Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:31:48

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: duivel voor het raam
BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 00:22:47 
Groentje
Groentje

Deze droom begon leuk: ik ben op bezoek bij mijn drumleraar van vroeger, een lieve bijzondere man. Ik wil hem een spelletje leren/laten zien (soort Catan ofzo) en heel graag bijkletsen. Maar buiten voor het raam staat iemand te roepen, die ons steeds onderbreekt. Mijn drumleraar negeert hem een beetje, alsof het gewoon een gek van de straat is, maar ik vind het zeer storend en wil weten wie het is of wat er aan de hand is. Ik voel me ook bedreigd. De man komt steeds dichter bij het raam staan en ik kijk naar hem. Hij ziet er geel en ziek uit en zijn ogen zijn helemaal zwart, twee eindeloos diepe gaten waar ik in kijk. In zijn handen heeft hij een dode vogel (een duif). Ik ben heel erg bang en dan word ik wakker.
Het enige element uit de droom wat van "overdag" is, is het zieke uiterlijk van de man/duivel. Ik werk in een ziekenhuis en had die dag een hele zieke jongen gezien, met ook een hele negatieve uitstraling, ik stond met hem in de lift en voelde me niet bepaald relaxt. Maar de zwarte ogen en de dode duif en het feit dat hij aan het raam klopte van mijn oude drumleraar, begrijp ik niet!
Iemand zin om verbanden te leggen????
Groetjes Brex

Berichtenonderwerp: Re: duivel voor het raam
BerichtGeplaatst: 16-03-2007, 18:12:46 
Groentje
Groentje

Dromen maken dat je wat je overdag meemaakt of wat in je onderbewuste speelt verwerkt.

Dood betekend meestal een nieuw begin, een vogel betekent normaal gesproken uitfladderen, vrij zijn eigen heft in handen nemen. Hier is de vogel echter dood, kan betekenen dat je wel je eigen keuzes wil maken/wil "uitfladderen" maar je ergens door word tegengehouden?
Dood kan tevens een nieuw begin aankondigen, of dat je dingen die je nu meemaakt niet moet verwarren met dingen die zijn geweest en die achter je laten.

In die lift voelde je de negatieve energie van die jongen je voelde je geintimideerd. Dat voelde je in die droom ook, je voelde je geintimideerd omdat het figuur voor het raam stond. Terwijl jij alleen maar een leuk spelletje wou spelen en het gezellig had bleef die figuur op het raam kloppen. Dat zwarte kan ik niet direct plaatsen, ik denk dat het puur met die intimidatie te maken heeft. De kleur was ook doordringend, intimiderend.

Is er iets dat aan je trekt? Hoge werkdruk of heb je het druk in privé sferen, iets wat je wegstopt?
Als je die droom naar een situatie overdag vertaald is een mogelijke theorie dat je door wilt gaan met waar je mee bezig bent maar dat er ergens iets aan je knaagt ( het blijft maar op het raam kloppen) terwijl de wereld om je heen gewoon doordraait (je drumleraar besteed totaal geen aandacht aan het figuur hij lijkt het normaal te vinden)

Groetjes Nala.

BerichtGeplaatst: 17-03-2007, 12:14:10 
Groentje
Groentje

Beste Nala,
Door jouw reactie begrijp ik het helemaal nu, het is best een logische verklaring, maar zo logisch en dichtbij, dat ik er zelf niet bij kon komen! Daarom is het zo fijn als andere mensen met jouw droomsymbolen aan de slag gaan. Mijn verklaring achteraf (met jouw hulp!): ik heb sinds een tijdje behoorlijk eczeem, iets dat mij stoort in al mijn bezigheden, van leuke spelletjes tot nieuw werk. Het belemmert me om nieuwe stappen te zetten en risico's te nemen en het vergalt af en toe mijn plezier in het leven. De zieke/duivel aan het raam IS mijn ziekte, die me stoort wanneer ik dat niet wil. Dat mijn drumleraar er geen last van heeft, komt omdat niemand anders dan ik last van dat eczeem heeft. De dode duif betekent dat ik door mijn ziekte niet kan "uitvliegen" en daar zit ik inderdaad erg mee op dit moment. Dus was het toch een ordinaire verwerkingsdroom! Maar toch heel erg bedankt, want zonder jou had ik het niet begrepen. Toch blij dat ik hem heb gepost!
Liefs Brex

BerichtGeplaatst: 21-03-2007, 23:54:33 
Groentje
Groentje

Fijn dat ik je hierbij heb kunnen helpen. De oplossing is soms idd heel dichtbij, als het om je eigen gevoelens gaat heeft de buitenstaander soms de sleutel omdat diegene je droom objectief kan verklaren. Juist wanneer je die gevoelens idd wegstopt.

Groetjes Nala

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00