Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 08-01-2025, 20:29:53

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28-11-2006, 21:19:24 
Groentje
Groentje

Ik heb vier tamme parkieten in een buitenvoliere.

Ik heb nu al een aantal maanden wekelijks (en sommige weken enkele dagen achter elkaar aan) een terugkerende droom over ze.

Het begon met dat de voliere helemaal kapot was en ik snel ging kijken of m'n vogeltjes er nog wel waren.
Die zaten er nog allemaal. Ik ging dan snel naar m'n vader om te zeggen dat de voliere heel snel gerepareed moest worden. Maar mijn vader zei dat het niet nodig was, ze bleven toch wel zitten.

Zulke dromen heb ik heel vaak gehad. Zeker zo'n 10 keer.

Daarna kwam er een andere droom. Achter het huis van de overburen kwamen gemene mensen vandaan die de voliere kapot wilden maken. Ik moest 's nachts samen met mijn vader op wacht staan zodat we die mensen tegen konden houden. Uiteindelijk zijn de niet gekomen.

En nu heb ik al zeker zo'n 15 keer weer een andere variatie gedroomd. De voliere is kapot maar ik maak me er niet druk om. In die droom weet ik namelijk dat mijn parkietjes toch hier zullen blijven en niet weg zullen gaan. Er is zelfs één (waar ik de beste band mee heb) die ik laatst in een droom los achter het huis liet vliegen, omdat ik dan weet dat ze toch wel weer kwam. En ja hoor, ze zat alweer op het dak van de voliere en ik kon haar er weer in laten.

De dromen zijn elke keer qua details iets anders, de ene keer is het zomer, de andere keer winter, de ene keer staat de voliere nog op zijn gewone plek maar de andere keer is hij gewoon heel ergens anders in de tuin neergezet.

Nu kan je wel zeggen dat het gewoon betekent dat we een goede band hebben, maar ik heb nog meer huisdieren en daar houd ik ook zielsveel van, en daar droom ik niet zulke dingen over, en heb ik al helemaal geen steeds terugkerende dromen over. Terwijl ik daar net zo veel, zo niet nog meer, van houd.

Wie kan mij hier iets over uitleggen?

BerichtGeplaatst: 29-11-2006, 20:46:27 
Reus
Reus

hee dat droom ik ook vaak!!!Ik heb vroeger ook een volliere gehad met tamme parkieten :)
Ook ik droom daar nog geregeld over en ook dat bijv de kooi ergens kapot is en dat ik die dan moet maken maar dat de parkieten gewoon blijven zitten.
Of dat ik de vogels los laat vliegen en dat ze dan terug komen.
Je hebt hier verder weinig aan maar ook ik ben benieuwd!
liefs elmoo

BerichtGeplaatst: 29-11-2006, 22:40:32 
Kabouter
Kabouter

In het algemeen staan vogels voor vrijheid...hierbij kun je meer denken aan de vrijheid van je gedachtes en ideen bijv. Je ziel, je creative kant.
Kooien staan voor beperkingen....

Kort gezegd over een vogel in een kooi...kun je zeggen dat je door iets je gedachtes en ideeen laat beperken, dat je meer van je zelf ( je ziel, creative kant ) mag laten zien..je houdt het verborgen..laat het meer de vrije loop....

Voor Healing Horse :

Je hebt steeds meer vertrouwen in jezelf..in wat je kan en wil. Je laat steeds meer van jezelf horen en gaat steeds sterker in je schoenen staan. Je durft/kan steeds meer zelf je keuzes maken naar wat jij wilt en kan...
Zoals je eeerst droomde over je vader erbij...zie je in de dromen erna dat je zijn hulp minder nodig hebt..je weet dat ze blijven zitten en terug komen. Je kunt het allemaal meer en meer alleen..je wordt zelfstandiger met vertrouwen in je eigen kunnen.

Healing, mijn gevoel zegt: deze vrouw wordt steeds sterker, gaat meer en meer sterk in haar schoenen staan, weet nu duidelijker wat ze wil en heeft ontzettend veel meer vertrouwen in haar zelf en gelooft nu duidelijker in haar eigen kunnen. Je bent goed op weg...het mag allemaal wat meer, maar dat komt...ga zo door...je groeit verder...nog even en de lijn van boven naar beneden is rechtlijnig doorgetrokken....

Ik stop nu met de beschrijving, anders ga ik er te ver op door...
Het enige wat ik erbij wil geven is ...Houdt je voeten stevig op de vloer, blijf aarden! waarom ik het zeg weet ik niet...misschien dat je jezelf soms even kwijtraak en dan niet meer duidelijk weet wat je moet doen ( welke keuze je mag maken ) ?

Voor Elmo:
Wat ik voel bij je droom (om hem beter te beschrijven)...als ik het lees dan voel ik mijn energie buiten mij treden, dat wil zeggen: je wilt heel veel..heel veel..verlangens naar vanalles lijkt wel..alleen raak je daardoor soms de weg kwijt..even dit even dat, alleen geen duidelijk doeleind...ik weet niet of je zo snapt wat ik bedoel?
Je vliegt figuurlijk soms bijna letterlijk van het een naar het ander, vergeet daardoor je eigen Ik, waarnaar je na al het gevlieg ineens tot jezelf komt en dat denkt : Hey ja ..eh?..huh?.. Het kan zijn dat je in je hoofd heel veel wil/droomt/verlangt...ja het voelt bij mij nu als een enthousiasme in je hoofd, alleen dat het niet allemaal daadwerkelijk plaatsvind...en daarin beperk je jezelf, door heel veel te willen zonder dat er een doeleind aan zit? Misschien als ik het mag omschrijven als..je hoopt veel, gaat er in mee,soms te ver in mee alleen er komt niets uit ( sorry dit laatste ( er komt niets uit) kan ik niet goed omschrijven)

Hoop dat je er wat mee kunt of begrijpt wat ik wil zeggen..?

Liefs Nicole

BerichtGeplaatst: 30-11-2006, 13:50:47 
Dwerg
Dwerg

Ik heb bij vogels meteen het idee vrijheid. en ook dromen, maar die twee staan in verband denk ik. Een kooi staat idd voor beperking denk ik, dus het klinkt een beetje dubbel. Maar het feit dat die vogels blijven zitten ookal kunnen ze weg, staat denk ik voor dat je dus niet zo krampachtig aan je vrijheid en dromen hoeft vast te houden, ze zijn er al om te blijven!

Hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs Barbara

BerichtGeplaatst: 30-11-2006, 17:21:52 
Groentje
Groentje

Nike spirit schreef:
In het algemeen staan vogels voor vrijheid...hierbij kun je meer denken aan de vrijheid van je gedachtes en ideen bijv. Je ziel, je creative kant.
Kooien staan voor beperkingen....

Kort gezegd over een vogel in een kooi...kun je zeggen dat je door iets je gedachtes en ideeen laat beperken, dat je meer van je zelf ( je ziel, creative kant ) mag laten zien..je houdt het verborgen..laat het meer de vrije loop....

Voor Healing Horse :

Je hebt steeds meer vertrouwen in jezelf..in wat je kan en wil. Je laat steeds meer van jezelf horen en gaat steeds sterker in je schoenen staan. Je durft/kan steeds meer zelf je keuzes maken naar wat jij wilt en kan...
Zoals je eeerst droomde over je vader erbij...zie je in de dromen erna dat je zijn hulp minder nodig hebt..je weet dat ze blijven zitten en terug komen. Je kunt het allemaal meer en meer alleen..je wordt zelfstandiger met vertrouwen in je eigen kunnen.

Healing, mijn gevoel zegt: deze vrouw wordt steeds sterker, gaat meer en meer sterk in haar schoenen staan, weet nu duidelijker wat ze wil en heeft ontzettend veel meer vertrouwen in haar zelf en gelooft nu duidelijker in haar eigen kunnen. Je bent goed op weg...het mag allemaal wat meer, maar dat komt...ga zo door...je groeit verder...nog even en de lijn van boven naar beneden is rechtlijnig doorgetrokken....

Ik stop nu met de beschrijving, anders ga ik er te ver op door...
Het enige wat ik erbij wil geven is ...Houdt je voeten stevig op de vloer, blijf aarden! waarom ik het zeg weet ik niet...misschien dat je jezelf soms even kwijtraak en dan niet meer duidelijk weet wat je moet doen ( welke keuze je mag maken ) ?

Liefs Nicole

Hartstikke bedankt Nicole. Wat jij zegt klopt echt precies! Maar dat dat nou achter deze dromen schuilde had ik nooit gedacht!

BerichtGeplaatst: 30-11-2006, 19:44:06 
Kabouter
Kabouter

Beste Healing,

Laten we zeggen dat ik dromen nooit letterlijk omschrijf, mijn gevoel etc erbij speelt een belangrijke rol ( daarom is het goed mogelijk dat ik meer beschrijf dan de droom "letterlijk" zou zeggen).

Mijn mening is ook dat dromen nooit letterlijk vertaald kunnen en mogen worden ( bijv uit droomboeken de letterlijke betekenis beschrijven) Een droom en de symbolen erin zijn de basis, meer richtlijn van de exacte omschrijving van de droom...dus voor ieder persoon hebben dezelfde symbolen uit dromen een andere betekenis.
Voel of kijk altijd verder dan enkel alleen de beschrijving die bij een droomsymbool staat beschreven! :wink:

Ik weet zeker als je dit zelf gaat doen..je heel goed straks voor jezelf je dromen kunt omschrijven...als je dit wilt, wil ik je er best bij helpen, want ik ben er van overtuigd dat je dit kunt. :D

Liefs Nicole

waardering boven zilver en goud.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00