Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 00:25:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Terugkerende Droom
BerichtGeplaatst: 06-04-2010, 09:32:45 
Groentje
Groentje

Hoi Iedereen.

De meeste dromen die ik heb zijn angstdromen of nachtmerries.
Niet dat ik nooit leuke dingen droom, maar toch zijn het voornamelijk minder leuke dingen, en blijven ze ook heel erg in mijn geheugen 'hangen'. Zo heb ik een aantal dromen die ik niet een keertje droom maar die 1 of meerdere keren per week terug komen, en iedere keer een piepklein beetje veranderen. Een simpel detail zoals iemands haarkleur of een kandelaar die opeens een kaars meer betreft.

Nu heb ik twee dromen die blijven terug komen. Het voelt een beetje genânt om ze hier neer te zetten, maar omdat het voor mij echt storend is ga ik ze toch plaatsen. (ze storen mij omdat ik hierdoor vaak niet lekker slaap, maar vooral omdat ze een grote invloed op de rest van mijn dag hebben, in negatieve zin). Ze hebben niet echt een duidelijke titel, dus vandaar dat ik ze maar gewoon nummer.

Droom 1: Deze droom heb ik al redelijk lang, sinds mijn 10e ongeveer.

Toen droomde ik dat ik op een markt liep en er op een gegeven moment gewapende militairen door de straten kwamen rennen en iedereen die ze tegen kwamen neerschoten. Ik vlucht samen met mijn ouders op dat moment een schuur in en ga samen met hen een hooizolder op, en dan word ik wakker.

Inmiddels, 6 jaar later, heb ik deze droom nog steeds geregeld, maar met alle details die er veranderd zijn komt het toch heel anders over... :

Ik loop nog steeds over een markt heen, we zijn in een wat ouder, frans stadje, en ik zie een jong meisje, jaar of 5, door de menigte lopen. Ze blijft een vrouw volgen die naar een stalletje gaat met tweedehands poppen. En ik weet zeker dat het niet haar moeder is, waardoor ik me zorgen maak wat ze met die vrouw moet.
Vervolgens komen er weer gewapende mannen door de straat lopen, maar inmiddels zijn het geen militairen meer, maar mannen die in de stad hebben gewoond, maar nu een soort verzetsleger vormen en de stad willen uitmoorden. Ik ren voor ze weg (in mijn droom word ik op dat moment een jongetje van een jaar of 8 ) en kom bij een kerk terecht, waar mijn ouders een busje met spullen die ze willen verkopen aan het uitpakken zijn. De kerk ziet er van buiten heel indrukwekkend en groot uit, maar van binnen is hij kleiner en sober, met een soort balkon over de lengte (meer een vliering eigenlijk) en een trap die je heen en weer kan schuiven, verder is hij heel simpel en op een paar muurtekeningen en houten bankjes na leeg.
Ik ga met mijn ouders samen de vliering op om ons daar te verstoppen.
Bijna direct als we op de zolder/vliering zitten komen de mannen binnen stormen, ze kijken eerst rond en dan komen ze naar boven en schieten vrijwel direct mijn moeder neer, mijn vader probeert ze tegen te houden en gebaard mij weg te rennen.
Als ik uit de kerk kom ren ik door de straten heen op zoek naar een schuilplaats, en na een tijdje krijg ik, iedere keer weer opnieuw, door dat zolang ik in de schaduw blijf ze me niet kunnen vinden. Het probleem dan alleen is dat er soms opeens zoeklichten zijn, of mensen met zaklantarens, of lampions die ergens hangen en opeens aangaan, waardoor ik niet een vast iets heb om naartoe te gaan of heen te vluchten, uiteindelijk heeft het verzetsleger me gevonden en op het moment dat ze me bijna willen afmaken wordt ik wakker óf verdwijnen ze opeens allemaal, en sta ik alleen in de straten en wordt ik ook meteen weer mezelf, ipv. een jongetje van 8.

Droom nr. 2 post ik een andere keer.

Ik hoop dat iemand hier iets over te zeggen heeft, een soortgelijke ervaring heeft of miss een idee heeft wat het te betekenen heeft.

Liefs

Berichtenonderwerp: Re: Terugkerende Droom
BerichtGeplaatst: 10-04-2010, 10:24:52 
Reus
Reus

zoiets zit meer in je gehougen denk ik.
en door iets bovennatuurlijks komt het steeds terug.

zelf heb ik ook zoiets gehad, een paar jaar terug. om de zoveel tijd had ik dezelfde droom. het was helemaal afgezonderd van de werkelijkheid. het was alsof er spijkerbroeken voor je neus werden kapot gescheurd, daarna was ik met een meisje op het strand in een klein huisje van stro. daar waren 2 parasolletjes die ronddraaiden.
(ik snap het volkomen als je het helemaal niet snapt wat mijn droom inhoud.)

maar na een tijd van ongeveer een half jaar stopte het.
ik denk dat het bij jou ok wel vanzelf gaat stoppen.
al lijkt het van niet nu het al 6 jaar duurt.
maar het kan je niet je hele leven volgen.
het duurt bij jou gewoon veel en veel langer.
erg irritant dat kan ik begrijpen.

BerichtGeplaatst: 10-04-2010, 10:32:35 
Ik heb het ook gehad toen ik jonger was.

Iedere nacht droomde ik dat er brand in ons huis uitbrak. Voor de deur van mijn kamer of op de trap en dat ik dan van het balkon moest springen om mezelf te redden. Iedere nacht werd ik wakker doordat ik weer tegen de muur sloeg.

Ook had ik altijd als droom dat ik op de trap lag te slapen en me om wilde draaien en dan val. Ook dan wordt ik wakker doordat mijn hand weer een klap tegen de muur geeft.

Ik heb toen "gebeden" meer gesmeekt dat het op zou houden, en het stopte. Achter de betekenis ben ik nog niet. maar ik ben eerst blij dat ik van deze nachtmerries af ben.

X :kiss:

BerichtGeplaatst: 19-04-2010, 20:23:45 
Groentje
Groentje

ik heb ook vaak een terugkerende droom
meestal droom ik dat ik een wit klein koffiekopje van porselein over een marmeren blok heen en weer beweeg met mijn ogen.
Die droom voelt zo levensecht aan dat als ik elke keer opnieuw wakker word;
ik diep teleurgesteld en kwaad voel , waarom dat dat niet gaat.
Het voelde zo normaal voor me.
ik word bijna gek van die droom , het blijft maar terugkomen

BerichtGeplaatst: 20-04-2010, 08:02:26 
Groentje
Groentje

hoi,

dankjulliewel voor de reacties.
het is voor mij wel een fijn idee dat andere het kennen een steeds terugkerende droom te hebben.

van die dromen die totaal nergens op slaan ken ik heel goed. ik heb een keer iets verkeerds binnen gekregen waardoor ik een enorme bad trip kreeg, compleet met hallucinaties etc. ik licht liever niet te veel toe van het hoe en wat daarom heen, maar het was in iedergeval absolúút niét mijn bedoeling om wasted te worden, al helemaal niet om hallucinaties te krijgen, en voor zo ver dat kan nog minder om een bad trip te krijgen:

Ik dacht eerst dat ik iedere atoom zag die er was, wat opzich niet heel erg was, alleen verwarrend, en daarna dacht ik dat ik een energie-golfje was geworden, toen werd ik weer even helder en merkte dat ik echt heel raar werd in mijn hoofd en bedacht dat ik beter 112 kon bellen, ik dacht echt dat ik dood ging, maar goed er was verder niemand om me heen en op het moment dat ik het voor elkaar gekregen had overeind te komen zitten was mijn 'heldere moment' alweer over: Ik zag overal konijnen met clownspakken aan, ik dacht in een soort gigantische spiraal terecht te komen waar ik steeds verder in viel, heel misselijk van werd, en er steeds weer andere energie golfjes langs me kwamen varen. Ik moest van de konijnen in de clownspakjes een enorme berg smarties opeten, vervolgens kwam er ergens nog een oud en wijs konijn langs en een handpop van een haan, en daarna veranderde ik in een dobbelsteen met in de buitenkant panda-lippen die steeds iets moesten uitspugen op het moment dat die werd gerold/gegooid (dat was ik die moest overgeven :oops: )

Nouja, daarna ging ik knock out, en zijn er nog vage herinneringen maar niet echt iets duidelijk. Pas de dag erna, toen ik in het ziekenhuis lag, kwam alles weer een beetje opdagen...
Maar goed, dat is inmiddels allemaal alweer een aardig tijdje geleden (en het gaat prima met me + weet zéker dat ik nooit meer iets hoef waarvan je eventueel zoiets kan krijgen!)
Maar goed, mijn hallicunaties die ik toen had die komen nog steeds regelmatig terug 's nachts, als ik slaap. Ze zijn in mijn beleving echt doodeng, terwijl ik gewoonlijk voor een konijn en een handpop niet heel bang zou zijn :wink: .
Opzich niet heel raar natuurlijk, omdat het toen best heftig was allemaal, maar ik heb ze uitgeschreven, aan een aantal hulpverleners verteld, ze getekend, maar ze willen maar niet uit mijn hoofd weg gaan...

Maar goed, in iedergeval bedankt voor de reacties!
Liefs

BerichtGeplaatst: 20-04-2010, 15:03:37 
Reus
Reus

@lostsoul_: waar jij over hebt gedroomd. dat zijn telekinetische krachten.
waarmee je spullen kunt laten bewegen. (

misschien dat je dit in het echt ook kunt. maar het nog niet hebt ontdekt.
en dat deze droom dat probeert te vertellen.
je zou het kunnen proberen.

laat gewoon een simpel potlood op 2 vingers balanceren en probeer hem eraf te ''duwen'' natuurlijk proberen met telekinetische kracht.

greetzz Clygon.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00