Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:35:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van missy_flow
BerichtGeplaatst: 10-04-2006, 08:11:16 
Dwerg
Dwerg

Droom over: vlees

hallo, ik heb laast over mijn vriendje gedroomd...dat hij misselijk werd en moest overgeven...k had soort vlees in handen leek het wel...om zijn mond mee schoon te maken het was heel apart.

en mijn 2de droom ging derover,dat ik na engeland kon gaan soort kasteel..
daar bleef ik 2 weken.
maar toen ik der kwam was het een normaal huis.
mijn moeder hb mij na de boot gebracht enzo..

toen ik daar kwam
was mijn vriend der ook..en ik vroeg wat hij hier deed.hij zo ik kom voor jou
ik zo ben je vanuit nederland hier heen gekomen voor mij.?voor ff een uurtje te zien? ja zegt die.maar hij deed alsof ik hem niet begreep..
ik krijg ineens raar gevoel en wou graag na huis gaan.hij wou gaan en ik omhelsde hem en zei dak hem mistte,en dat ik weer mee wil.dat ik hier niet wil blijven..ik vond heel apart..

misschien weet iemand of het een betekenis heefT?

BerichtGeplaatst: 17-04-2006, 19:11:58 
Dwerg
Dwerg

Droom over: afscheid zusje

hallo, ik had een vraagje
voor mij is het wel belangrijk om de betekenis te weten

omdat ik vaak een droom heb dat iets te betekenen heeft

en nu heb ik het over mijn zusje van 8

ik moest afscheid van haar nemen,ik snap zelf nog nietwaarom
het leek wel alsof ze werd mee gesleurt.door een soort ballon dacht ik,maar ene kant leek het ok wel weer door iemand ofzo

ze ging de lucht in
maar nog geen paar tellen later
stond ik naast haar te zingen en te huilen
een nummer van jan smit(bekende nederlands zanger)
dat nummer vinden we allebei mooi.

ik zou niet weten wat voor droom het is
ik denk der nog steeds aan om te denken wat het in kan houden maar zou het niet weten
iemand misschien een idee???

Algemene vraag

en dan nog 1 vraagje

ik heb een goeie vriend die ik kort kende
is overleden in 2003
maar nu heb ik een foto van hem
en ik heb hem aa nde kast gehangen
met soort spul plakspul

en in mijn droom zag ik hoe hij van de kast viel, en de volgende ochtend bleek hij ook nog echt was gevallen van de kast
zou het niet beteken dat hij zelf niet zou willen dt ik hem aa nde kast hang??of zal het vanzelf de van af zijn gevallen

hoop een reactie te ontvangen

veel liefss, patricia

BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 19:20:39 
Dwerg
Dwerg

Reactie op : droom over afscheid zusje

Ik denk dat je zusje in jou droom een weerspiegeling is van het kind in jezelf.
Ik denk dat je dat deel van je zelf ruimte moet gaan geven.
Je wordt ouder en gaat de weide wereld in, om het zo maar even te uit te drukken. Misschien is het moeilijk dat deel van jou op de achtergrond, of in je te dragen. Het moet, want dit vraagt de maatschappij van je....Ik zie het dus als een soort van overgang.

Je ervaart het misschien als een soort van afscheid, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het mooiste is juist het kind in jezelf trouw te blijven.

Reactie op algemene vraag
Wat betreft die droom over je overleden vriend. Ik denk juist dat hij je met die droom je vooraf duidelijk wilde maken dat hij zijn aanwezigheid wilde laten blijken. Dat hij nog steeds leeft, alleen nu geestelijk. Maar dat hij afentoe op visite komt hihi

Waarom zou die niet willen dat jij een foto van hem ophangt?

Ik hoop dat je er wat aan hebt :wink:

Liefs, Sunset

BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 21:10:05 
Dwerg
Dwerg

Sunset schreef:
Ik denk dat je zusje in jou droom een weerspiegeling is van het kind in jezelf.
Ik denk dat je dat deel van je zelf ruimte moet gaan geven.
Je wordt ouder en gaat de weide wereld in, om het zo maar even te uit te drukken. Misschien is het moeilijk dat deel van jou op de achtergrond, of in je te dragen. Het moet, want dit vraagt de maatschappij van je....Ik zie het dus als een soort van overgang.

Je ervaart het misschien als een soort van afscheid, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het mooiste is juist het kind in jezelf trouw te blijven.

Wat betreft die droom over je overleden vriend. Ik denk juist dat hij je met die droom je vooraf duidelijk wilde maken dat hij zijn aanwezigheid wilde laten blijken. Dat hij nog steeds leeft, alleen nu geestelijk. Maar dat hij afentoe op visite komt hihi

Waarom zou die niet willen dat jij een foto van hem ophangt?

Ik hoop dat je er wat aan hebt :wink:

Liefs, Sunset

Reactie op: droom over afscheid zusje

het zou kunnen,want mijn zusje is precies het zelfde zoals ik vroeger was
we leken zelfs veel opelkaar
maar dan dat liedje van jan smit,laat me niet vrij???
waarom zong k dat met haar.?Ik kan dat niet begrijpen?

Reactie op: algemene vraag
en van goeie vriend heb ik zitten denken van dat hij idd laat zien dat hij der is
wat soms voel ik mij heel erg alleen,en mijn oma laat soms zelfs boodschappen achter in mijn droom..

misschien laat hij zien van kijk ik ben der ook.ik laat jou niet vallen??
ik heb der idd wel wat aan

BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 21:22:31 
Dwerg
Dwerg

Ik ken dat liedje niet, maar aan de titel te zien snap ik wat je bedoeld.
Ik denk dat dat komt omdat je angtig bent, om die overgang te maken waarvan ik je eerder vertelde.
Maar je zag ook dat dat kindje er nog steeds was, wat dus weer wilde zeggen, naar mijn mening, dat het geen afscheid is, maar overgang, verder gaan.

Liefs.., Sunset

BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 21:23:34 
Dwerg
Dwerg

ik zal eens de songtekst op zoeken
en kijken wat der in staat

bedankt

je helpt me enorm verder

BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 21:27:16 
Dwerg
Dwerg

b]Reactie op: droom over afscheid zusje[/b]

hoelang zul je mij nog volgen
als de schaduw van mijn hart
ik blijf in jou net gevangen
tot alles is ontwacht
het leek toen beter
om je vrij te laten
nog veel te jong voor
een eeuwig jaar

hoelang zal in mijn gedachten
het verleden heden zijn
kunnen beelden ooit vervagen
als in een oud refrein
ik dacht dat onze liefde wel zou slijten
ik wilde weg de weide wereld in!

ref.
laat me niet vrij
ik kan jou maar niet vergeten
laat me niet vrij
dit verlangen doet zo'n pijn
ik hoor je stem
ik voel je in mijn dromen
kom bij mij

ik hoor je stem
ik voel je in mijn dromen
kom bij mij

hoelang moet ik jou nog missen
wanneer kruis je weer mijn pad
met wie ben je en wat doe je
in welke wereldstad
ik geef wel toe is nauwelijks te verdragen
dat je daar misschien wel met een ander bent

refrein 2x

lees maar eens
der kwamen ook dingen in voor wat er in de tekst in staat:)

Berichtenonderwerp: Dromen van misy_flow
BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 21:40:28 
Dwerg
Dwerg

Mooie tekst :) :wink:

BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 21:41:41 
Dwerg
Dwerg

vond ik ook al:)en tis ook een mooi liedje vind ik

BerichtGeplaatst: 11-05-2006, 19:01:00 
Groentje
Groentje

Hallo Patricia,

Als je vaker dromen gehad hebt, die later uitkomen, dan denk ik dat de droom over je zusje ook iets laat zien, wat nog te gebeuren staat. In de droom wordt haar lichaam door een soort van ballon meegesleurd. Dat moet een symbool zijn voor dat haar geest door iets meegesleurd gaat worden, wat een beetje weg heeft van een ballon. Een ballon neemt je mee omhoog, weg van de aarde. Zo kan je geest ook door iets mee 'in hogere sferen' meegenomen worden, weg van de aarde. Zo iemand is "weg van de wereld", zeggen de mensen dan. Je kan dan moeilijk contact met haar krijgen, stel ik me zo voor.

Ik kan natuurlijk niet weten wat er met haar gebeurt, en ik kan natuurlijk ook fouten maken bij het uitleggen van dromen. Daar moet je rekening mee houden natuurlijk. Maar normaal gesproken leg ik zulke droomsymbolen wél op deze manier uit - dat iemand lichaam staat voor iemands geest. En dat 'omhoog' in de buitenwereld staat voor 'omhoog op het geestelijke niveau'. Hoe het met je zusje zal zijn, dat kun je denk ik pas weten als het gebeurd is. En als je het dan opschrijft, dan weet ik het ook, dan pas. Maar normaal gesproken leg ik zulke dromen op deze manier uit. Dit lijkt me de meest redelijke uitleg, in ieder geval. Ik weet, dat het geen leuke is.

Van de andere kant leek het ook wel of ze door iemand meegesleurd werd, schrijf je. Ik heb het idee, dat het een van die dingen zal zijn, waarvan je moeilijk kan zeggen of het nu 'iets' of 'iemand' is, wat haar geest meegenomen heeft.

Nog geen paar tellen later stond je naast haar te zingen en te huilen, schrijf je. Ik denk dat je zusje, zoals je dan bij haar staat te zingen, niet je zusje is, zoals ze was toen ze door de ballon meegenomen werd. Dat het zingen op een hoger niveau in de geest gebeurde, zeg maar. In een hoger deel van haar geest en van jouw geest. Delen van jullie waar je in je normale leven geen weet van hebt, waar jullie zelf niet bij kunnen.

Het betekent dan, dat jullie eigenlijk (als je er bij kon) samen het gevoel hebben, dat jullie allebei bij elkaar willen blijven. Dat zij dus niet zogenaamd "vrij" gelaten wil worden door je. Met andere woorden, dat ze niet alléén gelaten wil worden door je, en dat jij (op een hoger niveau in je geest dan wat je zelf kan voelen) haar ook niet alleen wil laten.

Dit voel je dan volgens mij niet in jezelf. Misschien wil je haar als het gebeurd is, wél alleen laten. Misschien geloof je in jezelf, dat je haar 'vrij' moet laten. Maar deze droom zegt dan (zo zie ik het) dat je dat in een hoger of dieper deel van je geest eigenlijk helemaal niet wilt. Dat je haar eigenlijk niet in de steek wil laten. Dat jullie op dat moment diep in jezelf allebei geloven in "laat me niet vrij". Zoals het in het liedje van Jantje Smit bedoeld wordt.

---

Degene die thuisblijft in het liedje heeft de ander vrijgelaten, staat in het 1e couplet. Te jong om op aarde voor eeuwig verbonden te worden in een huwelijk, was het idee toen. Maar nu mist ze hem (of hij haar) en nu hoopt ze echt, dat hij háár nu niet zogenaamd "vrijlaat". Ze wil door hem nu niet alleen gelaten worden, ze wil bij hem zijn. Zo begrijp ik het liedje.

Zo zal jouw zusje als haar geest "weg van de aarde is", ook niet door jou zogenaamd "vrij" gelaten willen worden - ze wil dan ook niet alleen gelaten worden door je. Zo begrijp ik het zingen in de droom, net zoals in het liedje.

Liedjes in dromen kunnen in dromen 2 soorten betekenissen hebben. De 1e betekenis is de 'gewone' betekenis die in de titel en in de tekst staat (wat ik hierboven schreef al). Maar soms hebben ze een speciale betekenis, die niemand anders dan jij (en misschien je zusje) kent. Als het dit is, dan zou ik om de droom goed uit te leggen ook deze speciale, persoonlijke betekenis moeten weten, die het liedje voor jullie (of voor jou) heeft. In jouw droom heeft het liedje denk ik én de gewone betekenis én 1 of meer van de speciale betekenissen. * Misschien kun je nog wat meer over de speciale betekenissen zeggen?

Verder schrijf je onder de tekst van het liedje: "dr kwamen ook dingen in voor wat er in de tekst staat". * Een vraag: Kwamen die in de droom voor? En welke dingen waren dat dan, want om de droom goed uit te kunnen leggen zou ik dat ook moeten weten, eigenlijk.

Zoals ik dromen uitleg, moet ik eigenlijk alles weten wat er in de droom gebeurde. Ook kleuren, gevoelens en kleinigheidjes. Op deze pagina van m'n site: dromen opschrijven zie je een lijstje van dingen die belangrijk kunnen zijn in dromen. Als je hem doorleest vind je misschien nog dingen in de droom die je niet opgeschreven had, dacht ik. Daar wordt de droom dan misschien duidelijker van.

groeten, peter.

* deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout.
* maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft.
.

BerichtGeplaatst: 11-05-2006, 19:13:59 
Dwerg
Dwerg

Hallo Peter,
ik zal mijn droom van begin af aan proberen te vertellen.

-Plaatsen:
het was in zover ik weet in een onbekkende plaats
over al was gras bloemen hekken.het plekje waar we waren had een gevoel dat ik het ken uit mijn duim,maar zou niet weten waar.

-wie waren der in mijn dromen:
zover ik weet alleen ik en mijn zusje,

-gebeurtenissen:
volgens mij nam ik afscheid van mijn zusje??(niet zeker)
ze zat in die ballon en zei tegen mij ik wil niet weg,pak mijn hand.
Ik heb der alles aan gedaan om haar op de grond neer te kunnen zetten.
en het is mij gelukt,toen ik haar had ging de ballon ver weg.!
ik en mijn zusje springden,renden,huppelden door het gras,en zong samen dat liedje!

-kleine bijzonderheden:
alleen de ballon,het gras,bloemen,de hekken.

Kleuren:volgens mij was de ballon rood,geel?? veel groen natuurlijk
mijn zusje had lichte kleding aan.en ik?weet ik niet meer.

-gevoelens in de droom:
verdrietig omdat ik haar kwijt was.bang ook omdat ik haar kwijt was.
en blij omdat ze weer bij mij was samen hand in hand..!!

gevoelens na de droom:
ik voelde mij opgelucht,omdat ik haar toch niet kwijt raakte in mijn droom
maar toch weer bang als het zou kunnen gebeuren!!

-dag voor de droom:das een hele goeie want dat wweet ik al niet meer

-achtergrond info...is heel apart..ik geef ontzettend veel om mijn zusje,ik maak mij zorgen om haar.omdat ze bijna niet eet!ik help zoveel mogelijk bij het a vond eten zodat ze der bord leeg eet.ik zou niet weten wat voor achtergrond informatie je nodig bent..misschien weet jij dat?

hopelijk help k je hie rmeej

groetjes patricia

BerichtGeplaatst: 11-05-2006, 19:16:48 
Groentje
Groentje

Hallo Patricia,

over de droom waarin de foto van je goeie vriend van de kast af viel:

In je droom viel de foto van je goeie vriend dus van de kast af, en daarna gebeurde dat net zo in het echt. Toen ik het las, had ik het gevoel dat de droom je liet merken, dat het vallen van zijn foto meer betekenis heeft dan je zou denken. Dat je het daarom in je dromen te zien kreeg, vóórdat hij in je kamer viel. Dat je droom wil zeggen dat je vriend net zó uit je leven wegviel als de foto van de kast viel.

Met andere woorden: Ik denk dat je hem best wel gemist hebt, maar dat je op een ongezonde manier aan hem aan het denken was. En dat je droom je daarom wilde laten merken dat hij écht uit je leven weggevallen is en dat je hem beter kunt vergeten.

Misschien kun je nagaan of het voor je eigen gevoel kan kloppen dat het niet goed is hoe je aan hem dacht voordat je de droom kreeg. Om te controleren of het wel kan kloppen zoals ik hem uitleg. Als het klopt is het beter om je niet in je gevoel aan hem te binden, denk ik. En te begrijpen dat hij echt uit je leven weggevallen is.

groeten, peter.

.

BerichtGeplaatst: 11-05-2006, 19:25:00 
Dwerg
Dwerg

pe51 schreef:
Hallo Patricia,

over de droom waarin de foto van je goeie vriend van de kast af viel:

In je droom viel de foto van je goeie vriend dus van de kast af, en daarna gebeurde dat net zo in het echt. Toen ik het las, had ik het gevoel dat de droom je liet merken, dat het vallen van zijn foto meer betekenis heeft dan je zou denken. Dat je het daarom in je dromen te zien kreeg, vóórdat hij in je kamer viel. Dat je droom wil zeggen dat je vriend net zó uit je leven wegviel als de foto van de kast viel.

Met andere woorden: Ik denk dat je hem best wel gemist hebt, maar dat je op een ongezonde manier aan hem aan het denken was. En dat je droom je daarom wilde laten merken dat hij écht uit je leven weggevallen is en dat je hem beter kunt vergeten.

Misschien kun je nagaan of het voor je eigen gevoel kan kloppen dat het niet goed is hoe je aan hem dacht voordat je de droom kreeg. Om te controleren of het wel kan kloppen zoals ik hem uitleg. Als het klopt is het beter om je niet in je gevoel aan hem te binden, denk ik. En te begrijpen dat hij echt uit je leven weggevallen is.

groeten, peter.

.

hallo Peter,

het klopt inderdaad
het was slecht van mij hoe ik er mee om ging,
ikdacht dat het gelogen was,dat hij moest onderduiken ofzo
ik had van alles in de gaten,waarom hij der niet zou zijn
toen ik hem voor het eerst
zag
was ik smoorverlieft op hem.
ikdacht elke dag aan hem wanneer ik hem niet meer zag
als hij mij belde was ik blij.hij zou een keer weer bij mij komen..rond de wintertijd als het niet glad was
hij overleed op 16 dec 2003..
ik wist dat niet!!ikdacht nog elke dag ik heb hem zelfs met oud en nieuw gesmst???precies een maand later.op 16 jan 2004. net na mijn oma was overleden,kreeg ik het pas te horen hij had een auto ongeluk gehad.
ik geloofde het niet en belde na zijn huis telefoon,ikvroeg of rene der was,maar ik had het verkeerd gevraagt ik was zo geschrokken.toen vertelde zijn vader het!ik was bleek als een spook zij een vriendin van me,maar op dat moment kon ik alleen maar zeggen ja okej bedankt ik moet hange.doei...ik kon geen traan er uit krijgen,alleen ik hoorde in mijzelf zeggen rene is dood.hij is dood..nee kan niet...hij komt vanzelf wel..hij belt wel..dat is het enige...het was gewoon dat gevoel van..hij leeft nog!!maar helaas..na maanden moest k nog huilen...om hem.maar al maanden heb ik hem losgelaten.althans dat denk ik.en natuurlijk ben ik hem niet vergeten!!maar wel geaccepteerd dat hij er niet meer is

BerichtGeplaatst: 23-05-2006, 10:42:33 
Dwerg
Dwerg

Droom over: mijn vriend

ik heb vannacht een nare droom gehad..

mijn vriend was bij iemand dvd an kijken
hij kwam naar mij toe. en het kwam later op neer dat hij scharrel had met een meisje...en niet met mij verder wou gaan
k heb hem zitten slaan...en vast gehouden van sorry sorry..
ik wil jou niet kwijt en etc..

maar het enige wat hij deed was vals lachen...(dat deed mij heel erg denken aan een ex van mij die mij gebruiktte)
ik heb zijn telefoon gepakt..en er in gekeken...
er stond een foto in en stond er bij "" mooi mement" precies zoals er nu staat.

hij wou weggaan maar hield hem tegen ik slingerde hem op mijn bed..
en vroeg hem dingen.
waarom hij mij dit aan deed etc.
enige wat hij deed was vals lachen..!
toen ik wakker werd had ik de tranen in mijn ogen
ik voelde mij zo verdrietig
kan iemand mij ermee helpe?

alvast bedankt

veel liefss Patricia

BerichtGeplaatst: 23-05-2006, 11:23:23 
Dwerg
Dwerg

Reactie op: droom over mijn vriend

Hoi miss flow , ik las dat je al eerder bent bedrogen in de liefde en dat wekt angst op bij je nieuwe vriend , ik denk dat het je angst is en dat je angst zo groot is dat je er in je onbewustzijns op door gaat vandaar die droom ...

dit denk ik zeg niet dat het zo is : )
liefs roelf

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00