Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 00:39:07

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: even van me af schrijven...
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 11:49:07 
Kabouter
Kabouter

Ik heb gister heel naar gedroomd en werd helemaal hysterisch wakker. 't was net echt....

Ik lag in mijn eigen bed, in mijn eigen slaapkamer, in mijn eigen huis. Ik woon in een jaren 30 woning en de slaapkamer ligt lager dan de woonkamer, vanuit mijn slaapkamer kan je (omdat er een klein raampje in de deur zit) naar de woonkamer kijken. Niek en ik lagen te slapen tot ik plotseling gewekt werd door een raar krijsend geluid. Ik draaide me om en zag door het raampje in de deur dat er licht was in de kamer (vermengd met rook) , in de woonkamer (voor de deur) stond een vrouw met lang zwart slierterig haar, haar gezicht was helemaal grauw. Er stond een man bij haar , hij had haar hoofd vast (de rest van die man kon ik niet zien). Er stond muziek op, en de vrouw was aan het meezingen (krijsen). Ze had echt zo'n vage uitdrukking op haar gezicht, ik kon het niet plaatsen het was iets van intens verdriet en angst. Plots draaide ze zich richting mij en kwam de slaapkamer binnen....
(al die tijd probeerde ik Niek wakker te maken omdat ik het gevoel had dat die vrouw geholpen moest worden maar ik daar te bang voor was)
Niek werd wakker, zei dat ik me niet aan moest stellen en sliep verder. De vrouw liep naar mij toe, toen ze bijna op een halve meter afstand stond, zakte ze in elkaar (ze zag eruit alsof ze verbrand was en heel mager) met haar mond wagenwijd open en haar ogen op mij gericht....

Helemaal in paniek wer ik wakker, maar ik kon me niet bewegen en mijn hele lichaam tintelde, uiteindelijk lukte het mij om niek wakker te maken en hem mijn droom te vertellen.....

Ik weet niet of deze droom mij iets liet zien maar t was echt doodeng vooral omdat het werkelijkheid leek en het in mijn eigen huis gebeurde.

Bedankt voor het luisteren :wink: , liefs Renate

Berichtenonderwerp: Re: even van me af schrijven...
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 12:16:45 
Reus
Reus

brrr dit is geen droom meer maar een nachtmerrie

Eng hoor

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 13:07:22 
Kabouter
Kabouter

is er misschien vroeger voor dat jullie daar woonden iets ergs gebeurd? cilia

BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 13:14:25 
Kabouter
Kabouter

Ik weet het niet, ik woon er nog maar net. Ik denk niet dat dat het was, het was meer alsof ze een boodschap voor me had ofzo....

Kus naat

BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 13:19:26 
Kabouter
Kabouter

wel eng hoor! is je hele dag raar of niet.cilia

BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 14:09:20 
Elf
Elf

Brrr als ik dit lees krijg ik gewoon kippenvel.

Maar het gekke is ik heb soms dromen die ik herinner maar er niet echt een gevoel bij krijg ookal is hij erg raar of eng...

Maar soms heb ik weleens dromen die net zoals bij jouw zo levens echt zijn dat je er heel erg veel emotie bij krijgt :?
En ook ik schrik dan wel eens wakker en kan helemaal niks zeggen of een poosje niet bewegen..
Heb altijd het gevoel gehad dat zo'n droom je iets wilt vertellen omdat ze gewoon heel anders zijn dan de " normale" dromen...
Maar ben er niet achtergekomen hoe dat zit...

Gr Roy

BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 14:14:39 
Kabouter
Kabouter

idd, dat bedoelde ik nou ook, alsof ze me iets duidelijk wilde maken, maar wat?

BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 21:48:48 
Kabouter
Kabouter

Ook al was het een hele enge droom (zo komt hij op mij wel over!), is het belangrijk wat je nog meer voelde tijdens de droom, dan angst.

De vrouw; wat voor gevoel kreeg je bij haar, was het iemand die je kende? En probeer te bedenken wat ze je wilde zeggen.
De woonkamer: je zei dat het licht was (met rook). Was het een aangenaam licht? Of was hetfel en onheilspellend?
De man: wat voor betekenis had hij in je droom? In welke relatie stond hij tot de vrouw?
Toen de vrouw in elkaar zakte; was het een opluchting of voelde het alsof je "te laat" was?

Als een droom je erg aangrijpt, heb je grote kans dat je er deze week of de komende tijd nog vaker over zult dromen. Voordat je gaat slapen, vraag jezelf af wat je wilt weten over die droom. Misschien kun je op ontdekking gaan.

Met enge dromen heb ik wel altijd dat ik ze een plekje wil geven, maar tegelijk ook wil vergeten. Blijf niet te lang in de beteknis van je droom hangen, maar probeer het heel nuchter voor jezelf te verklaren. Misschien heb je de beelden wel van televisie of uit een boek en worden die beelden gemengd met jouw angst voor wat anders...?

BerichtGeplaatst: 09-12-2004, 13:59:08 
Kabouter
Kabouter

De vrouw; wat voor gevoel kreeg je bij haar, was het iemand die je kende? En probeer te bedenken wat ze je wilde zeggen.
De woonkamer: je zei dat het licht was (met rook). Was het een aangenaam licht? Of was hetfel en onheilspellend?
De man: wat voor betekenis had hij in je droom? In welke relatie stond hij tot de vrouw?
Toen de vrouw in elkaar zakte; was het een opluchting of voelde het alsof je "te laat" was?

Ik kende die vrouw niet, ze was héél mager en naakt, ook leek het alsof ze verbrand was, alsof het vel van haar lichaam afbladderde

Het licht in de woonkamer was in eerste instantie eng maar na een tijdje werd het een beetje rustgevend.

ik kon die man niet zien, alleen zijn handen, hij had haar gezicht vast. Was niet eng of zo, het was maar alsof hij haar onder controle hield, gaf haar een beetje rust.

Toen ze in elkaar zakte voelde het alsof het te laat was, ik had misschien kunnen helpen..of iniedergeval vast kunnen houden

Liefs naat...

BerichtGeplaatst: 09-12-2004, 22:46:20 
Kabouter
Kabouter

Het wordt me nog niet echt duidelijk wat de vrouw nu in jou los maakte. Hoe jij je er bij voelde. Zij is volgens mij, samen met het licht in de woonkamer, 1 van de balngrijkste elementen uit je droom.

Ik kan me wel bedenken, aan de hand van je omschrijving, dat het eng was en dat ze angstaanjagend overkwam. Verder; ze vroeg om hulp? Waarom??
Wat vroeg ze aan je (niet letterlijk natuurlijk, maar in haar houding, haar ogen)?
Ook het feit dat je "te laat" was, wil zeggen dat jij dus het idee hebt dat je haar had kunnen helpen; maar waarmee?

Probeer de elementen om te zetten in soortgelijke gevoelens en of handelingen.
Zoals ik jouw droom zou interpreteren:

Een fijn gevoel, een vetrouwd plekje (eigen bed etc.)
wordt verstoord door iets onbekends, alarmerends (wakker worden door een krijs)
Dan heb je een vaag, subtiel gevoel (voorgevoel, emotie) (het licht en de rook) en wil je dit uitzoeken
Je komt iets engs, onverwachts, gruwelijks tegen (de vrouw) met meer betekenis... Maar die diepere betekenis laat zich niet zien, wordt tegengehouden door iets (de man)
Soms heb je het idee dat je er bijna bent, maar twijfel je, heb je hulp nodig, vraag je om bevestiging (de vrouw komt naar je toe, maar jij wilt Niek wakker maken)
Die steun krijg je niet (echt) (Niek zegt dat je weer moet gaan slapen)
Soms ben je er echt bijna, maar lukt het niet, door het toeval stort alles dan in elkaar (de vrouw valt voor je neer)

Als je weet waar de vrouw symbool voor staat (het spirituele, je angst voor beplaade dingen, je moeder, school, zwemmen, elk symbool kan in feite), dan kun je de rest ook invullen...

Ik hoop dat je er wat aan hebt.... Ik kan geen dromen verklaren, ik kan niet zeggen waarom jij deze droom had, maar ik kan je droom wel uitleggen, vertalen...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00