Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 09:15:53

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Rare handeling in droom..
BerichtGeplaatst: 12-04-2010, 13:14:15 
Groentje
Groentje

Heej,
vanacht had ik wat raars aan de hand.
Het is me al opgevallen dat elke keer als ik iets heb herinnerd van mijn droom ik half-wakker was toen.
Ik weet ook dus nog dat ik deze nacht na mijn rare handeling in mijn droom tegen mijn eigen heb gezegt 'die moet je zeker opschrijven!'
:shock:
Mijn rare handeling in mijn droom :

Ik zat op het toilet .. Oke, dat klinkt dom maar het was net alsof ik net was opgestaan. Want de badkamer zag er exact hetzelfde uit en ik had mijn slaapkleding nog aan.
In de badkamer staat het toilet naast het bad, en in de droom ook.
Plots keek ik naar het bad en zag dat erboven een lucifer met een vlammetje zweefde.
Ik bleef rustig maar was toch wel geschrokken.
Net zo plots als die lucifer met vlam er was had ik opeens een glas in mijn handen.
Ik zette het glas over het vlammetje en het vlammetje doofde uit.

Toen had ik ineens de mentale kracht om door concentratie gewoon een zwevende lucifer met vlammetje te laten verschijnen zonder mijn handen of nog maar iets anders te gebruiken.
Dus begon ik een paar keer dat te doen.
Ik weet nog dat ik door mijn ooghoeken naar links moest kijken en blijven kijken tot de zwevende lucifer met vlam verscheen, dan had ik altijd ook weer een glas in mijn handen waarmee ik mijn eigen opgewekte creatie mee uitdoofde.
Dit kon ik een paar keer doen tot mijn mentale kracht op was en toen was de droom ook voorbij.

Ik snap echt het nut of de betekenis niet ..
Kan iemand helpen??

Groetjes xx

Just enjoy the show.

Berichtenonderwerp: Re: Rare handeling in droom..
BerichtGeplaatst: 12-04-2010, 19:16:58 
Reus
Reus

Helaas ben ik niet kundig genoeg om iets zinnigs te kunnen zeggen over dromen en hun symboliek.
Maar over dit,
Citeer:
Het is me al opgevallen dat elke keer als ik iets heb herinnerd van mijn droom ik half-wakker was toen.
, kan ik wel iets zinnigs zeggen (hopelijk).
Het is namelijk zo dat dromen ontstaan in bepaalde fasen in de slaap. Dromen ontstaan niet in de diepe slaap, maar in kortere fasen daaromheen: de rem-slaap (rem: rapid eye movement), waarbij de ogen bewegen. Tijdens deze slaap worden delen van de hersenschors geprikkeld die normaliter actief zijn bij visuele input gedurende de dag, wanneer je je ogen openhebt. Vandaaruit worden dromen gevormd. Die rem-slaapfasen zijn naar mijn weten de fasen waarin je bewustzijnsgehalte het hoogste is, met als gevolg dat je sneller wakker bent of je realiseert wat er gaande is.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00