Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:11:28

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: vreemde droom
BerichtGeplaatst: 06-03-2007, 13:35:31 
Elf
Elf

goh ik had vannacht toch zo'n rare droom
ik droomde dat ik op en 1 of ander festival was met mijn vriendin allemaal vrienden van me
op dat festival was een soort van gebouw, en dat leek op een soort café, maar de kleding en inrichting van de mensen zagen er niet echt uit alsof het in deze tijd was. behalfe ikzelf en mijn vrienden enzo.
daarbinnen was er ook een doorgan naar een soort van grot. en ik was daar samen met mijn vriendin heen gegaan. toen we daar binnen waren voelde het er niet helemaal pluis maar de grot was echt onwijs gaaf, en ik wou dat aan mijn vrienden laten zien. dus ik mn vrienden erbij gehaalt. we moesten weer door dat gebouw/cafe. en daar zat zeg maar de beheerder ofzo van dat gebouw en de grot. het was een vrouw en ze lag op bed. op het eerste gezicht zag ze er vriendelijk en vertrouwd uit.
ik vroeg aan haar of het goed is of mijn vrienden en ik de grot gingen bekijken. (we waren met een grote groep dus ik wou graag even toestemming vragen)
Ze keek me verontrustend aan en zei met op een verontrustige manier: Je moet gaan! Mijn eerste reactie was, ik hoor hier niet he (daarmee bedoelde ik de grot, omdat het daar niet pluis was) Ze schudde haar hoofd in de zin van, nee dat is het niet. Vervolgens zei ze weer op dezelfde manier: Je moet gaan! Je moet gaan!
een beetje boos en teleurgesteld had ik besloten om maar te gaan. ik pakte mijn jas, en toen ging de wekker.
Ik werd een beetje angstig wakker, alsof ik net een nachtmerrie had gehad, en het voelde alsof er nog iemand in de kamer was.
Ik zei tegen mijzelf, komop maarten zet je over je angst heen want je moet gaan werken. Ik zette 3 stappen uit mijn bed, en besloot toen om nog maar even in bed te gaan liggen om een beetje bij te komen. na 5 minuutje met nog steeds een beetje hetzelfde gevoel (wat al wel was afgenomen) besloot ik toch maar om uit bed te gaan.
Nu blijft de hele dag deze droom in mij rondspoken dus het leek me wel een goed idee om hem hier te plaatsen.

heeft iemand enig idee wat voor betekenis deze droom heeft, of waar ie op doelt of iets dergelijks?

Berichtenonderwerp: Re: vreemde droom
BerichtGeplaatst: 28-03-2007, 00:09:59 
Groentje
Groentje

Hey SKA.

Je zat in je REM-slaap. Misschien was het wel een hersenspinsel omdat je moest gaan werken. Je moet gaan zei de vrouw. Ga nu. Vlak daarna ging de wekker. Sta je elke dag rond dezelfde tijd op? Je lichaam wist dan misschien al dat de wekker bijna ging.

Heb je het naar je zin op je werk? Of voel je je er niet helemaal op je plek omdat je jezelf daar niet helemaal kunt ontplooien. Of is het een baan die anderen "goed voor je vinden" of die anderen een leuke baan vinden (je vrienden, een grote groep moesten mee de grot was een "coole plek") maar zegt je eigen ik diep van binnen dat je iets anders wil?
De vrouw zegt nee je moet gaan (vind je vader/ moeder de baan een goede keus?) Of is er juist een gezaghebbend persoon (toestemming, beheerder), baas of iets dergelijks die je op jouw manier onder druk zet maar waarvan je eigenlijk weet dat zijn of haar gevoelens niet helemaal stroken met die van jou. Je weet dat de grot niet helemaal pluis is ( grot = benauwend, benauwend = je baan, voelt het zo door de vrouw omdat je haar niet vertrouwd?)

Misschien gaat het over iets heel anders waar je veel mee bezig bent en waar een gezaghebbende persoon aan te pas komt (waar je het gevoel hebt dat je moet presteren), en zegt de vrouw toch ga! ga! gewoon omdat de wekker bijna ging en je lichaam dat aanvoelde.

Als het wat bij je oproept, kan het zijn dat je zo moest bijkomen en de droom je zo bijbleef die dag omdat je gevoelens opgerakeld werden door die droom (is natuurlijk meestal zo met dromen). Je wilt dat het in de haak is maar de droom zou een onrustig gevoel hebben kunnen veroorzaakt omdat je eigen ik erin naar boven komt.

Liefs, Nala.

BerichtGeplaatst: 28-03-2007, 08:52:14 
Elf
Elf

nou om eerlijk te zijn spreekt het gene wat je zegt me niet echt aan
ik ben ondertussen al een beetje achter de betekenis, maar de grot is mijn ziel, mijn vriendin kon daar samen met mij in. Maar echter alleen zij en ik kunnen de geheimen van mijn grot zien. Ik wou het graag aan mijn vrienden laten zien, maar hun hebben daar geen toegang voor.

Mijn baan vind ik heel erg tof, ik werk hier niet omdat anderen dat graag willen, en ik ga ook nooit met tegenzin naar mijn werk. Ik kan me er niet ontplooien, dat klopt wel, maar dat hoeft vna mij ook helemaal niet. zolang ik het werk wat ik doe leuk vind vind ik alles oké

alleen is dit de laatste week dat ik hier mar werken omdat ik uitzend kracht ben
nu moet ik er 3 maanden uit en mag ik dan weer voor 2 jaar terug komen
evengoed bedankt voor je uitleg
liefs maarten

BerichtGeplaatst: 28-03-2007, 12:26:09 
Groentje
Groentje

meestal gaat een logische verklaring boven een eventuele andere verklaring. Dus kan idd gewoon zijn geweest dat je wekker bijna ging :)

En dat ontplooien kan dus net zo goed tegenover je vrienden zijn idd. Je kunt je ware ik niet laten zien omdat je je dan niet op gemak voelt (de grot is niet pluis).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00