Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 17:12:02

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Eigen droom kiezen
BerichtGeplaatst: 08-06-2007, 11:17:43 
Groentje
Groentje

Haai iedereen..

Nou luister dan misschien hebben meerdere van jullie dit vroeger gehad, of in ieder geval iets in dezelfde richting.

Vroeger toen ik nog maar een klein meisje was kon ik nadat ik in slaap was gevallen mijn eigen droom uitkiezen. Dit vond ik altijd helemaal geweldig.

Ik liep altijd een soort kamer in, het was er helemaal donker behalve een paadje naar een heel erg groot beeldscherm met honderden zo niet duizenden kleine plaatjes erop. Dan klom ik bovenop een ophoging die voor dat scherm stond en dan ging ik kijken en dan kon ik uit a die plaatjes één en soms 3 plaatjes uitkiezen en dan ging ik over die plaatjes dromen.

Stond er bijvoorbeeld een plaatje van mij in een prinsessenjurk dan ging ik dromen dat ik een prinses was, als de kerstman op het plaatje staat was dat het onderwerp van mn droom.. en als ik er 3 uit kon kiezen waren het of alledrie door elkaar gevarieerd of ik droomde eerst over het ene plaatje dan over de andere enz..

Ik heb hie rheel lang niet over nagedacht ik was het eigenlijk vergeten maar laatst dacht ik ineeens diep na en kwam dat terug uit het kleine laatje van mijn hersenen..

1. Weet iemand wat dit inhield?
2. Is er nog iemand die dit had/heeft?

Berichtenonderwerp: Re: Eigen droom kiezen
BerichtGeplaatst: 10-06-2007, 20:19:00 
Kabouter
Kabouter

Hoi LadyA
Mijn ervaring met dromen lijkt op de jouwe en ik denk dat de "verklaring" hetzelfde is. Al van jongs af aan bepaal ik min of meer waarover ik ga dromen. Ik adviseer mensen die enge dingen dromen of niet in slaap kunnen komen dit ook te doen, maar schijnbaar werkt het bij hen niet zoals bij mij: Voordat ik in slaap val, of tijdens het in slaap vallen, bedenk ik waarover ik wil dromen en begin ik als het ware mijn droom. In mijn hoofd spelen zich allerlei beelden af en vervolgens droom ik daar dus over.

Ik denk dat je tot op zekere hoogte "gewoon" kunt bepalen wat je wilt dromen, je kunt immers overdag ook je lichaam met behulp van je hersenen aansturen. Mijn ervaring is echter wel dat de dromen in mijn 2e en/of 3e REM-slaap niet bepaalbaar zijn. Jammer genoeg droom ik dan ook minder leuke dingen. Trainen in lucide-dromen heeft er voor gezorgd dat ik daar wat meer vat op heb.

Dus:
1. Je kunt je dromen aansturen... Leuk, maak er gebruik van, droom zacht!
en 2. Zie boven!

BerichtGeplaatst: 10-06-2007, 22:24:49 
Kabouter
Kabouter

Klinkt bekend, heb ik vroeger ook gehad, ik had altijd drie verschillende soorten. Voorspellende, dagdromende en lucidedromen.

Bij voorspellende heb ik altijd alleen m'n eigen handelingen in de hand, dus niet wat de andere in m'n droom doen.
Met dagdromende dromen bedoel ik denk ik dezelfde dromen als waar jij het over hebt. Je gaat slapen en je denkt aan iets en laat je gedachten meevoeren op een onderwerp wat je wel leuk lijkt. Of als je het niks vind, dan denk je snel weer ergens anders aan.
En ik had nog lucide dromen, hierbij had ik alles en iedereen in de hand. Is altijd wel leuk, kan je alles wat je wilt doen en iedereen precies laten doen wat je wilt, vond ik altijd geweldig :P .

Met het kiezen van dromen, had jij dan ook die plaatjes voor je waarbij je dan net ging "scrollen" naar het plaatje waar je zin in had? Dat kan ik me namelijk nog goed herinneren.

BerichtGeplaatst: 11-06-2007, 13:21:43 
Groentje
Groentje

Nee het was gewoon een heel groot computerscherm ofzo nou ja het leek meer op een supergroot lcd scherm.. met allemaal kleine plaatjes dus en kon ik op eentje of meerdere als ik snel genoeg was drukken en dan droomde ik daarover..

Ik heb het nu niet meer en het is ook heel erg zelden dat ik (weet dat ik) droom. Kan me de laatste tijd nooit me dromen herinneren.. Meestal droom ik gewoon helemaal niet voor mijn gevoel. En als ik dan een keer wel droom dan droom ik in 1 keer heel erg veel en duizenden dingen door elkaar. Volgens mij is dat dan gewoon alle dromen door elkaar die ik niet gehad heb al die nachten daarvoor ofzo of me hoofd is gewoon echt heel erg chaotisch. Ik heb wel een stoornis in me hersenen dat ik me niet lang op iets kan concentreren op iets zo werken mn gedachtes ook. Al denk ik aan ff denken.. Ok nu denk ik aan een elastiek, nu denk ik aan de kapper, nu denk ik aan mn haar dat eerst tot mn onderrug lang was en de kapster het tot iets onder mn schouders had geknipt :evil: nu denk ik aan messen en nu denk ik aan een italiaanse kok nu denk ik aan rome nu denk ik aan de romeinse tijd dan krijg ik gladiator gevechten in mn hoofd, nu komen de tijgers en nu zit ik weer in de dierentuin. Dus kortom.. Binnen 10 seconde gaan mijn gedachtes van een elastiekje naar de dierentuin. Dus misschien werkt dat in mn dromen ook zo ofzo..

Ik vin dhet best wel irritant dat ik die stoornis heb want als ik iets probeer te doen voor scvhool zit ik voor ik het weet weer heel ergens anders op te spacen zonder dat ik het nog doorheb..

BerichtGeplaatst: 14-06-2007, 21:37:20 
Kabouter
Kabouter

Zoiets heb ik ook wel eens gehad, dat bedoelde ik met dat scrollen.

Heb ik ook niet vaak meer, nee. Dat duizende dingen heb ik niet, als ik het herriner heb ik eigenlijk altijd een grote droom per nacht. Haha, sterkte, misschien is het geen droom maar probeer je gewoon alles van de vorige dag op een rijtje te zetten, aangezien er volgens mij wel heel veel gedachtes door je heen spoken.

Sterkte met je stoornis, ik heb alleen een concentratieprobleem, dus het is wel herkenbaar, maar als ik echt wil werken kan ik dat ook wel.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00