Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 09:07:57

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Sitara
BerichtGeplaatst: 20-07-2010, 22:45:45 
Groentje
Groentje

Hello everybody!

Ik heb de laatste tijd nogal rare dromen gehad, deze heb ik vaak 's ochtends als ik weer in slaap val en soms echt gewoon in de nacht.
Alle dromen die ik heb gehad weet ik ook nog precies in details en de goede volgorde te vertellen.

Dream 1: Ik zat met een vriendin in de trein en in een keer fietse er iemand op het spoor (ik weet dat het heel raar klinkt haha). De trein reed tegen de fietser aan en de fietser vloog alleen een stuk naar voren die kreeg zegmaar een duwtje in de rug. Hierdoor ontspoorde de trein en vloog van de rails af en kwam uiteindelijk ergens stil te staan tegen een boom.

Dream 2: Weer een droom met een trein. Deze keer zat ik er volgensmij niet zelf in maar zag het zegmaar wel. Ik weet niet of het een trein of een tram was. Het gebeurde wel ergens in een tunnel. Er knalden twee treinen tegen elkaar aan met volle snelheid. Een van die treinen kwam zegmaar vanaf het spoor op het perron terecht en reed alle mensen aan die daar op hun trein/tram stonden te wachten.

Dream 3: Ik was ergens met een groep vrienden/of met een klas op een soort van reisje in Duitsland. Toen was ik in een keer ergens in een hele groote loods waar ik een pedofiel met een mes had vermoord. De spullen waarmee ik hem had vermoord en mijn "vieze" kleding had ik verstopt in een weekendtas in de laadklep van de bus die ons terug bracht.

Dream 4: Ik droomde dat ik met een paar onbekende mensen in mijn schuur zat te wachten tot de wereld verging. Een deel aan de rechterkant van onze wijk was al helemaal weg er kwamen een soort van meteoren uit de lucht vallen maar dan hele grote die dan op de aarde neerkwamen zodat elk deel vernietigt werd. en langzaam aan trok dat steeds verder en verder zodat je er ook niet voor kon vluchten. Toen de "meteoren" bijna bij ons waren, schreeuwde m'n moeder me wakker :lol: (dat m'n moeder me wakker schreeuwt is dan geen droom helaas haha)

Dream 5: Ik was ergens op een soort steppe waar verschillende hutten stonden die in de hoogte waren gebouwd, we kregen een een of andere rondleiding ofzoiets (dat weet ik niet helemaal meer zeker) Toen kwam er in een keer ergens een een of andere hondsdolle aggresiefe stier aan. Nouja het was tien keer groter dan een stier maar het zag er wel hetzelfde uit. Die rende toen op ons af en rende hierbij over een groot aantal mensen heen en hij beet/verslond ze ook (ja het klinkt echt heel erg raar, maar probeer het maar zo precies mogelijk te omschrijven). Toen konden een paar van ons vluchten naar zon hutje wat in de hoogte was gebouwd. De stier ging toen tegen de palen aan beuken waardoor het bijna omviel. En toen kwam er in een keer iemand met een kettingzaag aan die de stier afmaakte door z'n hoofd eraf te zagen :shock:

Heef iemand enig idee wat deze rare dromen in godsnaam te betekenen hebben?
Wil het al zo lang weten, en niemand kan me wat vertellen. Het enige wat mensen zeggen is dat je in je droom het een en ander verwerkt. Ik wil juist iets meer weten waarom deze dromen, en waarom is alles zo echt en weet ik het allemaal nog precies ?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Much love

Berichtenonderwerp: Re: Dromen van Sitara
BerichtGeplaatst: 20-07-2010, 23:32:20 
Feniks
Feniks

Hallo Sitara,

Ik bedenk meestal bij de dromen wat mij het meest logisch lijkt. Dit hoeft niet te betekenen dat dit ook direct dé uitleg van jouw droom is. Denk dus na over wat ik schrijf maar neem het niet klakkeloos tot je. Het kan gemakkelijk zijn dat ik er helemaal naast zit :).

Dromen over treinen:
Droom 1
Treinen lijken me te staan voor de reis, en dus voor het verloop van je leven. Net als de meeste voertuigen trouwens. Echter over de trein heeft niemand controle behalve de machinist (waarover meestal niet gedroomd wordt, ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord). Omdat niemand controle heeft zou je het als het 'lot' kunnen zien denk ik.
Je zit in de trein met een vriendin en de trein ontspoort door iets heel kleins als een fietser. Iemand die op zijn eigen weg zit met zijn eigen tempo en voertuig naar keuze. Iets zo kleins heeft grote invloed op iets heel groots.
Misschien iets of iemand tegen gekomen die jouw 'bewust beleven' van de wereld heeft veranderd/beïnvloed?

Droom 2
Gezien in het beeld dat ik hierboven schetste komt deze droom overeen met de vorige. Echter, in plaats van een vreemde en kwetsbare fietser is het dit keer een andere trein die even oncontroleerbaar tegen de trein opknalt. Daarboven gebeurt het ook nog eens in een tunnel. Tunnels zijn donker, vreemd, en onpeilbaar. Je weet niet waar ze eindigen, je weet niet hoe lang ze zijn, en hier gebeurt een groot ongeluk waardoor vele mensen het leven verliezen.
Twee lotsgevallen die op elkaar knallen, zonder dat er een greintje inzicht is in de situatie misschien?

Droom over moord
Moord is een lastige vind ik. Wat vermoord je symbolisch gezien? En hoe voelt het?
Je vermoord een man, en zit onder het bloed. De vieze spullen verstop je. Moord staat geloof ik meestal voor het afrekenen met oude zaken in je leven. Bloed staat voor alles dat leeft en liefheeft. Staat voor passie, energie, enzovoorts. Misschien heb je dit gedroomd na het uitmaken van een relatie? Is het enige waar ik zo direct aan kan denken.

Over de andere dromen wil ik nog even nadenken :)

Je droomt trouwens wel even vaag als ik :mrgreen:. Of misschien zou ik mijn dromen het zelfde beschrijven... Geinig

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 21-07-2010, 19:39:54 
Groentje
Groentje

Hallo Truitje,

Super bedankt voor het meedenken en bedankt voor de verklaringen, hier heb ik zeker wat aan!
Heb het allemaal wel tig keer nagelezen haha. En ben nu in iedergeval heel veel wijzer van wat de dromen ongeveer "kunnen" betekenen. Ook altijd makkelijk als ik weer zoiets droom. Zo had ik nog trouwens ook nog nooit over mijn dromen nagedacht.

Droom 1
Erg duidelijke uitleg, dankje! Er schiet me zo niet iets te binnen. Zal er nog even goed over nadenken en misschien schiet me nog wat te binnen. Kan het ook zo zijn dat het nog moet gebeuren ?

Droom 2
Net zoals de andere dromen erg goed uitgelegt. Alleen kan ik dit nog niet zo goed plaatsen. En mag ik vragen wat je met lotsgevallen bedoelt ? Sorry ben nogal blond.

Droom 3
Ik vermoord echt overduidelijk een man die in mijn ogen iets heel verkeerds heeft gedaan en op de een of andere manier wist ik ook heel goed dat het een pedofiel was. Het voelde alsof ik een hele goede daad had verricht. Ik was daarna ook helemaal gerustgesteld en trots op mezelf. Ik had daarvoor geen relatie en nu ook niet. Maar kan het zeker wel plaatsen, in die tijd heeft iemand me wel heel erg teleurgesteld en heb ik diegene ook een tijd niet gesproken.

Wel heel toevallig dat je ook al zo raar droomt haha. Vaak word je dan wakker en dan denk je oké ? Is het bij jou ook allemaal zo duidelijk dat je zeg maar alles beleeft en ziet ? Het maakt ook niet uit of ik de droom vorige week heb gehad of een jaar geleden ik weet alles nog tot in de details. Als je me meer te vertellen hebt over dromen enzovoort let me know. Ben er altijd wel erg nieuwschierig na.
Nogmaals bedankt voor de duidelijke informatie. En ben heel erg benieuwd wat je over m'n andere dromen te vertellen hebt!

Heel veel liefs x

BerichtGeplaatst: 21-07-2010, 22:25:40 
Feniks
Feniks

Ha Sitara,

Dromen over treinen
Met lotsgevallen bedoel ik... hmz... wat bedoel ik daar eigenlijk mee?
Het lot is iets waar een mens geen echte controle over heeft, datgene vooraf is bepaald. Ik zeg niet dat ik direct geloof in het lot, maar enkel dat het idee van het lot bestaat. Sommige mensen nemen het heft in handen en proberen vorm te geven aan hun leven, zodat dit het leven wordt dat zij voor zichzelf voor ogen hebben. Andere mensen leggen zich neer bij de stroom der dingen en varen mee op het lot. Geen van beiden is een slechte keuze. Feit blijft dat het een keuze is.
De trein vind ik (naast het vliegtuig) een van de sterkste vertegenwoordigingen van het lot. Niemand weet nu eigenlijk écht wie de trein bestuurt, waar hij heen gaat, langs welke landschappen hij zal gaan, enzovoorts. Je stapt in met de bestemming Utrecht maar komt perongeluk op Eindhoven uit... Wat is er gebeurd? en waarom heb je het niet doorgehad?

Als je de trein ziet als het lot, kan je twee op elkaar klappende treinen, zien als twee levensverhalen die, totaal onverwachts, op elkaar knallen. En er vallen doden bij!

Droom over moord
Ja, dus het afrekenen met iets wat je veel energie heeft gekost. Dat zit nu allemaal op de doeken die je verstopt. Je hebt het contact verbroken zonder hem in een lange tijd te spreken? Heb je jou 'relatie' met hem verstopt/weg gestopt? Dat zou het kunnen zijn. Ik dacht aan een liefdesrelatie door de hoeveelheid vieze spullen. Maar dat kan het ook zijn.
Dat jij duidelijk wist dat het om een pedofiel ging in de droom betekend niet dat het ook in het echte leven gaat om een pedofiel. Jou hersenen hebben op dat moment waarschijnlijk het meest afgrijselijke beeld dat je maar kan hebben van een man gekozen om jou teleurstelling duidelijk te maken in de droom. Dat was in dit geval de pedofiel denk ik.

Droom over meteoren
Weer een droom over controle ofwel het gebrek daaraan, net als de twee dromen over treinen. Jou einde komt eraan, je weet het, de halve wijk is weggeblazen en jij hebt er geen invloed op. Jammer dat je moeder je wakker maakte.

Droom over stier
Ah die klinkt mooi!
Bruut beestachtig dier verslind mensen en bedreigd jou leven... Wat is dat dier? Je onderbewustzijn? Iets wat je in metafoor hebt gezien in je leven? Woest en ontembaar. Jij vlucht naar boven. Waarom naar boven? Boven zitten de hersenen en het verstand. Het hogere is ook de plek van goden en mystiek.
Iemand anders komt en slacht het beest op zeer beeldende wijze door hem het hoofd af te zagen. prachtig!
Dit is een droom die vragen bij mij oproept. Beneden is onveilig, herinneringen, verleden, drang en drift zitten beneden. Boven zit het verstand en de godsbeleving (bij gebrek aan beter woord). Probeer je onderpoolse zooi te verdringen door in je bovenpool te schieten?
En wie is die persoon die het beest slachtte? hoe kwam die persoon over?

Áls ik mijn dromen herinner zijn ze altijd helder, gedetailleerd en bizar. Zo droomde ik laatst dat ik met mijn schoonmoeder op een sociale gelegenheid was (moest wel in een dierentuin zijn) en dat een krokodil van ongeveer 7 cm lengte haar in haar nek beet. Uiteindelijk hing het beestje aan een door ouderdom hangend en gerimpeld lurfje aan haar nek, terwijl zij panisch naar het ding sloeg en het niet kon raken. Ik stond erbij en keek ernaar.

Vreemde droom :)

Douglas Adams

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00