Reactie op: droom over ouders + vriendjeMetal_Cindy,
Heb jij nu of vroeger het idee/gevoel gehad dat jouw ouders of een van hen, niet open staan voor bijvoorbeeld jouw activiteiten etc in combinatie met spiritualiteit ??
Of was/ben je "bang" dat je ouders er niet voor open staan... Een gevoel van onbegrip...
Hierboven beschrijf ik een eenvoudige uitleg..het kan zelfs iets dieper, wat eigenlijk ook op het zelfde neerkomt maar dan geheel vanuit jezelf.
Je "vriendje" staat in mijn beleving voor een persoonlijk deel van jou zelf......( als je dat vriendje kent, kijk dan naar zijn eigenschap(pen) die voor jou opvallend zijn )
Je ouders kunnen staan voor je ouders zelf, maar in mijn beleving ook als "gezag", zij zijn immers diegeen die jou opvoeden. Belangrijke personen in je leven, die ( nu misschien nog voor een deel ) invloed hebben op jouw leven.
( het maakt niet uit door wie..het gaat om jow gevoel en hoe je daarmee om kan gaan ) Je vind het niet leuk of hebt moeite met het omgaan met dat persoonlijk deel van jouw, wat jij zo koestert/lief hebt, wat door andere wordt afgekeurd/afgewezen. Een gevoel van onbegrepen worden kan daarbij meespelen.
Nu kan ik het nog verder beschrijven...zelfs bij jezelf kan je een dubbel gevoel hebben...aan de ene kant koester je een geliefd deel van jezelf en aan de andere kant is er een gevoel van jezelf die dat "afwijst". Daarbij kan je dus denken aan het begrip : twijfelen aan jezelf...
In je ontwikkeling bijv. zijn er "dingen" door je ouders "opgelegt"/meegeven, zoals...je mag niet.., je moet.., je kan beter...jij bent...jij hebt...ik vind jou....
Je bent nu op leeftijd dat je meer gaat beseffen wie je bent, wat je wilt etc..en daardoor kom vaak in de knoop met wat je in je jeugd is "opgelegt". dan kan je dus gaan twijfelen aan jezelf. Dat is heel normaal, want daardoor leer je jezelf kennen.
Ik zal je een voorbeeld geven: welk persoonlijk deel van jouw koester jij op dit moment het meest? welk gevoel in jou wijst dit af? is dit angst? waar komt die angst vandaan, welk gevoel zit daarachter? Ben je bijvoorbeeld bang om afgewezen te worden om dat deel van jou wat je lief hebt?
Om het je even makkelijk te maken:
Wat of welk gevoel in jou keurt dat persoonlijke deel van jou af, wat jij zo lief hebt/koestert en eigenlijk ook wel verder wil ontwikkelen?
Of zoals helemaal bovenstaand...Voel je je onbegrepen door je ouders / je ouders keuren daadwerkelijk dat deel van jou af.
nou is een lap tekst he? hahahaha pfff wel ik hoop dat je er iets mee kunt. Iig dromen zijn niet altijd makkelijk uit te leggen, als je niet alle details uit de droom weet
...het kan misschien wat onbegrijpelijk overkomen..maar laat het dan weten he! Zo leer ik ook weer bij.:d
PS.( misschien had je directe antwoorden verwacht...maar zo te zien was dat dus niet de bedoeling...je mag het geheel zelf ontdekken
)
Liefs Nicole