Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 00:39:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat kunnen dromen vertellen?
BerichtGeplaatst: 03-11-2004, 20:18:10 
Reus
Reus

Dromen zijn de taal van de nacht; een brug tussen lichaam en ziel, bewustzijn en onderbewustzijn.

Wat doen dromen?
- ze weerspiegelen de gebeurtenissen van de dag
- ze kunnen teruggrijpen op onopgeloste problemen, en die zelfs oplossen
- ze kunnen emotionele onderstromen aan het licht brengen waar wij ons helemaal niet van bewust waren
- ze brengen onbewuste verlangens, conflicten en impulsen aan de oppervlakte
- ze verbinden ons met verlenden, heden en toekomst
- ze bieden ons plezier en genot
- ze brengen emotioneel evenwicht met zich mee
- ze stimuleren creativiteit en seksualiteit
- ze kunnen ons voorbereiden op het onbekende
- ze kunnen ons ongeleefde delen van onszelf laten beleven
- ze kunnen ons tekens, geheugensteuntjes en waarschuwingen geven die ons kunnen helpen een bepaalde weg te kiezen

Met andere woorden: dromen kunnen ons helen, onderwijzen, waarschuwen en begeleiden. Zodra we naar onze dromen gaan luisteren, er vragen aan gaan stellen, en handelen naar de antwoorden en informatie die ze ons bieden, krijgen we toegang tot een veel groter deel van onze intelligentie dan voorheen. Hierdoor kunnen we de kracht vinden om te veranderen, te zijn of te worden wat we maar willen. Via onze dromen kunnen we de beschikking krijgen over enorme reserves intelligentie, geheugen en scheppingskracht, die ons de kracht kunnen geven al de uitdagingen van het leven aan te kunnen. Zoals Artemidores zei in zijn klassieke dromenboek de Oneirocritica:

[center]'Dromen en visioenen worden de mensen ter lering en ter profijt ingegeven'[/center]

Honderden jaren later zei de beroemde helderziende Edgar Cayce:

[center]'Alle dromen worden tot voordeel van de dromer ingegeven - als hij ze maar correct interpreteert.'[/center]

Uit: Dromen - Soozi Holbeche

Laatst gewijzigd door Kimminita op 23-01-2005, 12:40:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: Wat kunnen dromen vertellen?
BerichtGeplaatst: 29-12-2004, 12:46:20 
ik geloof ook dat we heel veel aan onze dromen hebben..ik zelf heb heel veel aan mijn dromen..vaak komen mijn dromen uit..sommige waarschuwen me voor iets wat nog gaat komen..ik droom ook welis lucide omdat ik dat zelf heel leuk vind en me daarin ben gaan verdiepen.
Ik merk ook dat ik veel verwerk in mijn dromen..ik houd een droomdagboek bij..ik heb in t leven veel meegemaakt en heb t nog vaak wel is moeilijk..s nachts is voor mij dan ook heel fijn als ik weer mag vertrekken naar dromenland waarin ik heel veel reis en beleef

liefs joyti :wink: :D

BerichtGeplaatst: 27-04-2005, 15:23:39 
Reus
Reus

lekker droog ik plaatste dit bericht ook :S, G. is duidelijk 8) .

BerichtGeplaatst: 22-04-2008, 19:29:36 
Elf
Elf

Er wordt vaak heel moeilijk over dromen gedaan, maar je moet kunt ze heel vaak "letterlijk nemen" dus niks symbolisch proberen te zoeken. Vaak worden personen in je dromen door elkaar gehusseld omdat het moeilijk is om te confrontatie met jezelf te zien. Heel vaak gaan dromen over waarin je zit en proberen je iets te verduidelijken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00