Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:11:23

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat voor soort dromen?
BerichtGeplaatst: 03-08-2007, 11:56:02 
Kabouter
Kabouter

Zoals een aantal van jullie al wel weten, houden dromen mij enorm bezig. Dromen verklaren, lucide dromen, nachtmerries... Mijn dromen betekenen erg veel voor mij. Mijn dromen helpen mij om mijn dagelijkse leven te verwerken, om dingen een plekje te geven. Ook maken mijn dromen soms duidelijk wat er nu werkelijk speelt, ze geven mijn onderbewuste weer in symbolen die voor mij helder te vertalen zijn naar het hier en nu. Ze geven mij richting en door mijn dromen weet ik vaak welke beslissingen ik wel of niet moet nemen.

In eerste instantie spreek ik erg positief over mijn dromen.
Maar!
Ja natuurlijk, een MAAR, anders zou ik niet hoeven posten. :wink:

Soms heb ik geweldadige dromen, die ik niet in woorden kan omschrijven. Ik praat er wel eens over met anderen, maar ik kan ze bijvoorbeeld niet op dit forum posten omdat ik ze zelf te gruwelijk vind om ze zwart-op-wit vast te leggen. En dan zijn er nog de dromen die zo vaag zijn, dat ik er echt niks mee kan... Ik kan ze zelfs niet beschrijven in getypte woorden, omdat er te veel details belangrijk zijn in deze dromen en de emoties te heftig zijn om er woorden aan te geven.

Ik had het er over met mijn vriend en hij deed een poging in de richting van voorspellende dromen.
Hier geloof ik "in principe" niet in. Ik geloof in de symboliek van dromen, symbolen hebben een bepaalde betekenis voor de persoon die droomt. Die betekenis kun je koppelen aan je dagelijkse leven en daar kun je dan iets mee doen.
In dit forum-deel staat iets beschreven over voorspellende dromen, en zoals ik het lees, zijn voorspellende dromen letterlijk. De gebeurtenis die je droomt, zal plaatsvinden. Als mijn "vreemde dromen" voorspellend zijn, moet er nog heel wat gebeuren op aarde :? En dat geloof ik niet zo.
Ik ben wel zo ver dat ik denk dat de symbolen in mijn dromen (of terugkomende locaties) een bepaalde betekenis hebben en dat de geinterpreteerde betekenis in de toekomst zou kunnen plaatsvinden.

Maar ik vind het allemaal zo moeilijk! Ik wil er iets mee kunnen, maar zou niet weten hoe! Is er iemand, die qua verklaringen aanlsuit op mijn denkwijze en me een richting zou kunnen geven? Of zijn er mensen die weten waar je "professionele hulp" zou kunnen vinden m.b.t. dromen?

Anything! Help me alstjeblieft...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00