Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 16:19:22

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Hubert
BerichtGeplaatst: 10-12-2006, 23:11:19 
Dwerg
Dwerg

Hey hier onder een dagdroom en een naam die ik in een droom hoorde.

1. Dagdroom?

Ik heb een tijdje geleden een "dagdroom" gehad waarin ik het volgende zag:
De droom begon met Medusa (vrouw met slangen ipv haar?) haar slangen maakten een web waar later een stel ogen doorheen probeerde te komen een oog was duidelijk zichtbaar terwijl het andere oog achter het web moeilijk zichtbaar bleef.Vervolgens volgen er veel monsters en een vrouw die bij haar keel gepakt word door een man.De droom eindigt met een zwarte vlakte die na enige tijd horizontaal openscheurd en waar een blauwe achtergrond uit naar voren komt.

2. Onbekende naam.

Een aantal dagen geleden heb ik in mijn droom een naam doorgekregen in de zin van een email adres en dit heb ik in mijn slaap ook genoteerd in een schrift.De volgende dag werd ik wakker en dacht dat dit alles maar een droom was maar keek toch voor de zekerheid in het schrift en tot mijn verbazing had ik daar ook echt een naam/ hald email adres in staan:
Cornelliussun@............. de provider stond er niet bij.
Ik ken niemand met deze naam en de naam zegt me ook helemaal niets.
Weet nu nog niet wat ik hier mee moet of wie het is.

Greets Hubert

Laatst gewijzigd door Hubert op 03-01-2007, 17:02:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: Dromen en Onbekende naam
BerichtGeplaatst: 16-12-2006, 12:47:51 
Dwerg
Dwerg

Kan Iemand mij misschien iets over de naam vertellen of de persoon die de naam draagt of iets anders?

BerichtGeplaatst: 16-12-2006, 14:01:25 
Groentje
Groentje

Hoi Hubert,

Interessante dromen heb je daar. Vooral de eerste... ik vind dromen waarin beelden uit de mythologie in voor komen altijd heel boeiend. Ik heb ook even naar de naam gekeken die je doorkreeg (ik wou dat ik dingen uit mn dromen ook echt opschreef! :) ). De naam Cornelius kon ik vinden, die betekent 'de gehoornde' en het achtervoegsel -sun zou misschien 'zoon (van)' kunnen betekenen, zoals achtervoegsel -son ook vaak betekent. Zoon van Cornelius. Nog geen idee wat je hier mee kan hoor...

Medusa is een figuur uit de Griekse mythologie. Zij was eerst een schoonheid, maar woonde in een land waar de zon nooit scheen, wat haar stoorde. Ze smeekte de godin Athena haar te laten vertrekken naar zonniger streken, maar Athena weigerde dit. Medusa vernederde Athena door haar te zeggen dat ze haar niet wilde laten gaan omdat men dan alleen nog maar aandacht zou hebben voor de schoonheid van Medusa en niet die van Athena. In een andere versie zou Poseidon Medusa verkracht hebben in een tempel van Athena, die daardoor zo boos werd dat ze Medusa veranderde in een monsterlijke verschijning met slangen als haren. Ze zag er nu zo afgrijselijk uit dat ieder die haar aankeek meteen versteende. Sindsdien zou het haar taak zijn zoveel mogelijk mensen te verstenen. Uiteindelijk wordt ze gedood door de held Perseus. Uit haar bloed worden het monster Chrysaor en het gevleugelde paard Pegasus geboren. Zij was op het moment van onthoofding namelijk zwanger van Poseidon. Uiteindelijk werd haar hoofd door Perseus aan Athena geschonken, die het op haar schild plaatste om vijanden mee te kunnen verstenen.

Een zwarte vlakte die openscheurd, waarachter een blauwe achtergrond tevoorschijn komt... Duisternis die wordt doorbroken; blauw is een koele kleur, kleur van de hemel, in de klassieke oudheid was blauw een bovenaardse kleur. Vroeger dacht men dat blauw ook de kracht had om kwade machten te verdrijven (het zwart).

Dat is wat ik heb gevonden over enkele symbolen in je dromen. Weet niet of je er iets mee kan.

Liefs, Lux

BerichtGeplaatst: 16-12-2006, 14:09:57 
Groentje
Groentje

Vraagje: was de vrouw die bij haar keel gepakt werd ook Medusa? (zou kunnen slaan op het moment in de mythe dat Medusa verslagen wordt door de held Perseus). Het blauwe dat door het zwart heenbreekt zou ook op hetzelfde kunnen slaan, namelijk het goddelijke dat het duistere/kwaad 'verslaat'.

Verder vind ik het wel interessant dat je een paar ogen zag, en dat er eentje bedekt bleef, want Medusa's blik (beide ogen) kon mensen verstenen...

BerichtGeplaatst: 18-12-2006, 00:24:07 
Dwerg
Dwerg

Hey Lux Bedankt voor je reactie!

De vrouw was volgends mij niet Medusa weet het niet zeker hoor.
Wat je zegt over Medusa wist ik al een beetje ben zelf ook best geboed door Griekse/Egyptische/Noorse Goden niet dat ik er naar op zoek ga of iets maar spreekt me erg aan.

Wat betreft de naam weet ik nog niets wel zegt een bekende dat dat een Gids van me zou zijn een oude Schipper waar ik dan in een verleden zoon van zou zijn vandaar de sun/son.

IIG heel erg bedankt voor je reactie als je nog iets te binnen schiet laat me het weten :D

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Hubert
BerichtGeplaatst: 03-01-2007, 17:11:36 
Dwerg
Dwerg

Wazige Droom

Vanacht heel veel verschillende dromen gehad.
Heb niet alles gelijk op geschreven mijn schrift lag nog beneden:( hier is wat ik me nog kan herrineren.

Het 1st wat ik me kan herrineren is dat ik op bed lag en dat er allemaal mensen om me heen lagen iedereen was zwart gekleed inclusief ik zelf.

Het 2de wat ik me kan herrineren is dat ik iemand van zijn pijn afhielp met mijn handen als het waren Reiki/magnetisering?

Het 3de wat ik me kan herrineren is dat ik weer een naam "doorkreeg" dit keer heel duidelijk uitgeschreven in de "lucht" en het zag er als volgt uit:
[E]briëm
Waederom zegt deze naam mij helemaal niets!

Hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.

Greets Hubert

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Hubert
BerichtGeplaatst: 17-01-2007, 22:29:39 
Dwerg
Dwerg

Raar

Weer een rare droom gehad ging als volgd:
Was op een feest en ging naar de toileten, de hokjes waren smal maar heel lang stond ik mijn behoefte te doen kwam er iemand met zijn/haar hoofd boven het hokje uit en begon met me te praten en ik tegen hem/haar.Later komt er een vrouw het hokje binnen lopen en ik geef haar drie zoenen begin met haar te praten dit alles terwijl ik mijn behoefte sta te doen.(een moeder van een vriend van me denk ik)

Later kom ik opeens mijn oma en tante tegen (bijde al heel lang niet gesproken en gezien) mijn oma zeg er gezond uit maar mijn tante leek al een tijdje ziek/dood en mijn tante geeft me vervolgends een zoen om mijn mond waarna ik me heel erg bewust een vieze smaak voel en een soort van vloeistof in mijn mond voel/proef.Ik ga terug naar de wc en spuug daar bloed uit mijn mond.

Snap er zelf helemaal niets van maar dat is meestal zo bij mij XD

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00