Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 17:59:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Nez
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 08:30:20 
Dwerg
Dwerg

Droom over: zwarte en witte vleugels

Ik was op een slagveld op klaarlichte dag, ergens ver van mij vandaan schitterde de zee.
Aan mijn rug zaten 2 prachtige grote zwarte vleugels. Opeens stonden er 50 mannen op het veld. Ze waren niet menselijk, en allemaal zo zwart als de schaduw en hetzelfde. Ik stond op, voelde het gevaar, en stond gereed voor actie, om mezelf te verdedigen.
Die gedaantes omsingelden mij en vielen me allemaal tegelijk aan, ik vocht terug. Maar zij waren uit op maar 1 ding. Mijn vleugels. Die ripten ze van me af, bijtend, trekkend, en snijdend met hun klauwen. En toen verdwenen ze weer.
Ik was vedrietig en liep naar de kade. Daar ging ik zitten en staarde ik verdrietig naar de zonsondergang. Maar toen voelde ik iets. Ik keek naar mijn rug zover ik mijn hoofd kon omdraaien en voelde met mijn handen. 2 nieuw groeiende kleine witte vleugels. Ik was gelukkig.

Wie weet wat deze droom inhoudt?
Ik vond hem nogal apart van al mijn andere dromen tot nu toe en bij zwart en wit kan ik alleen denken aan kwaad en goed. Maar het is niet dat ik gemeen ben geweest laatste tijd ofso :P

groetjes

Berichtenonderwerp: Dromen van Nez
BerichtGeplaatst: 12-07-2008, 14:15:41 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over zwarte en witte vleugels

Dat is een fijne betekenis! :)
bedankt Lvel

het kan idd kloppen want ik heb een lange periode met veel ups en downs gehad..

xx

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Nez
BerichtGeplaatst: 27-10-2008, 22:35:28 
Dwerg
Dwerg

Droom over: maan en lichtjes

Ik lag in mijn bed te slapen maar werd toen wakker. Toen ik mijn ogen opende merkte ik dat heel mijn kamer donker was. Dit was ongewoon aangezien ik altijd een gedimmt lichtje aan heb omdat ik van klein af aan nooit van het donker heb gehouden.
Mijn gordijnen lieten wat licht van de maan naar binnen toe en ik kon nog wel de contouren van mijn voorwerpen in mijn kamer zien. Ik controleerde of alles klopte, maar er was niks vreemds aan mijn kamer. Toch had ik een dringend gevoel dat iets niet zo hoorde.
Ik had wel een eenzaam gevoel, alsof ik op dat moment, op die tijd, de enige op de wereld was. Ik besloot het maar te bekijken en stond op uit mijn bed en liep naar mijn deur.
De deur stond op een kier en er scheen flauw licht erdoor heen. Ik strekte mijn arm uit en wilde net met mijn vingertoppen mijn deur raken om deze open te duwen toen iets sterk mijn aandacht trok en verbaasde.
Om mijn vingers dansden kleine bolletjes licht. Ze veranderen soms van kleur, meestal waren ze wit, maar soms ook rood of groen etc.
toen ik mijn hand dichtbij mijn ogen hield en deze bekeek alsof het niet mijn hand was bleven de lichtbolletjes om mijn hand bewegen, draaiden erom heen en dansden op en neer.
Toen viel het licht om mijn voeten heen ook op, in een kring,met de klok mee draaiden de lichtbolletje om mij heen, het leek niet van mij afkomstig, maar wat was het dan? Daarna keek ik nog eens naar de deur, die bleef indezelfde staat en toen werd ik wakker...

Deze droom leek me net echt, ik wist toen ik 'echt' wakker werd ook niet zeker of het maar een droom was of had beleefd. En toch bleef deze droom me heel sterk bij en had iets dringends, een boodschap misschien?

Kan iemand me alsjeblieft vertellen wat de betekenis is?

Liefs Neziha :kiss:

BerichtGeplaatst: 05-11-2008, 17:11:58 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over maan en lichtjes

Bedankt Lvel voor de betekenis! :D
ik vind het idd een mooie droom nu ik t bekijk :)

maar wat is een elfenkring eigenlijk? :P

groetjes Neziha

BerichtGeplaatst: 06-11-2008, 21:08:09 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over maan en lichtjes

hee jaa, denk het ook niet, anders had ik ook wel muziek gehoord dan :P

maar de deur bleef dicht terwijl juist de kamer na de deur al t licht scheen, dus t zou alsnog wel gevangenschap kunnen symboliseren?

BerichtGeplaatst: 27-11-2008, 18:02:51 
Dwerg
Dwerg

Droom over vuur

Ik sta in mijn kamer en kijk door mijn raam naar buiten. Wat ik zie is een stille stad met veel gebouwen en huizen in het donker. Het ziet er vredig uit maar er is een ding wat me de rillingen geeft. In het midden staat een heel groot 4-hoekig grijs gebouw. Ik kijk ernaar met een bezorgd gevoel, het heeft iets dreigends op me.
Wat ook opvallend aan is, is dat alle lichten op dat gebouw is gericht, alle andere gebouwen staan in het donker.
Terwijl ik kijk verschijnen er opeens vlammen om de randen van mijn raam, zomaar. Ik raak in paniek en strek mijn handen ernaar uit om het uit te doven. Zodra ik dit doe valt het glas uit mijn raam op de vloer van mijn kamer. Deze breekt niet! Een stevige wind blaast de vlammer hoger op. Nu is er niks meer aan te doen, ik kan het glas niet meer raken zonder mijn handen te verbranden, dus blijf ik toekijken naar het brandende glas met wanhoop in mijn ogen.

Wil iemand me alsjeblieft vertellen wat dit te betekenen heeft? :) , ik kom er niet helemaal uit :S

ik denk dat het grijze gebouw, me aan een werkkantoor deed denken, de drukte en verplichtingen van een mens geloof ik
en het vuur komt laatste tijd vaker in mijn dromen voor, dat er weer iets in vuur opgaat en vernielt wordt en ik er niks aan kan doen..

Alvast bedankt, liefs Neziha :kiss:

BerichtGeplaatst: 15-02-2009, 16:20:15 
Dwerg
Dwerg

Reactie op droom over vuur

Heel erg bedankt Lvel! en sorrie voor mijn wat late reactie maar ik had je reactie wel veel eerder gelezen en het had me zeker geholpen wat meer grip op mijn emoties te krijgen :)

maar dan komt nu een nieuwe droom die ik vandaag zag en die ik erg merkwaardig vind. Ik heb van gisteravond tot vandaag een reeks dromen gehad waarvan de allerlaatste de meest bijzondere was, het ging namelijk zo:

Ik stond buiten in daglicht voor een hele grote kasteel. Ik zelf was een jongen met bruin haar van zo'n 16 jaar, naast me had ik mijn broertje en zelfs mn vader was mee. (Maar geen van deze 3 personen ken ik in het echt, dus de broertje en de vader is ook niet mijn familie.)
Ik ging naar binnen, door de ijzeren poort heen naar een binnenplaats. Mijn vader en broertje gingen mee. Het was er donker binnenin en overal waren er donkere standbeelden van vreemde wezens geplaatst. Middenin op de plaats was een diepe kloof maar er zweefden enkele brokjes steen boven op terwijl sommige van boven eraf brokkelden en in vielen en verdwenen.
Ik kreeg opeens het sterke gevoel dat ik naar de overkant moest zijn. Aan de overkant was een (gewone) houtendeur en ik MOEST er gewoon heen.
Ik nam een aanloop en sprong op 1 van de zwevende brokje steen. Mijn vader en broertje keken toe en moedigden me aan maar bleven waar ze waren alsof zij niet naar de overkant mochten.
Terwijl ik op de steen klom stopte deze opeens met zweven en ik viel samen met de steen naar beneden de kloof in, maar uit de hoogte kwam er opeens een rode grote vogelachtige beest met een glinsterende goude gloed om zich heen en pakte me met zijn poten op en vloog me naar de overkant.
Daar liep ik naar de deur zonder omkijken en opende deze en zodra ik er doorheen stapte zag ik alleen een felle gloed. Ik stond weer buiten in daglicht en er was helemaal geen kasteel meer. Zodra mijn ogen aan daglicht gewend waren zag ik een meisje. Ze glimlachtte naar me en het leek alsof ze de hele tijd op me had gewacht. Met donker krullend haar en donkere vriendelijke ogen, in een roze jurkje van mijn eigen leeftijd, nam ze me mee.
Ze begeleidde me op een paadje langs heuvels en kleine huisjes waar oude mensen in leefden. Tijdens het lopen keek ik om me heen en wist dat deze wereld die ik zag leek op de onze maar niet hetzelfde was, ik was in een andere wereld, een veel mooiere.
Er waren vogels, eekhoorns, vlinders, katten en heel veel bloemen en bomen, de lucht was zoo intens blauw en de wolken wit.
Tijdens het lopen vertelde het meisje iets over de omgeving maar ik herinner me niet meer wat het precies was maar het leek net op een toeristentochtje onder begeleiding van een gids. Ik verwonderde me er heel sterk over hoe mooi t was. We kwamen ook op een wat meer bewoonde gedeelte. Er waren daar huizen die veel groter waren en wat meer dicht op elkaar. Maar sommige waren groot en sommige zelfs met paarse kristallen bewerkt en sommige wit als paleizen.
Er waren ook huizen op houten steigers gebouwd, die laag boven de zee oprezen. En er waren alle soorten mensen jong&oud en allemaal heel vredig.
Uiteindelijk nam ze me mee op een bootje en we voerden samen de zee op. De zee was zo helder wit-blauw, je kon er doorheen kijken en bovendien was de zee enorm groot.
En daar eindigde mijn droom. Toen ik aan het ontbijt erover vertelde flapte ik er opeens uit: Ik ben in het hiernamaals geweest. Ik weet niet hoe ik er op kom maar lijkt me nu ik erover nadenk niet eens zo gek. De schoonheid en vrede ervan staat eraan gelijk maar is het mogelijk voor een levende mens terwijl ze droomt onder leiding van haar gids het hiernamaals te bezoeken?

En nog iets, het heeft niet zo zeer met deze droom te maken maar een tijdje geleden zag ik een droom met een meisje erin die erg veel lijkt op t meisje van deze droom. Maar in die andere droom ging het meisje voor me staan met ondeugende ogen en zei tegen me: Ik ben pixie en ik ga je straffen omdat je weigert naar je gidsen te luisteren. En gelijk daarna zag ik allemaal nachtmerries van eenzaamheid, duisternis en grote zwarte woeste honden die me bijtend achterna zaten.
Zwetend en trillend werd ik wakker maar de naam Pixie bleef in mn hoofd tollen. Uiteindelijk googlede ik erop, gewoon zomaar, ik had het nog nooit gehoord en stuitte toen op Pixie: elfenmythologie van de Celtics..
Zou hier een boodschap ik kunnen zitten? Ik snap het verband tussen elfen en gidsen niet echt..

BerichtGeplaatst: 23-05-2009, 21:37:04 
Dwerg
Dwerg

Droom over: vleermuizen

Dit was een droom die maar heel kort duurde maar ik vond hem nogal nasty

Ik betrad de kamer van mijn zus waar licht vandaan kwam. Haar kamer was leeg en leek wel in haast achtergelaten, de latop stond aan maar was niet in gebruik en haar mobieltje was opengeklapt maar lag op de grond. Ik keek toen wat in het rond en merkte dat haar raam een beetje openstond. Het was al nacht buiten, terwijl ik naar het raam liep met de intentie het te sluiten vloog er iets zwarts langs mijn oor naar het raam en eruit. Aan zijn geluid hoorde ik dat het een vleermuis was.
Toen kwam mijn zus binnen en ik vergat het raam. Ik wilde iets tegen haar zeggen maar op dat moment vlogen er 3 zwarte vleermuizen binnen. Ze landden op de grond, maar ik wer bang van ze en liep van ze vandaan. Ik vroeg mijn zus: "Wat doen die vleermuizen hier?" Mijn zus antwoordde: "Waar heb jij t over?" en draaide toen haar rug naar me om. Op dat moment viel er iets naast me en 1 van die 3 vleermuizen vloog er naar toe. Ik dacht dat ik me beter niet moest bewegen en stond verstijfd toen hij achterlangs was gevlogen. Opees ging er iets nats over me heen, niet in 1 keer een regenval ofzo maar meer alsof er vocht aan me ging kleven. Maar het werd steeds meer en ik begon me er verlamd van te voelen. Ik was verbaasd over het spul toen er vanachter me vandaan de vleermuiz opdook met een deken aan zn poten geklemd die hij over me heen gooide en die zich om mij heen wikkelde en alles werd zo zwaar en donker dat ik op de grond viel en niet meer kon bewegen.
Toen werd ik wakker

ik heb al gezocht naar de betekenis van vleermuizen maar ik hoop dat het niet zo betekent in samenhang met de rest van de droom. nogal negatief namelijk..

Kan je me vertellen wat het betekent? Alvast bedankt!
Liefs Neziha

BerichtGeplaatst: 08-06-2009, 19:12:08 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over vleermuizen

Hee Lvel superbedankt alweer! :D
en dan heb ik nog een vraag voor je, want jij vertaalt hier de dromen van anderen
Komt de strijd tussen het mannelijke en vrouwelijk ook in de dromen van anderen vaak voor? Of is dat alleen bij mij een grote rol spelende thema?

Groetjes Neziha

BerichtGeplaatst: 04-08-2009, 23:01:28 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over vleermuizen

Bedankt Lvel voor je uitleg en ik zal die doorwijzing volgen :)

groetjes!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00