op ligt. Ik vind het echt raar, wie kan mij helpen?

Groetjes,

Nadia

BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 10:18:32 
Elf
Elf

Reactie op: droom over homo

Het zou zo kunnen zijn, het ligt echter meer voor de hand dat de droom betrekking op jouzelf heeft. Aangezien jij ook de dromer bent. Misschien dus wel iets als jaloezie ofzo. Maargoed, ben geen kei in dromen ontcijferen.

Heb het er gewoon over met je vriend. Desnoods vertel je gewoon je droom en kijk je hoe hij er op reageerd...

BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 10:47:45 
Reus
Reus

Hoi Nadia,

Dromen zijn erg lastig te interpreteren, en ik ben geen psycholoog. Maar, een droom hoeft niet altijd op jou of jouw situatie van toepassing te zijn. Misschien is het iets uit je onderbewustzijn dat refereert aan bijvoorbeeld jouw ouders, of hun ouders, of broers en zussen daarvan.
Wat ook kan, is dat het beeld dat je ziet en beschrijft, niet zozeer op je vriend van toepassing is, maar op jezelf. Ik bedoel niet het homo-zijn, maar misschien dat je dat op een andere manier kunt interpreteren. Bijvoorbeeld in tweestrijd staan, of onzekerheid, noem maar op. Probeer een droom vanuit meerdere perspectieven te bekijken! :)

many greetings,
Vyumae

BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 15:48:08 
Groentje
Groentje

Ik denk dat jullie gelijk hebben. Dat het iets is dat ik bij mezelf moet zoeken en dat het met mijn eigen onzekerheid te maken heeft. Bedankt voor jullie snelle reacties!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00