Hey Renske..
Opzich ben ik het niet helemaal met je eens..de dingen, personen etc over gebeurtenissen die je mee hebt gemaakt en in je droom voorkomen hebben wel degelijk een waarde..een hele grote waarde zelfs.
Dat zijn nml gebeurtenissen, personen etc waarbij je de ervaring bewust hebt meegemaakt en herleiden zich hier ook aan in je droom.
Dat gene heeft een betekenis voor de uitleg van je droom nml. Je kent de ervaring al en hoeft enkel te kijken naar welke betekenis die voor jou heeft om te zien wat je droom inhoud of extra betekenis geeft voor jezelf.
In mijn ogen is dit alleen mar makkelijker omdat je je droom dan beter begrijpt..het is een deel waar je al van bewust bent..je moet er alleen wel open voor staan dit te zien.
Anders gezien, personen bijv. die je wel kent maar niet die dag of dagen ervoor hebt ontmoet zeggen ook iets hebben ook een waarde..zij staan voor delen van jezelf, alleen zul je erachter moeten komen voor welk deel...meestal heeft zo'n persoon een bepaald karakter wat iets zegt voor jou in de droom.
En zo dus ook voorwerpen die voor jou een bepaalde waarde of iets specifieks zegt in het waakbestaan..in de droom staat deze voor dezelfde waarde.
Wat betreft je leraar...de "dood" staat voor nieuw begin..en het getal acht voor mij als oneindigheid...
Om het verder uit te leggen doe ik niet..want daar ging het topic niet over.
Ik ben benieuwd of je hier ook mee in kan komen of dat je je inzicht misschien anders bedoelt
Liefs Nicole