Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 01-01-2025, 13:38:29

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen invullen
BerichtGeplaatst: 03-02-2007, 20:46:48 
Reus
Reus

Dit zijn eigenlijk 2 dingen die ik even kwijt wilde. Ik zal beginnen met een verhaal waardoor ik op het 2de ben gekomen.
Ik heb afgelopen week een gesprekje gehad met mn maatschappijleerleraar *leuk woord voor galgje*. Hij vertelde over een droom die hij had. Hij kreeg van z'n overleden oma de "dood" door en het cijfer 8. Hij had dat gekoppeld aan het 8-uur-journaal en verwachtte dat iemand zou komen te overlijden. Dat was niet uitgekomen en we hadden het er even over. Ik vertelde hem van mijn visie van dromen: mensen vullen zelf dingen in in dromen (daar wil ik zo even meer over vertellen). Verder hadden we het nog over andere dingen, sterrenpoorten, heksen, wicca, tarot, godsdiensten. Een paar uur later had ik nog een keer les van hem en hij vertelde dat hij nog even over z'n droom had nagedacht en dat hij het kon invullen wat het is. (9 februari gaat een sterrenpoort open wat betekend dat er nieuwe energie komt en dus 8 februari een eind zal zijn van het oude)..

Maar ik wilde dit vooral schrijven omdat ik even over de details in dromen wilde hebben. Volgens mij is het zo dat heel veel onbekende en ontbrekende dingen uit de dromen, door jezelf worden ingevuld. Dingen die je die dag hebt meegemaakt, veel bezig mee bent geweest de afgelopen tijd of gewoon iets wat je laatst hebt meegemaakt. Dat kunnen dus personen zijn, of situaties of gewoon voorwerpen. Ze hebben dus eigenlijk geen echte waarde in de droom. Ze vallen in voor een onbekend iets wat waarschijnlijk nog moet komen.
Misschien dat dit helpt bij het uitvinden van "the meaning of your dreams".. Ik hoop dat jullie het eens zijn met mijn inzichten in die dingen..

xxx Sanne

and be loved
in return

Berichtenonderwerp: Re: Dromen invullen
BerichtGeplaatst: 03-02-2007, 22:40:20 
Kabouter
Kabouter

Hey Renske..

Opzich ben ik het niet helemaal met je eens..de dingen, personen etc over gebeurtenissen die je mee hebt gemaakt en in je droom voorkomen hebben wel degelijk een waarde..een hele grote waarde zelfs.
Dat zijn nml gebeurtenissen, personen etc waarbij je de ervaring bewust hebt meegemaakt en herleiden zich hier ook aan in je droom.

Dat gene heeft een betekenis voor de uitleg van je droom nml. Je kent de ervaring al en hoeft enkel te kijken naar welke betekenis die voor jou heeft om te zien wat je droom inhoud of extra betekenis geeft voor jezelf.

In mijn ogen is dit alleen mar makkelijker omdat je je droom dan beter begrijpt..het is een deel waar je al van bewust bent..je moet er alleen wel open voor staan dit te zien.

Anders gezien, personen bijv. die je wel kent maar niet die dag of dagen ervoor hebt ontmoet zeggen ook iets hebben ook een waarde..zij staan voor delen van jezelf, alleen zul je erachter moeten komen voor welk deel...meestal heeft zo'n persoon een bepaald karakter wat iets zegt voor jou in de droom.
En zo dus ook voorwerpen die voor jou een bepaalde waarde of iets specifieks zegt in het waakbestaan..in de droom staat deze voor dezelfde waarde.

Wat betreft je leraar...de "dood" staat voor nieuw begin..en het getal acht voor mij als oneindigheid... :wink:
Om het verder uit te leggen doe ik niet..want daar ging het topic niet over. :)

Ik ben benieuwd of je hier ook mee in kan komen of dat je je inzicht misschien anders bedoelt :)

Liefs Nicole

Berichtenonderwerp: Re: Dromen invullen
BerichtGeplaatst: 04-02-2007, 09:22:18 
Reus
Reus

Ik snap wat je bedoelt en zo had ik het ook deels bedoelt. Het is inderdaad zo dat ze wel (eens) waarde hebben in je droom. Maar ik had het er nou juist over op het moment dat ze "invallen" voor nog onbekende dingen.

Zo had ik in de zomervakantie 2 dromen die allebei uit zijn gekomen. Namelijk ik zou verliefd worden op iemand en ik zou lastig gevallen worden door iemand. Die beide personen kende ik niet dus ik vulde die droom in met andere personen, die ik die dag of in die tijd van waarde zijn geweest voor me.

Maar er zijn ook dromen waar ze inderdaad een waarde hebben, maar dat we die vaak verkeerd interpreteren, ik bedoel het invallen voor een nog onbekend iets is ook een waarde die vaak verkeerd wordt geinterpreteerd.. ;)

En over m'n leraar, hij moest er inderdaad even anders naar kijken. In dit geval staat het cijfer 8 waarschijnlijk voor een datum. De dood staat hier waarschijnlijk voor een wedergeboorte of verandering. We moeten het nog maar even afwachten..

Thanks voor je reactie ;)

you'll ever learn

is just to love

and be loved

in return

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00